Hvilket aircondition skal jeg vælge
Fra : Alfred Larsen

Dato : 07-11-06 06:38

Jeg har besluttet at indstallere et aircondition anlæg i
et af magasinerne tæt på hjulakslen aht. stabiliteten.
Såvidt jeg kan se står valget mellem en
Frostair 1700, 2300 eller Saphir compact.
Har nogen erfaringer hermed mht. støj og effektivitet?
Skulle der være andre muligheder?

--
Venlig hilsen Alf

Fra : sæbelaursen

Dato : 12-11-06 00:03

"Alfred Larsen" <ingen@mails.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Såvidt jeg kan se står valget mellem en
> Frostair 1700, 2300 eller Saphir compact.
> Har nogen erfaringer hermed mht. støj og effektivitet?
PYH tænk dig om

i Italien - er strøm et problem.
Når det er varmt er der ingen strøm - og om natten når dere r koldt er der
strøm nok.

Kører du i Tyskland er der strøm nok så virker et air kondition - og i DK -
?? er de nødvendigt ??

så mærker er mindre vigtigt i forhold til om Air Konditionering er
nødvendigt

Fra : Kurt Madsen

Dato : 12-11-06 06:06

> [...]
> strøm nok.
>
> Kører du i Tyskland er der strøm nok så virker et air kondition - og i

nejda

Hvad så med Frankrig, Spanien og Portugal? Det er der vi mest kører.

--
Hilsen Kurt M

Fra : Manhatten

Dato : 12-11-06 09:53

> [...]
> Såvidt jeg kan se står valget mellem en
> Frostair 1700, 2300 eller Saphir compact.
> Har nogen erfaringer hermed mht. støj og effektivitet?

Af hensyn til støj er du i hvert fald på rette vej i forhold til ikke at
vælge en topmonteret.

En ting du i hvert fald skal være meget opmærksom på er startstrømmen. Uden
at jeg skal gøre mig til ekspert (for det er jeg bestemt ikke) så mener jeg
at i hvert fald 2300 har brug for så kraftig en strøm til at starte at den
er praktisk talt uanvendelig på en hel del pladser i sydeuropa. Er der nogen
der kan bekræfte dette?

/Manhatten

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-11-06 12:10

> Af hensyn til støj er du i hvert fald på rette vej i forhold til ikke at
> vælge en topmonteret.

Ja det passer på en stor del af de topmonterede, men Dometics B 2100 kan man
næsten ikke høre udenfor vognen, selv om står lige ved siden af.
vi tændte vores ved en 17-18 tiden og slukkede så ved 23 tiden så vognen var
kold og sove i, jeg snakkede med naboerne, og de havde slet ikke bemærket
det.

> [...]
> starte at den er praktisk talt uanvendelig på en hel del pladser i
> sydeuropa. Er der nogen der kan bekræfte dette?

Jeg kender intet til frostair, men de er jo også med kompressor og den
bruger en del.
eks. min gamle dometic 1900 når den startede lå startstrømmen på betydeligt
over 10 A men det er så kortvarigt at en eks. 10 amp sikring slet ikke kan
nå og reagerer, men punktet bliver flyttet hvis sikringen bliver mindre, jeg
havde problemmer i Ungarn hvor der var 4 A automat sikringer i skabet, jeg
brokkede mig over dette da jeg i deres bruchure var blevet lovet 5 A, så de
skiftede sikringen til en 20 A, så nu havde jeg ikke nogen problemer

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : riis7

Dato : 22-11-06 17:17

Hej
Fik monteret Frostair 1700 i forår med 3 slanger trukket op i
overskabe samt over dobbeltsæng.
3 uger italien i sommer. Den kunne overhovedet ikke køle vognen ned.
Den virkede korrekt men havde næsten ingen effekt.
Lige nu står vognen og får skiftet anlægget til et saphir 2400 og
forhandler råder fremover større vogne til at gå udenom det lille
anlæg.
Blot for info.
Ellers virker det skide godt med fjernbetjening etc. og m.h.t til
strøm var der ingen problermer. Nu er Saphir modellen lidt størrere
og kræver nok mere, men håber det går...
mvh
Claus

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-11-06 23:39

>Hej

klip en masse

Hej Claus.

Nu er det jo ikke mig du skal svarer, og kunne du ikke tage og læse min
signatur

--
Hilsen Jørgen
Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis i svarer under

Fra : riis7

Dato : 30-11-06 21:09

uha uha.....beklager da meget....

Claus

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-11-06 23:49

"riis7" <riis7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
uha uha.....beklager da meget....

Claus

Og du blev åbentbart ikke klogere

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-12-06 12:23

Jørgen L. wrote:
> "riis7" <riis7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> uha uha.....beklager da meget....

> Claus

> Og du blev åbentbart ikke klogere

Man er jo ikke forpligtet ud over ens egne begrænsninger :)

--
Per, Esbjerg