Er det orm?
Fra : Jørgen

Dato : 28-10-06 10:36

Min labradorhund laver flotte faste pølser, men jeg ser, at der nu er små
dyr udenpå pølsen. Tilsyneladende er der ikke noget inden i, når man brækker
den. Det ligner med det blotte øje små hvide ting på 1-1½ mm.
Er det orm, eller hvad?
Apoteket har ikke noget ormemedicin uden recept.

Jørgen

---------
Giv den segnende stærke drikke og giv den mismodige vin. (Ordsp 31,6)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 11:11

Jørgen <skjelm@hotmail.com> wrote:
> [...]
> på 1-1½ mm. Er det orm, eller hvad?
> Apoteket har ikke noget ormemedicin uden recept.

Jeg ville da i første omgang give hunden en ormekur. Det skal være
bredspektrede piller d.v.s. de tager alle orm også bændelorm. Der
findes bl.a. både Drontal, Vermox og Milbemax som er meget effektive.
De er som du skriver receptpligtige, og kan også fås hos dyrlægen. Jeg
ville nu lige snakke lidt med dyrlægen hvis din hund har mat pels,
hoster eller har opspilet bug. Så kan han via en afføringsprøve
fortælle dig hvad du skal gøre. Min kat får Milbemax som er en ganske
lille pille (jeg giver 60.- kr for én pille).

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 11:30

Glemte lige at sende dette link til netdyredoktor med. Der kan du
checke de forskellige slags orm.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15987.asp