Hvor mange watt kan man normalt trække
Fra : Alfred Larsen

Dato : 29-10-06 06:47

Det er sikkert meget forskelligt, men hvilket max. watt er

mest brugt, sådan cirka.

--
Venlig hilsen Alf

Fra : Alfred Larsen

Dato : 29-10-06 07:27

Jeg mener selvfølgeligt på de forskellige campingpladser.

--
Venlig hilsen Alf

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-10-06 08:11

"Alfred Larsen" <ingen@mails.tak> skrev i en meddelelse
> Jeg mener selvfølgeligt på de forskellige campingpladser.

Hej Alf

Du har ret men der bør være 10A til rådighed for hver plads og det svarer
til 2300W.

Nogle steder er der dog kun 6A så der kan man kun trække 1380W.

Der dog kommen enkelte som har monteret 16A dog er det gerne efter forbrug
herhjemme der kan der trækkes helle 3680W.

Hvis man vintercamperer i Norge/Sverige er der mange steder frit forbrug af
16A.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jan Højegaard Jensen

Dato : 29-10-06 11:01

Til gengæld kan du risikere i f.eks Italien, at der kun er 3A til rådighed

Jan

Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 29-10-06 14:05

Husk lige på at der osse er en forsikring i CV'en...... Og så er det jo den
du skal regne med, hvis det er i CV'en du tilslutter f.eks. Varme,
kaffemaskine o.s.v.

Mvh.
Martin

Fra : Søren

Dato : 30-10-06 15:11

> Husk lige på at der osse er en forsikring i CV'en...... Og så er det jo
> den du skal regne med, hvis det er i CV'en du tilslutter f.eks. Varme,
> kaffemaskine o.s.v.

Ikke forstået, det er da den mindste der går først

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 01-11-06 10:16

Ikke forstået !
Søren - Der bliver også blandet lidt sammen -

Forsikringen i Campingvognen er til for at sikre du ikke overbelaster
Campingvognenes installationer og "smelter" det hele sammen p.g.a. for
kraftigt forbrug, I De fleste nyere Campingvogne er der en slags fejlstrøms
relæ som kobler ud ved fejl i dine installationer + en Automatsikiring som
kan genindkobles når man har fjernet årsagen til udkobling.
MEN det maksimale forbrug på din vogn er stadig afhængig af hvor mange
Ampere der er til rådighed i Campingpladsens STRØMUDTAG !!
1 Ampere = cirka 230 Watt (Fjernsyn + radio)
5 Ampere = cirka 1150 Watt (El-Heat mellemste+blæser)
10 Ampere = 2300 Watt.
Deværre har ikke alle standere på Campingpladser Automat sikringer.
Men spørg om strøm, når du alligevel checker ind - Det kan spare dig for
meget arbejde "kold" aften !
Desuden kan man i mange camping forretninger købe og få installeret en WATT
måler.

Håber det hjalp lidt på Watt spørgsmålet ?
Kim

Fra : A.Nielsen

Dato : 01-11-06 15:41

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget arbejde "kold" aften !
> Desuden kan man i mange camping forretninger købe og få installeret en
Hej Kim
Hvad er en Watt måler for en tingest ??
Jeg har aldrig hørt om en sådan en.

Hilsen LN

> Håber det hjalp lidt på Watt spørgsmålet ?
> Kim

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Egon Gregersen

Dato : 30-10-06 14:47

Så er der lige Tysklands dårligste campingplads nemlig Camping Hitabu ved
Slesvig by, CA 2 AMP. i år 2006....hvor herre bevares.

Fra : John

Dato : 30-10-06 19:24

> "Jan Højegaard Jensen" <hoejegaard@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Det er nemlig rigtigt. F.eks. på denne plads
http://www.campingsassdlacia.it/ var der 3A med i prisen. Man kunne så købe
6A eller 10A i stedet for. Det gik nu meget godt med 3A indtil fruen tændte
for en 1200w hårtørrer. Så forsvandt strømmen. Men det var heldigvis
automatsikringer, så man selv kunne koble til igen.

Vh. John

PS: Hvorfor kan jeg ikke se Jans mail i min Outlook? Jeg ser kun kommentaren
i Egon Gregersens mail, men kan ikke se "rigtige"?

Fra : Sten Bo

Dato : 30-10-06 21:10

"John" <johnlafjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

,

> Vh. John
>
> PS: Hvorfor kan jeg ikke se Jans mail i min Outlook? Jeg ser kun
> kommentaren i Egon Gregersens mail, men kan ikke se "rigtige"?

Går ud fra at du bruger OE.

Prøv følgende.Gå op i Funktioner og klik på, Hent de næste 300 brevhoveder.

Det sker somme tider at jeg kan se flere uåbnede , blå i ( ) i
mappeoversigten, selv om de ikke er gået ind, skan ses i selve mappen. De
hentes så med ovennævnte.

Du kan tjekke om du har fået det hele med f.eks. google s web-udgave.

http://groups.google.com/group/dk.fritid.camping?hl=da&lr=&ie=UTF-8

Det sker at folk sletter eget indlæg efter at ha lagt ind og man kan så ikke
hente det med OE. De vises dog stadig og alligevel i google idet de har en
kopi på deres server. Sidst tror jeg nok efter jeg klikkede på et eller
andet. Vis osv. på et ellers tomt indlæg.

Fra : John

Dato : 30-10-06 21:42

> [...]
>
> Det sker somme tider at jeg kan se flere uåbnede , blå i ( ) i
> mappeoversigten, selv om de ikke er gået ind, skan ses i selve mappen. De

Tak, det hjalp. Nu dukkede det manglende indlæg op. Jeg plejer bare at
trykke synkroniser på forsiden af OE, hvor jeg har de grupper, jeg abonnerer
på. Det er åbenbart ikke altid nok. Nu vil jeg brugeden anden engang imellem
også.

> Du kan tjekke om du har fået det hele med f.eks. google s web-udgave.
>
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.camping?hl=da&lr=&ie=UTF-8

Jeg bruger også google grupper ind imellem. Men den er blevet lidt træls,
efter de er begyndt med deres egne grupper. Men den er god, hvis man vil
tilbage i tiden.

Vh. John