Montering af Truma Mover SE på en Adria 46~
Fra : Kurt Madsen

Dato : 08-11-06 19:04

Såvidt jeg ser på diverse sider, så kan man selv montere en
sådan.
Ved nogen om det kan gøres sådan ved blot at kravle ned under
vognen og lidt rundt og spænde stadset fast eller skal man have en
værkstedsgrav for at montere de 2 motorer?
Kan Moveren fås til en mindre pris end kr. 15.000,- i Danmark?

--
Hilsen Kurt M

Fra : Claus DN

Dato : 08-11-06 20:12

"Kurt Madsen" <no@mails.thanks> skrev i en meddelelse
> [...]
| værkstedsgrav for at montere de 2 motorer?
| Kan Moveren fås til en mindre pris end kr. 15.000,- i Danmark?

Camping Cars & Caravans havde en fin gør-det-selv artikel i det seneste
nummer. Selve monteringen ser ikke ud til at volde større kvaler. Jeg tror
det sværeste er el-arbejdet.

Artiklen kan downloades herfra for ?0,50 fra ca. 1. december. Kræver en
Click&Buy konto som er nemt, risikofrit og uden yderligere omkostninger. Har
selv haft en i 2 år.
http://www.camping-cars-caravans.de/archiv2/112006.html

Hvis du beslutter dig for at gå igang selv, er vi nogle der gerne vil høre
om dine erfaringer med projektet

Vh. Claus

Fra : Jens

Dato : 09-11-06 13:13

> [...]
> værkstedsgrav for at montere de 2 motorer?
> Kan Moveren fås til en mindre pris end kr. 15.000,- i Danmark?

Det er et ganske nemt gør det selv projekt hvis man er lidt fiks på
fingrene.
Jeg har selv monteret en MoverS på en Adiva 502, vippede den helt bagover
ned at hvile på støttebenene så er det rimeligt god plads til arbejdet det
er ganske simpelt at montere de 2 motorer.
Men det er en fordel at være 2 når motorerne skal løftes op på plads.

Den kan købes lidt billigere her http://www.sitecenter.dk/wellness/tilbehr/
og en del billigere her i tyskland
http://www.campingshop-plus.de/query.php?cp_sid=5552494dfa3e&cp_tpl=main
Dem ville jeg ikke være betænkelig ved at handle ved da de har eksisteret i
flere år, jeg købte selv min på ebay for knap 11000kr i foråret men måtte
vente på den i 2 måneder da Truma ikke kunne følge med efterspørgslen.
Hvis du vil vide lidt om monteringen på forhånd kan monteringsvejledningen
hentes på www.truma.com

MVH
Jens

Fra : Kurt Madsen

Dato : 09-11-06 17:37

> ned at hvile på støttebenene så er det rimeligt god plads til arbejdet
det
> er ganske simpelt at montere de 2 motorer.

min tanke er at montere motorerne bagved akslen fordi jeg ønsker
mig et aircondition anlæg i højre magasin foran akslen og batterierne
i venstre magasin foran akslen. Aht. balance og stabilitet.

> [...]
> Dem ville jeg ikke være betænkelig ved at handle ved da de har eksisteret

Det er langt nede i Tyskland og jeg er ikke meget for at sende mange penge
så langt væk, så jeg vil forsøge at holde mig til Danmark eller tæt på.

--
Hilsen Kurt M

Fra : Sten Bo

Dato : 10-11-06 10:59

"Kurt Madsen" <no@mails.thanks> skrev i en meddelelse
,

> min tanke er at montere motorerne bagved akslen fordi jeg ønsker
> mig et aircondition anlæg i højre magasin foran akslen og batterierne
> i venstre magasin foran akslen. Aht. balance og stabilitet.

Jeg kender ikke fordelingen af vægten i din vogn, men det er vist ganske
almindeligt at der pga. køkken køl vand møbler osv. kan være over 100 kg
forskel højre venstre i forvejen. Man har måske også forskellig h-v
stuvemulighed.

Værd at tjekke.