Rå svinekød med brusk, ben og det hele
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 15:00

Hej

Jeg har lige skåret noget svinekød ud, og nu har jeg en del rester
tilbage. Det er kød og fedt som sidder fast på noget benagtigt noget.
Det er sådan noget porøst noget, men jeg kan ikke knække det. Nu er
jeg heller ikke så stærk. Der er masser af brusk.

Kan der ske noget ved at give Siri det?

I naturen vil en ulv jo spise det og jeg antager at folk der fodrer
BARF også uden at tøve vil give deres hund det.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-06 15:18

> [...]
>
> I naturen vil en ulv jo spise det og jeg antager at folk der fodrer
> BARF også uden at tøve vil give deres hund det.

---------

det kan du godt give siri, lad bare være med at give hende for store
mængder, hvis hun ikke er vandt til det.
jeg mindes at du tidligere har skrevet at hun får grisehaler ind i mellem?,
så giv du bare siri et stykke.

mvh. marie - hvis hunde lige nu hygger sig med en side lammeribben hver.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 15:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
writes:

> [...]
> mængder, hvis hun ikke er vandt til det.
> jeg mindes at du tidligere har skrevet at hun får grisehaler ind i mellem?,

Grisehaler, okseben, hjerter, lever, råt kød og alt sådan noget.

Jeg er sikker på at Siri takker dig meget. :)

/Trine

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 15:33

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Jeg er sikker på at Siri takker dig meget. :)

Jeg er chokeret. Hun fik et stykke på ca. 200 gram. Under et minut gik
der, og så var det væk! GROVÆDER. Nu er hun så ved at gøre gulvet
rent, hvor det lå. Ikke at det kan have nået at svine ret meget!

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-06 15:48

> [...]
> der, og så var det væk! GROVÆDER. Nu er hun så ved at gøre gulvet
> rent, hvor det lå. Ikke at det kan have nået at svine ret meget!

---
velbekomme!
jeg plejer at konstatere, at jo bedre det smager, jo hurtigere ryger det ned
i kloakken!
husker da Loui var stor hvalp, og for første gang fik et kyllingelår, et
stort et. han slugte den også i et stykke..jeg var chokeret husker jeg..
han havde da fået både kyllingehalse og vinger som han var vandt til, men
aldrig så stort et stykke før.
jeg tror at livretten her er alt med lam, lammevom er vist nr. 1!.
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 18:09

> Grisehaler, okseben, hjerter, lever, råt kød og alt sådan noget.
>
> Jeg er sikker på at Siri takker dig meget. :)
>
> /Trine

Hvorfor går du ikke over til rent Barf altid ???

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 18:24

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Hvorfor går du ikke over til rent Barf altid ???

Bekvemmelighed.

Jeg tror at Siri har det bedre med at jeg bruger tiden på at
gå/lege/hygge med hende, end at jeg bruger tiden på at tilberede mad
til hende.

/Trine

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 18:31

> [...]
>
> Jeg tror at Siri har det bedre med at jeg bruger tiden på at
> gå/lege/hygge med hende, end at jeg bruger tiden på at tilberede mad

Det har også været mit argument tidligere, men der er faktisk
kommet en del firmaer der gør Barf livet lettere.
Som jeg ser det kræver det bare noget fryserkapacitet og lidt planlægning,
resten kan man betale sig fra for en rimelig penge.

/Jens (kommende Barf'er som bliver MEGET hellig)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 18:41

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> [...]
> Som jeg ser det kræver det bare noget fryserkapacitet og lidt planlægning,
> resten kan man betale sig fra for en rimelig penge.

Og fryserkapacitet er også en ting vi ikke har så frygtelig meget af.
Du kender godt de hersens todelte køle-/fryseskabe, med to små
skuffer, ikke? Der kan ikke være meget mad i sådan nogle...

> /Jens (kommende Barf'er som bliver MEGET hellig)

Og det er så et andet problem. Folk der BARF'er er typisk så
pissehellige. Os der fodrer med tørkost er jo de værste
dyremishandlere der nogensinde har været til.

Jeg har sågar mødt en, der ikke mente at hun havde nogen som helst
brug for en sygeforsikring, for hun barfede. Jeg tænkte på de 20.000
vi brugte på dyrlægeregninger sidste år. To øjenoperationer pga.
fejlstilling af øjenlågene og en trædepude der blev skåret helt op af
et glasskår. Men jeg er sikker på at intet af dette havde været
nødvendigt, hvis bare jeg havde barfet hende!

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 18:58

> Og fryserkapacitet er også en ting vi ikke har så frygtelig meget af.
> Du kender godt de hersens todelte køle-/fryseskabe, med to små
> skuffer, ikke? Der kan ikke være meget mad i sådan nogle...

Det er også min situation, men man kan få en spritny kummefryser
på 100L for ca 1600kr, sådan en tror jeg at jeg vil købe til formålet.

> Og det er så et andet problem. Folk der BARF'er er typisk så
> pissehellige. Os der fodrer med tørkost er jo de værste
> dyremishandlere der nogensinde har været til.

Sådan oplever jeg det nu ikke, mange der begynder på barf er jo
pgr hudsygdomme, men som kloge Leyna var inde på,
hellere forebygge end at heldbrede

Jeg vil så primært skifte fordi det tiltaler mig at give mine hunde
noget de rigtigt kan tygge i, og ikke bare de der dødsyge kugler.
Jeg vil så også hygge mig over som Marie foreslår, at kunne udnytte
de tilbud der tit er på kød/fjrerkræ/fisk til at fylde i vufferne.

Om det så kommer til at koste mig et par kr mere og lidt mere tid
synes jeg betyder mindre, jo mere jeg læser om emnet, des mere bliver
jeg tændt på ideen.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 19:33

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Det er også min situation, men man kan få en spritny kummefryser
> på 100L for ca 1600kr, sådan en tror jeg at jeg vil købe til formålet.

Vi har 60 kvadratmeter i alt, jeg kan ikke lige se hvor den skal stå...

> [...]
> Jeg vil så også hygge mig over som Marie foreslår, at kunne udnytte
> de tilbud der tit er på kød/fjrerkræ/fisk til at fylde i vufferne.

Jeg ved godt, at tørfoderet ikke er en skid bedre, men jeg bliver så
ked af det, hver gang jeg står med en kylling og kan se hvordan dens
knogler er misdannede. Når jeg tænker på hvor ondt jeg har det,
bare fordi min brusk i leddene er lidt ødelagt, hvordan må de stakkels
kyllinger så ikke have haft det?

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 19:40

> Vi har 60 kvadratmeter i alt, jeg kan ikke lige se hvor den skal
> stå...

Så må i købe et hus, lidt må i da gører for hundene

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 19:48

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Så må i købe et hus, lidt må i da gører for hundene

Faktisk har vi allerede købt huset. Vi venter bare på at overtage. Og
der står allerede en stor kummefryser. Til gengæld er
handlemulighederne begrænset til en LokalBrugsen, og det er nok ikke
ligefrem der, man finder de gode tilbud.

Men vi kommer til at bo 150 meter fra skov og 350 meter til Gudenåen,
så det er da nok ikke det værste sted for en hund. :)

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 19:59

> Faktisk har vi allerede købt huset. Vi venter bare på at overtage.

Kom så ikke og sig at jeg ikke har magt over folk her i gruppen,
tænk sig at i har købt et hus bare fordi jeg sagde i skulle

> Og der står allerede en stor kummefryser. Til gengæld er
> handlemulighederne begrænset til en LokalBrugsen, og det er nok ikke
> ligefrem der, man finder de gode tilbud.

Så er det godt at internethandlen er opfundet.

Her er et par links jeg fik fra Leyna
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19
http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=356_840_425

> Men vi kommer til at bo 150 meter fra skov og 350 meter til Gudenåen,
> så det er da nok ikke det værste sted for en hund. :)
>
> Mvh Trine

Det lyder godt

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 20:53

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19

Hvis man køber sine grøntsager i sække, er det så spor bedre end at
købe hele foderet i sække?

/Trine

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 20:58

> Hvis man køber sine grøntsager i sække, er det så spor bedre end at
> købe hele foderet i sække?
>
> /Trine

Det er vel kun grøntsagsdelen, og for at gører det nemt.
Du skrev jo at du var luddoven og ikke gad snitte så meget
som en gulerod for at glæde dine hunde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-10-06 22:53

On Sat, 28 Oct 2006 20:47:47 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>handlemulighederne begrænset til en LokalBrugsen, og det er nok ikke
>ligefrem der, man finder de gode tilbud.

Jeg køber mit foder over nettet, for her er den nærmeste forretning en
Spar Købmand. Dér tror jeg slet ikke de har hørt om BARF. *LOL*

>Men vi kommer til at bo 150 meter fra skov og 350 meter til Gudenåen,
>så det er da nok ikke det værste sted for en hund. :)

Uha, det lyder rigtig lækkert. Tillykke med det! Hvornår skal I så
flytte?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-10-06 11:50

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Uha, det lyder rigtig lækkert. Tillykke med det! Hvornår skal I så
> flytte?

1. april. Og vi skrev under 6.juni. Der er lææængs til, 154 dage for
at være nøjagtig. Men det var så dejligt et hus, og når de nu først
flytter til april, så kan vi jo først flytte ind til april.

Og Siri kommer til at hade os. Der er nemlig gulvvarme! Og det passer
altså ikke damen.

Mvh Trine

Fra : Leyna

Dato : 28-10-06 22:51

On Sat, 28 Oct 2006 20:33:04 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Vi har 60 kvadratmeter i alt, jeg kan ikke lige se hvor den skal stå...

Næeh, det er da vist ikke lige plads til, men hvis din(e) hund(e) ikke
fejler noget, så kan jeg heller ikke se nogen grund til ikke at bruge
et godt tørfoder, og når du så giver tilskud i form af grisehaler m.m.
så tror jeg at det er godt nok.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-06 20:24

> [...]
>
> Om det så kommer til at koste mig et par kr mere og lidt mere tid
> synes jeg betyder mindre, jo mere jeg læser om emnet, des mere bliver

Jeg kan levere lidt lammeben ind i mellem, hvis det skulle blive aktuelt,
jeg ved at det er svært at opdrive på sjælland, med mindre man vil støtte
halal slagtninger.
det er hammershuslam det kommer fra, tiptop lækkerier!.
jeg synes generelt, at når man er blevet lidt øvet i barfen, så "ser" man
gode tilbud overalt.
har du en land og fritid, eller bare en der forhandler dandog foder? (lad
være med at køb det, skodfoder, både deres kallun og især deres tørrede
grøntmix) men de forhandler kyllingehalse, tager du 10 kg (5x2kg) kan du få
det for 200kr., det er lækkerrier for slikmunde!
det er ihvertfald hvad jeg har købt det for.

mvh. marie - der glædes over at jens er ved at blive omvendt..(-;

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 21:00

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Jeg kan levere lidt lammeben ind i mellem, hvis det skulle blive
> aktuelt,

Kan du værer lidt mere specifik ???

/Jens (som skal have presset Trine med på Barf)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 07:48

> Kan du værer lidt mere specifik ???
>
> /Jens (som skal have presset Trine med på Barf)
>--------
hvad vil du vide?

du kan maile mig (står på hjemmesiden) hvis du kommer så langt. Leyna har en
plads i fryseren her (eller noget af hendes hunde`s foder har).
Jeg har en god aftale med vores lokale håndværkslagteri, jeg er ved at have
opdraget dem ordentligt, så de ved hvad jeg vil have. det er super kød de
har, kommer alt sammen fra velfærdsdyr, det er en rar tanke for mig
ihvertfald!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : BettinaP

Dato : 28-10-06 20:42

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> et glasskår. Men jeg er sikker på at intet af dette havde været
> nødvendigt, hvis bare jeg havde barfet hende!

hehehe
ja det var da også en overbevisning.
Så vidt jeg kan ved har BARF ikke hjulpet hverken på Mockas epilepsi eller
allergi...eller forhindret en ødelagt trædepude...eller klaret Theas
blødende øre der bare ikke ville holde op med at bløde
men de er nu stadig vældig glade og tilfredse med, at jeg investerede i en
kummerfryser for deres skyld

PS: Maxøe fører rigtig meget kød efterhånden, langt billigere end barf.dk.
det er frosset i klumper så det er nemt nok at have med at gøre selvom man
køber det i store poser

Bettina

Fra : Leyna

Dato : 28-10-06 22:48

On Sat, 28 Oct 2006 19:40:50 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Og det er så et andet problem. Folk der BARF'er er typisk så
>pissehellige. Os der fodrer med tørkost er jo de værste
>dyremishandlere der nogensinde har været til.

Æeh, jeg vil da godt lige forsvare mig nu, som nystartet BARF'er.
Jeg er da bestemt ikke blevet hellig af det, men jeg har sparet en
masse penge i dyrlægeregninger, og det er så KUN fordi Hans har den
pokkers loppeallergi. Skårede poter m.m. kan man jo ikek gardere sig
imod.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 19:00

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> planlægning, resten kan man betale sig fra for en rimelig penge.
>
> /Jens (kommende Barf'er som bliver MEGET hellig)

Sagde du BLIVER

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-06 19:33

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Sagde du BLIVER

Du skrev det. :)

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 19:41

> Du skrev det. :)
>
> Mvh Trine

I er bare midsundelige på mine dyr

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 20:12

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> I er bare midsundelige på mine dyr

Det er så en helt anden historie. Selvfølgelig er jeg misundelig
Det er et par rigtig dejlige hunde - især Tyson

Fra : N/A

Dato : 28-10-06 22:29

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 22:29

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Han er så den sidste hund i mit liv jeg ville give fra mig,
> vi 2 har for meget til sammen som jeg ikke har turdet
> fortælle gruppen, men som betyder alt.
> Men spørg lidt mere, så vil du få en grim historie.

Ved du hvad søde Jens. Jeg tror dig på dit ord. Jeg er ikke spor
nysgerrig, så jeg undværer gerne den grimme historie - hellere end
gerne endda.

Jeg tænkte bare, at Angel jo er en rigtig "far-gris", så du kunne vel
nok "dele" Tyson lidt med mig. Husk på at jeg har jo slet ingen
hund mere SNØFT.

Fra : Leyna

Dato : 28-10-06 22:57

On Sat, 28 Oct 2006 23:29:05 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg tænkte bare, at Angel jo er en rigtig "far-gris", så du kunne vel
>nok "dele" Tyson lidt med mig. Husk på at jeg har jo slet ingen
>hund mere SNØFT.

Vaks' hvalpe er til salg!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 23:11

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Vaks' hvalpe er til salg!

Mange tak for tilbudet Leyna. Jeg gjorde det såmænd også meget gerne,
men jeg er kommet i den alder, hvor det kan blive lidt uoverskueligt
med en hund der skal luftes. Det holder mine ben ikke til, desværre.
Hvis bare benene var lige så medgørlige som "spekulatoren", så ville
alt være iorden, men jeg er ikke den store tilhænger af, at hunde kun
kan blive luftet i haven, de skal helst ud at gå lange ture, så jeg
tror at jeg "nøjes" med min lille Mini, hun lufter sig selv.

Fra : Leyna

Dato : 29-10-06 07:56

On Sun, 29 Oct 2006 00:10:31 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Mange tak for tilbudet Leyna. Jeg gjorde det såmænd også meget gerne

Tove, undskyld. Jeg drillede dig bare lidt. Jeg ved da godt at du ikke
er så godt til bens mere, så det var rent dril herfra. Godt du har
Mini.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-06 11:08

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
> Tove, undskyld. Jeg drillede dig bare lidt. Jeg ved da godt at du
> ikke er så godt til bens mere, så det var rent dril herfra. Godt du
> har Mini.

Dril du bare væk min pige Det er jo netop det der gør
hundegruppen så dejlig og speciel. Her kan man pjatte (selvom det ikke
er så velset hos nogle snerper), men det er hvad der kan ske Det
med bentøjet tager jeg ikke så tungt, slidgigt er sikkert den mest
udbredte lidelse her til lands. Så længe vi ikke har noget livstruende
og så længe vi kan passe vore dejlige dyr på en betryggende måde, så
er der vist ikke noget at klage over.

Jeg synes BARF lyder rigtig godt og sundt for hundene. Vi spiser jo
heller ikke selv "junkfood" hvis vi kan undgå det. Jeg er overbevist
om, at Trine ryger med på holdet når hun får lidt mere plads i det nye
hus. 60 kvm. er jo ikke alverden når man også selv skal være der.
Håber også at Marie får held med at behandle Emma's gigt, det er synd
at så ung en hund skal være plaget af det.

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 19:19

> Sagde du BLIVER

Jeg retter det til ENDNU mere mere hellig

/Jens (som åbenbart er hellig uden at værer kristen)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 21:36

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg retter det til ENDNU mere mere hellig
>
> /Jens (som åbenbart er hellig uden at værer kristen)

Jeg tror endda, at du kunne blive så god en agitator, at Jehovas
Vidner ville blegne af misundelse over din teknik.

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 22:07

Tove Krieger wrote:
> Jeg tror endda, at du kunne blive så god en agitator, at Jehovas
> Vidner ville blegne af misundelse over din teknik.

Lige meget hvad jeg rører ved, så bliver det til guld

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 07:40

> Jeg tror endda, at du kunne blive så god en agitator, at Jehovas Vidner
> ville blegne af misundelse over din teknik.

-----
Jehovaer indgår i kosten her i huset..(-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 29-10-06 08:33

On Sun, 29 Oct 2006 07:40:16 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>
>-----
>Jehovaer indgår i kosten her i huset..(-;

Det er da værre end tørfoder, din dyreplager!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 08:57

> Det er da værre end tørfoder, din dyreplager!
> --
-måske derfor de får lidt maveforstyrrelser hver gang..(-;

mvh. marie - der måske skulle overveje at stryge pantefogeden og
indremission fra kostplanen.. (-;

Fra : Iben Holst

Dato : 29-10-06 09:58

> Hvorfor går du ikke over til rent Barf altid ???

Hvad er det egentligt det er??

Iben

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 10:19

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det egentligt det er??

Kortsagt er det er Bones And Raw Food- altså hunden lever af råt kød og
grøntsager.
Der findes mere om emnet, hvis du søger på Google.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 10:23

> Hvad er det egentligt det er??
>
> Iben
>
>---
B.A.R.F står for bone and raw feeding, og går ud på at fodre så naturligt
som muligt, dvs. grøntsager, råt kød og ben.

hundens mave og fordøjelse er indstillet på denne slags føde, og resultatet
er en sund hund med et godt immunforsvar, derudover har rigtigt mange med
hunde der har dårlig fordøjelse, allergier og andre hud/pelslidelser fået
hunden kureret ved overgang til barf. fordelene er mange.

her er lige det første link jeg fandt, men søg selv videre, der er mange
gode sider at få inspiration af.
http://www.moellgaard.dk/Dansk/Mine_Akitas/BARF-fodring.htm

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Ralph

Dato : 28-10-06 15:31

> jeg heller ikke så stærk. Der er masser af brusk.
> Kan der ske noget ved at give Siri det?

Sker der ikke noget ved, vi har fået en ½ gris og er ikke så meget for fede
ribbensstege, så den anden dag skar jeg det værste fedt og ben og hud fra
(og hakkede resten til frikadeller), og så fik hundene et ben hver, ca. på
størrelse med 1½ langefinger, Tootsie (labradorstørrelse) SLUGTE sit hel,
der har ikke engang været problemer med at komme af med det igen.

--
Ralph