Ferie i Frankrig
Fra : helle

Dato : 14-11-06 07:51

Planlægger ferie i Frankrig næste år - men hvor? Har tænkt lidt på
Ardeche?? Kan godt lide godt klima, kønne omgivelser, god mad m.m. og
foretrækker campingpladser i gåafstand til by. Vi er 2 voksne. Vi vil
meget gerne høre om campingpladser og/eller andre egne af Frankrig,
der er værd at anbefale.

Fra : thepedersens

Dato : 14-11-06 13:44

"helle" <hbknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

I 2001 prøvede vi denne alternative campingferie i Frankrig
http://www.sydfrankrigsferie.dk/ og det kan kun varmt anbefales.

hilsen Jytte Thrane

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-11-06 16:12

Hej Helle.

Hvis i kan "klare" turen ned mod den spanske grænse kan jeg varmt anbefale
denne :
http://www.campmed.com/campdan/csoleil/intro.htm
Le Soleil . I skal huske at prøve kystvejen ned til spanien og Motorvejen
retur (cirka 3-4 timer) + en heldags tur til Andorra !
Der er mange gamle borge i området + kanon god Vin !

Har desuden været på Les Ammonites i Normandiet (syd for Le Havre).Pladsen
var ikke ret stor og blev først overrendt af Franskmænd omkring 15.Juli.
Ligger lige nord for hele Invasionskysten(Husk et besøg på den Amerikanske
kirkegård på Ohama Beach- det er hele turen værd)

Vi ha´r også været her :
http://www.camping-avignon.com/ Pladsen er lidt svær at finde - da der ikke
er skilet særlig godt - Men den ligger på en lille ø midt ude i Rohne floden
Gammel Pave by , med rigtig mange udflugtsmuligheder specielt ned mod
Middelhavet

Når i har besluttet jer for området , så ring til det franske turist kontor
i København , de har ofte sendt mig brochurer over området .

Kim

Fra : Søren

Dato : 15-11-06 13:06

> [...]
>foretrækker campingpladser i gåafstand til by. Vi er 2 voksne. Vi vil
>meget gerne høre om campingpladser og/eller andre egne af Frankrig,

Hvis i vil til Ardeche, så kom tidligt på sommeren før de høster lavendlen.
Sidst på sommeren bliver græsset brunt og det hele bliver lidt tørt og trist
at se på.

Fra : Kurt Madsen

Dato : 15-11-06 19:05

> [...]
lavendlen.
> Sidst på sommeren bliver græsset brunt og det hele bliver lidt tørt og

Lyder godt. Vi er dog ikke til vintercamping. Men, hvad er tidligt?

--
Hilsen Kurt M

Fra : Søren

Dato : 16-11-06 11:28

> lavendlen.
> trist
>>

> Lyder godt. Vi er dog ikke til vintercamping. Men, hvad er tidligt?

Juni, først i Juli. Jeg vil tro de høster sidst i Juli !

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-11-06 20:11

Søren skrev i 455c3d39$0$3504$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Juni, først i Juli. Jeg vil tro de høster sidst i Juli !

Vi var for nogle år siden i Ardeche i slutningen af juni. Der var masser af
lavendel.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Sten Larsen

Dato : 15-11-06 22:56

[...]

Jeg kan varmt anbefale den kommunale plads i La Malene ved Tarnfloden. Ikke fordi pladsen er noget særlig. Men omgivelserne er. Den
er ikke ret stor, ligger lige ned til Tarn, 3 minutter fra byen, som har få forretninger og få restauranter. Ikke mange turister.
Stor underholdningsværdi i at se turister sejle forbi i kano hele dagen. Man kan bade i floden. Flere drypstenhuler i området.
Mulighed for både sol og skygge på pladsen. Kører man langs floden, er der tæt på flere lignende små byer, som er værd at besøge.
/StenL

Fra : Kurt Madsen

Dato : 15-11-06 23:10

> [...]
> Stor underholdningsværdi i at se turister sejle forbi i kano hele dagen.
Man kan bade i floden. Flere drypstenhuler i området.

Hvor søren er La Malene ved Tarnfloden? Kan ikke finde den på
et kort. Har du en Link?

--
Hilsen Kurt M

Fra : Sten Larsen

Dato : 16-11-06 00:05

> Hvor søren er La Malene ved Tarnfloden? Kan ikke finde den på
> et kort. Har du en Link?
> Hilsen Kurt M

Ikke lige ved hånden. Du kører: Le Puy > Mende > Faux. Herfra følger du Tarn mod vest gennem Ste. Enimie. Næste by er La Malene.
Ligger altså lige mellem Faux og Millau.
/StenL

Fra : Finn Kragh

Dato : 17-11-06 11:16

Denne kan måske bruges...

http://www.gorgesdutarn.net/hebergement/afficheprestcamping.php?to=8&langue=fr

Finn

"Sten Larsen" <sla@sat-op.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tarn mod vest gennem Ste. Enimie. Næste by er La Malene. Ligger altså lige

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Sten Larsen

Dato : 17-11-06 11:37

"Finn Kragh" <finnkragh@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:455d8bf1$0$20306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...