Livets første strandtur :-))
Fra : pwh

Dato : 28-10-06 10:54

Så fik jeg omsider slæbt mine bøvede vuffere med til stranden før første
gang i deres liv, og det var noget de kunne bruge.
De lurede godt nok lige lidt på det store hav, men Tyson var som
den første straks ude og svømme sig en tur.
Det varede lidt længere tid før Angel fik taget sig sammen,
men en gammel spand som jeg kylede ud kunne hun ikke stå for

Det bliver ikke sidste gang vi kører til køgebugt strandpark,
det var rent guf for dem at svømme i havet og rende rundt i klitterne.
Angel det fjols skulle self drikke af saltvandet, så hun stod og brækkede
sig inde i bilen bagefter, godt de har deres egen afdeling med hundetæpper

/Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

Fra : Eva

Dato : 28-10-06 12:01

> [...]
> sig inde i bilen bagefter, godt de har deres egen afdeling med hundetæpper
>

> /Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

Jamen Jens, tog du ikke nogle billeder af vovsernes besøg på stranden????

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 14:23

> Jamen Jens, tog du ikke nogle billeder af vovsernes besøg på
> stranden????
> mvh Eva

Desværrer ikke, planen var oprindeligt at kører ned i den lokale skov,
men på Advedøre havevej bestemte jeg mig til at snuppe stranden i stedet for.
Næste gang skal kameraet nok komme med, jeg ægrede mig også.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 13:00

pwh <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> med
> hundetæpper
> /Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

Jeg kan da godt forstå du blev begejstret. Vufferne har simpelthen
troet de var kommet i Paradis. Tyson havde jo godt nok øvelsen
selvom det var en mere begrænset mængde vand han forcerede sidst. Det
kunne du altså godt have taget et billede af, men vi andre måtte måske
ikke se at han stod og grinede ad dig.

Angel lærer hurtigt at havvand ikke kan drikkes. Du må have en stor
dunk vand og en skål med næste gang, så hun får en tår inden hun skal
ud at svømme, og husk så liiiige kameraet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 14:30

> [...]
> selvom det var en mere begrænset mængde vand han forcerede sidst. Det
> kunne du altså godt have taget et billede af, men vi andre måtte måske

Han havde så travlt med bølgerne at han helt glemte at grine af mig denne gang

> Angel lærer hurtigt at havvand ikke kan drikkes. Du må have en stor
> dunk vand og en skål med næste gang, så hun får en tår inden hun skal
> ud at svømme, og husk så liiiige kameraet.

Angel er vant til at drikke vand de mærkligste steder, hvor skulle hun vide fra
at salt er et godt brækmiddel til hunde, hun var jo bare tørstig.
Jeg skal nok huske kamera og vand næste gang, det bliver nok næste lørdag.

/Jens (hvis hunde har været behageligt trætte siden strandturen)

Fra : BettinaP

Dato : 28-10-06 20:47

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:DXI0h.50$pX3.24@news.get2net.dk...

> Angel er vant til at drikke vand de mærkligste steder, hvor skulle hun
> vide fra
> at salt er et godt brækmiddel til hunde, hun var jo bare tørstig.

hm, ja det har da endnu ikke forhindret min brors dejlige rotte i at indtage
mange liter vand hver gang vi har været i nærheden af havet (mange gange i
sommerens løb)
Han brækker sig ikke af det ....skal bare tisse meget og ofte

Bettina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-06 15:24

> [...]
> sig inde i bilen bagefter, godt de har deres egen afdeling med hundetæpper
>

> /Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

stranden er da også et fedt sted at lufte hunde, de får virkeligt brugt
nogle krafter i sandet, og ved svømningen.
underligt nok, har ingen af mine nuværende boxere haft spor lyst til at
bade i havet, de kan stå og gå amok på bølgerne med forbenene, men bade? nej
tak!. de to tidligere boxere var helt fjollede med havet, og jeg var tit ude
og svømme med dem.
men ikke de her to, hvorfor fatter jeg ikke.
men skovsøer eller andet stillestående vand, er der ingen probs med, det er
et spring ud og efterfølgende maveplasker i søen prompte. og er der ikke en
sø, så kan man jo altid ligge sig på maven i en vandpyt (-;

mvh. marie

Fra : jytte

Dato : 28-10-06 16:42

pwh skrev:
> [...]
> Det varede lidt længere tid før Angel fik taget sig sammen,
> men en gammel spand som jeg kylede ud kunne hun ikke stå for

Min Mollie synes, at det er vældig sjovt at jagte bølger. Altså kun
dem, som hun kan nå inde fra bredden, den bangebuks Vi er ellers
rimelig tit ved stranden, men det store vand er altså noget farligt
noget...

> Det bliver ikke sidste gang vi kører til køgebugt strandpark,
> det var rent guf for dem at svømme i havet og rende rundt i klitterne.

Ja, de bliver så dejlig trætte bagefter

> Angel det fjols skulle self drikke af saltvandet, så hun stod og brækkede
> sig inde i bilen bagefter, godt de har deres egen afdeling med hundetæpper
>
> /Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

Jamen, det er da herligt at have hund.....

Jytte

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 17:54

> [...]
> dem, som hun kan nå inde fra bredden, den bangebuks Vi er ellers
> rimelig tit ved stranden, men det store vand er altså noget farligt

Jeg tror at hvis jeg kylede en pind ind i et bål ville Tyson fise
ind for at hente den, så der var ingen betænkningstid for ham
med at hoppe i bølgerne da jeg fandt en pind til ham

> Ja, de bliver så dejlig trætte bagefter

De var godt brugte, mig selv incl., så vi tog os lige en god
middagslur efter frokost alle 3
De kunne dog godt lokkes med på engen her ved 17 tiden

> Jamen, det er da herligt at have hund.....
>
> Jytte

Og jo flere des herligere, jeg drømmer om at få mig et hus på
bøhlandet når jeg bliver gammel, og så en flok store hunde

/Jens

Fra : Anette

Dato : 28-10-06 17:31

pwh wrote:
> Så fik jeg omsider slæbt mine bøvede vuffere med til stranden før
> første gang i deres liv,

He he... lyder som en superoplevelse for både dig og hundene- dejligt.
Vi er ved stranden mindst et par gange om måneden og nyder det lige meget
hver gang.
For et år siden sprang Philana sidelæns med en fornærmet mine på, når der
skyllede en bølge ind over stranden. De var godtnok farlige der bølger.
Men Dagmar elsker at bade. Dapper ud i vandet, står stille et øjeblik og
sænker sig så ned i vandet med alle tegn på nydelse.
Dagmars glæde for havvand- helst kun med små bølger, har smittet Philana en
smule, så nu kan Philana godt stå ude i vandet, når der er havblik, med vand
til midt på benet.
Andy går fredeligt med, ser ikke ud som om han syns det er noget særligt med
det vand.
Men lege helt balstyrisk ude i vandet som en labrador - nej det gør de ikke,
nej, føj da )
Hjemme bagefter er de godt trætte, både fysisk og mentalt. og vi andre kan
skovle en hel bilfuld sand ud på gårdpladsen

/ Anette - der glæder sig til at se billeder af dine to vandhunde næste
gang.
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 28-10-06 17:59

> He he... lyder som en superoplevelse for både dig og hundene- dejligt.
> Vi er ved stranden mindst et par gange om måneden og nyder det lige
> meget hver gang.

Det har heller ikke været lysten der har manglet, men jeg har først fået
bil igen her i sommers, og så måtte vi lige vente på at strandene blev
lukket op for hunde.

> [...]
> bølger. Men Dagmar elsker at bade. Dapper ud i vandet, står stille et øjeblik
> og sænker sig så ned i vandet med alle tegn på nydelse.

Mine hunde elsker også at bade, men det er normalt i Damhussøen
eller i kanalen ved Volden.
Havet var en helt anden oplevelse kunne jeg mærke,
og jeg nød da også at gå en formiddagstur ved stranden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-10-06 22:41

On Sat, 28 Oct 2006 11:54:12 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>/Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

Hihi... Ja, det er pragtfuldt at se dem på strandtur.
Nu har jeg kun én vandhund, for Hans er frygtelig vandskræk. Han vil
end ikke ha' våde poter. Vand er til at drikke og absolut ikke andet.
*G*

Så er det garanteret osse nogle trætte hunde du fik hjem, ikk'?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : C.H

Dato : 29-10-06 10:38

> [...]
> sig inde i bilen bagefter, godt de har deres egen afdeling med hundetæpper
>

> /Jens (som lige skulle dele sin begejstring)

Det var da herligt skønt for vapperne! Der er ikke noget som en frisk gåtur
på stranden, når vinden giver den lidt gas... Og er der lidt bølger at bide
i, så er det jo nærmest himmerige! Tillykke til dine hunde!!

Cassius havde for et par uger siden sin første oplevelse med et store vand -
lidt tilbageholdende, det var han vel, men absolut ikke afskrækket. Nu er
han begyndt at napse i bølgerne, grave i sandet, spise tangen, kaste med
stenene - samtidig med, at han holder grundigt øje med, at far og mor ikke
kommer alt for langt væk....
Det er skønt at bo ved havet, når man har hund!!
Sådan en strandtur har alle dage i vores familie været en ugentligt
tilbagevendende begivenhed - og det får Cassius nu fornøjelse af... Herligt!
Om han er badehund eller ej, det aner vi ikke endnu - vi har ikke opfordret
ham til at hoppe i... Det kommer nok en dag.....

Uuuups, det kom til at handle om Cassius det hele - sørens også, det er hvad
der sker

CH