Bud på racer i hende her ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 18:32

Vi har fået endnu en skønhed af en genbrugshund i huset.
Hun hedder Bingo og ligner meget schæferen, bortset fra farven + en lidt
kortere og blødere pels. Hun er ca. 3½ år gammel.
Her er så et billede af skønheden:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1016141121.jpg

Bud på racer ud over schæferen ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 18:35
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-06 18:59

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et billede mere:
>
> http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1012212504.jpg
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
> http://tjekmig.dk/forum/
> Beskriv din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/
>----------

hønsehund?
noget hyrdehund a la border collie?

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-10-06 20:23

Buffy <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote:
> [...]
> Hun hedder Bingo og ligner meget schæferen, bortset fra farven + en
> lidt kortere og blødere pels. Hun er ca. 3½ år gammel.

Hun er godt nok sød at se på, men hmmmm !!! bortset fra, at Schæferen
er tydelig, så synes jeg godt nok ikke det er Border Collie, jeg er
lidt fascineret af halen, for det ligner en "slædehundehale", men
pelsen er for kort. Jeg må nok give op Buffy, men i hvert fald
tillykke med hende - dejlig vovse.

--
Venlig hilsen Tove

Beware of people who dislike cats
(Irish proverb)

Fra : Anette

Dato : 21-10-06 20:36

Hej Buffy

Skøn vovse

Der kunne måske godt være noget australian shepher i hende -
De grå/aftegninger og måden hun holder halen på peger en smule i den
retning.
Selvom .....så burde hun næsten være mere langhåret.???..

http://www.strandly.dk/dogs/males%20dk.html

Måske noget malenois? Det smalle hoved o.s.v.??

Til lykke med hende og til hende for at have fået et godt hjem
/ Anette

www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 21:24

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:453a7719$0$14034

> [...]
> retning.
> Selvom .....så burde hun næsten være mere langhåret.???..

Ja, farverne passer da godt her. Hvor stor er den Australske sheperd ?
Har ikke lige fået målt Bingo endnu, men hun er i hvert fald mindst 60 cm.
høj.
Vi har også selv været inde på noget Hønsehund, ligesom Marie, men ørene
stritter jo....

Det med pelsen, kan man ikke altid regne med. Vi er blevet ret overbevist
om, at Coco- vores danske gadehund, er en blanding af Cockerspaniel og
Dansk-svensk gårdhund. Han kunne nemlig nemt være bror til hende her:

http://www.danskdyrevaern.dk/default.asp?id=2&mnu=2

Scroll ned til Lady. Her er et billede af Coco til sammenligning:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1021193109.jpg

De er jo begge korthåret, selvom Cockeren har semilangt hår.

Mht. Bingo: Vil ørene kunne stritte, som de gør, hvis hun nu f.eks. var
schæfer- schæfer / et eller andet med hængeører ?
Anyway- hun er en skøn hund, der elsker at apportere bolde. Hun trænger lige
til lidt opdragelse omkring kattene, men det er vores kat Filur meget
hjælpsom med. Han lader sig ikke skræmme af nogen hunde. Han lagde sig ved
siden af Bingo forleden, så den stakkels hund anede ikke, hvad hun så skulle
gøre. Hun kiggede pænt den anden vej.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Anette

Dato : 21-10-06 21:48

Buffy wrote:

> Ja, farverne passer da godt her. Hvor stor er den Australske sheperd ?

Lidt større end en Border Collie , hanner op til 58 cm i skulderhøjder (
border = 52),
Den gråmelerede farve, kaldet blue merle, er der jo en hel del hyrdehunde
der har. Border, Aussie, Sheltie o.s.v.

> Mht. Bingo: Vil ørene kunne stritte, som de gør, hvis hun nu f.eks.
> var schæfer- schæfer / et eller andet med hængeører ?

ja- formenligt. Blandinger er jo aldrig helt forudsigelige

> [...]
> hunde. Han lagde sig ved siden af Bingo forleden, så den stakkels
> hund anede ikke, hvad hun så skulle gøre. Hun kiggede pænt den anden

Ha ha - man er da nødt til at kigge væk, når nu såen en kat ikke ved hvordan
man opfører sig
Jeg ville ønske vores katte tog det ligeså cool som din Filur.
Siden Andy flyttede ind, er kattene her trukket ud i fyrrummet.
Andy kan bare ikke lade dem være. Han kender ikke sådan nogen dyr, men de
skal bare jagtes.
Stakkels misser. Jeg håber når det bliver koldere at de vover forsøget med
at være mere inde. Det er jo svært at lære Andy at de katte godt må være
her, når de aldrig er her

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 22:14

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:453a8800$0$13978

> [...]
> Siden Andy flyttede ind, er kattene her trukket ud i fyrrummet.
> Andy kan bare ikke lade dem være. Han kender ikke sådan nogen dyr, men de

Nu er Filur også lidt speciel...
Vi har 5 katte her i huset. De 3 af dem er ret tålmodige omkring hundene.
Coco var også ivrig kattejæger, da vi fik ham. Han er dog blevet meget mere
afslappet og kan sagtens være i samme rum som kattene, uden at suse efter
dem. Vores 2 sidste katte er lidt mere skeptiske omkring hunde, de ikke
kender. De har dog ingen problemer, når først hunden har lært, at være
afslappet omkring dem.

Det skal nok komme med din Andy også. Som du selv er inde på, så hjælper det
meget, hvis man kan få dyrene til, at opholde sig i samme rum.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Morten Paulsen

Dato : 28-10-06 17:41

Anette <abc@def.es> skrev:
>Buffy wrote:
>ja- formenligt. Blandinger er jo
>aldrig helt forudsigelige

Ja køn er den jo ikke det har du ret i
--
MP

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 22-10-06 15:38

> om, at Coco- vores danske gadehund, er en blanding af Cockerspaniel og
> Dansk-svensk gårdhund.

http://chezannette.praxis-it.dk/images/hunde/bowie_beskaret_.JPG
http://dyr.praxis-it.dk/bowie.htm

Bowie er blanding af cockerspaniel og dansk-svensk gårdhund.

VH Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 15:55

"Pernille Højgaard" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse

> Bowie er blanding af cockerspaniel og dansk-svensk gårdhund.

Ja ok, den ser noget anderledes ud, men blandinger af de samme racer kan jo
også godt falde meget forskelligt ud, selv inden for det samme kuld....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-10-06 10:08

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> writes:

> Bud på racer ud over schæferen ?

Umiddelbart tænkte jeg australian cattledog, men da jeg så efter,
ligner aftegningerne præcist dem fra en gammel dansk hønsehund, men
med merle i stedet for hvidt.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : makkerlone

Dato : 22-10-06 20:23

Ja, Australsk Cattle dog vil jeg også tro, at der er i hunden.

Der var en, der foreslog "Merle farven". Det er det ikke. Merle er
store plamager af sorte eller blå pletter. De små pletter, som denne
hund har, vil jeg kalde mottled.
En border collie kan godt være kort håret og mottled.

K.h. Lone Sommer
Indehaver af 2 blue merle border collies

Fra : Ole N

Dato : 24-10-06 14:11

Jeg kan selvfølgelig godt tage fejl, men jeg syntes at det ligner en
blanding mellem en Foxterrier og en sort Fjällræven ?

/Ole