sorg
Fra : Lene Mølgaard

Dato : 20-10-06 19:56

Hej!!

Jeg var på grund af ælde og gigt mm nød til at sige farvel til min gamle
hund på næsten 14 år. Han var en gul labrador... jeg har tilbage en hunhund
på 5 som ...jeg synes... og er bange for er ved at sørge sig syg... hun vil
ikke spise men virker kvik nok men stadig meget sørgmodig.... hvad kan jeg
gøre.... vil helst ikke anskaffe en hund mere......

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-10-06 20:03

"Lene Mølgaard" <lene@moelgaard.mail.dk> writes:

> [...]
> ikke spise men virker kvik nok men stadig meget sørgmodig.... hvad kan jeg
> gøre.... vil helst ikke anskaffe en hund mere......

Giv hende tid. Da jeg rejste til Japan gik der også over en uge, før
min hund ville spise igen. Og så længe hunden drikker, så kan den
sagtens klare sig uden mad i et stykke tid.

Gå nogle ekstra ture med hende og giv hende lidt lækkert i maden.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Lene Mølgaard

Dato : 20-10-06 20:13

hej...
tak for rådet...har gjort det hele men det virker vist ikke....men det var
også i mandags.... her selv svært ved det så det er jo også forståeligt at
hunden har svært ved det...hun har jo været vant til at han var der ...lige
fra at hun kom i familien....

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-10-06 20:29

Lene Mølgaard <lene@moelgaard.mail.dk> wrote:
> [...]
> at sørge sig syg... hun vil ikke spise men virker kvik nok men
> stadig meget sørgmodig.... hvad kan jeg gøre.... vil helst ikke

Det gør mig ondt, både for dig og din anden hund. Jeg måtte også have
min kat Mivser aflivet grundet sygdom i dag for 1 md. siden, så jeg
forstår godt din sorg. Min lille hunkat har også ledt efter ham, men
er ved at være sig selv igen. Det er så sørgeligt når man skal sige
farvel, men sådan er livet desværre.

Jeg tror at du bare skal give din hunhund al den opmærksomhed og
kærlighed du kan, så vil det snart blive godt igen med hende. Husk på,
hun kan jo også mærke på dig at du er ked af det. Dyr er meget
fintfølende i den retning, de registrerer alt.

Håber at I snart må være "ovenpå" igen.

--
Mange venlige hilsener

Tove

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-10-06 21:09

"Lene Mølgaard" <lene@moelgaard.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syg... hun vil ikke spise men virker kvik nok men stadig meget
> sørgmodig.... hvad kan jeg gøre.... vil helst ikke anskaffe en hund

Det gør mig ondt at læse, det er umådeligt hårdt at miste en god ven!

jeg har prøvet det nogle gange, og ved hvad der kan røre sig både hos de
efterladte mennesker og dyr.

sidst vi havde det inde på livet, var da vores gamle boxer blev aflivet pga.
sygdom, tilbage var en 1 års cairnterrier, der led stort savn af selskabet.
jeg havde imidlertidig bestilt en anden boxer, men det var uvist, hvornår
der var en til mig. (der gik over et år)
men hvad så?
Jo, da mine ældste dreng længe havde talt om at han ønskede sig en kat, (vi
har aldrig været til katte tidligere, ubetinget hundefolk) talte vi lidt
frem og tilbage om det, om mulighederne og om racer der kunne matche vores
husstand.
enden på det blev en lækker killing, som vi med bævende nerver præsenterede
den unge cairn for, og de blev perlevenner meget hurtigt, og havde meget
glæde af hinanden! (og har det fortsat). det var løsningen for ham og for
os. At vi siden har måttet få en kat af samme "mærke" endnu, fordi vi blev
fortabt i disse dyr er en anden sag, og at der er kommet hele to boxere til
siden er også en anden historie.. (-;

måske det var en mulighed for at løse hendes manglende selskab?

Mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Lene Mølgaard

Dato : 21-10-06 09:40

Jeg har katte i forvejen, det er nok tiden jeg skal give hende, kan jo mærke
på mig selv at jeg selv skal have tid....
"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45392cec$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : dpl

Dato : 21-10-06 10:05

Lene Mølgaard skrev:
> [...]
> ikke spise men virker kvik nok men stadig meget sørgmodig.... hvad kan jeg
> gøre.... vil helst ikke anskaffe en hund mere......

Hej Lene
Vi var i samme situation sidste år, da vi mistede den ene af vores to
hanhunde. De to havde da gået sammen dagligt i 4 år, og kunne slet ikke
undvære hinanden. Vores tilbageblevne hund tog det meget tungt, ville
ikke spise, gad ikke ret meget osv., til trods for han kun var 5 år.
Faktisk gik der en hel månede, før han begyndte at blive sig selv igen.
Desuden skal man ikke undervurdere hundenes evne til også at føle og
påtage sig vores sorg, så de ud over selv at føle tab også er triste på
vores vegne.

Så som andre skriver, masser af tid og kærlighed, så skal hun nok blive
glad igen. Men det kan tage sin tid. Håber I begge kommer over det snart...

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/