Maling af ældre vogn.
Fra : AnDeR sAnD

Dato : 19-11-06 13:30

Min Sprite fra 1978 er blevet MEGET falmet på front- og bagside. Den har i
tidernes morgen været lyseblå.
Nu er det så bare at jeg spørger: Kan man male vognen op eller i en anden
farve ?
I bekræftende fald, er der så nogen der har arfaring med dette ?
/Kurt

Fra : N. Lindhard

Dato : 22-11-06 05:31

"AnDeR sAnD" <Kurt_Mogensen1@fjernhotmail.com> skrev Kan man male vognen op
eller i en anden
> farve ?
> I bekræftende fald, er der så nogen der har arfaring med dette ?
> /Kurt

Jeg ville nok kontakte en autolakerer.

Nic

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 22-11-06 08:08

"N. Lindhard" <banestien@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "AnDeR sAnD" <Kurt_Mogensen1@fjernhotmail.com> skrev Kan man male vognen
> op eller i en anden
>
> Jeg ville nok kontakte en autolakerer.
>
> Nic
Det er jo bare en glasfiberkarosse. Den må da kunne males med de samme
produkter, som man bruger til både. Eller hvad ?

Fra : Kurt Madsen

Dato : 26-11-06 13:01

> Det er jo bare en glasfiberkarosse. Den må da kunne males med de samme
> produkter, som man bruger til både. Eller hvad ?

Eller hva, ja. Skal den være blank, så skal den sprøjtemales professionelt.
Med hånden vil det bedste resultat altid kun blive næsten glat.
Dvs. med en anelse gåsehud, hvilket jo også kan være ganske pænt.
Man stryger med kun eet strøg og undgår at stryge flere gange
samme sted.

--
Hilsen Kurt M

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-11-06 09:31

AnDeR sAnD skrev:

> Kan man male vognen op eller i en anden farve ? I
> bekræftende fald, er der så nogen der har arfaring med dette ? /Kurt

En af mine venner havde en vogn af samme årgang. Den fik
med malerrullen engang imellem. Med en rulle til døre,
tror det hedder en silkerulle, fik den en fin overflade.

Peter Schrøder

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-12-06 17:30

> Nu er det så bare at jeg spørger: Kan man male vognen op eller i en anden
> farve ?
> I bekræftende fald, er der så nogen der har arfaring med dette ?
> /Kurt

Min far malede for mange år siden sin Sprite Musketeer med autolak, for at
den skulle matche bilens farve.
Det blev nydeligt.
Så hvis du gør forarbejdet ordentligt. Slibning og evt. spartling af
vognen - en gang grunding og herefter autolak så kan du få et tæt på proff.
resultat. Også selvom du vælger at bruge spraydåser.

Kim