Vinterklar CV?
Fra : T. Hartung

Dato : 09-11-06 22:00

Vi har nu camperet i mange år og da også set/prøvet en del rundt omkring
gennem tider med CV'en - men vintercamping er det aldrig blevet til.

For os har camping altid været en sæsonpræget ting der kun fandt sted i de
lyse frostfrie perioder af året

I de sidste par år har vi talt om at prøve - men snak alene gør det jo ikke.
Ofte, når vi er på skisportsstederne, kikker vi ind på vinterpladserne og er
enige om det ser hyggeligt ud - så NU gør vi det!

For at være vel forberedt er lidt "Research" gjort og cv optimret inden den
blev sat væk til vinterferien.

Hvis andre går med de samme tanker - men mangler lidt "input" har jeg her
skrevet lidt om hvad vi har gjort/gør inden afgang:

www.sitecenter.dk/hartung/vintercamping/

Ja så venter vi bare på afgang - det kan vist kun gå for langsomt

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-11-06 05:43

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> www.sitecenter.dk/hartung/vintercamping/
>
> Ja så venter vi bare på afgang - det kan vist kun gå for langsomt

Hej

Hvad er "- "Svalepar" isolering til gaskassen" ?

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : T. Hartung

Dato : 10-11-06 22:20

"Steen Larsen" <steen_larsen@tdc***adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er "- "Svalepar" isolering til gaskassen" ?

Ja kan godt forstå du spørger - det er et isolernede tæppe som Knaus har
fundet på til at isolere omkring bl.a gasflaskerne - jeg har helt ærligt
endnu ikke pakket dem ud endnu - de ligger på loftet. :)

Tidligere var Knaus isoleret i gaskassen - det er de ikke længere derfor
dette isolerende tæppe.

www.knaus.dk/default.asp?id=7854

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-11-06 06:15

T. Hartung wrote:

> [...]
> ærligt endnu ikke pakket dem ud endnu - de ligger på loftet. :)
>
> Tidligere var Knaus isoleret i gaskassen - det er de ikke længere

Den flydende gas i flaskerne har brug for at kunne trække varme fra
omgivelserne til fordampningen. Hvis man isolerer flaskerne fra
omgivelserne, så kan de ikke levere det samme, som hvis de ikke er
isolerede. Umiddelbart lyder det som en dårlig ide...

Læs eventuelt mere her:
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=24

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 13-11-06 20:11

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omgivelserne, så kan de ikke levere det samme, som hvis de ikke er
> isolerede. Umiddelbart lyder det som en dårlig ide...

Ja kan godt tænkes ..... og desuden nytter det ikke meget at isolere med det
sølle omslag og der skal stadig tilføres varme for at gøre et isolerede
område frostfrit når omgivelserne er under nul.

Må nok hellere få pakket ud for det svalepar og kikket lidt på det - er
blevet helt nysgerrig

Fra : Sten Bo

Dato : 13-11-06 22:07

> [...]
> isolerede område frostfrit når omgivelserne er under nul.
>
> Må nok hellere få pakket ud for det svalepar og kikket lidt på det - er

Kunne det ikke være isolering mod varme? Sol - Sydpå.

Fra : T. Hartung

Dato : 13-11-06 22:50

> Kunne det ikke være isolering mod varme? Sol - Sydpå.

nej tror jeg ikke - da det er en del af vinterpakken