Gasovn Traumatic S3002 problemer - hjælp
Fra : Alfred Larsen

Dato : 27-10-06 08:49

Min gasovn, en Traumatic S3002, har fået tændingsproblemer.
Den fungerede i sommers men har ikke siden været brugt.
Når jeg trykker på tændingsknappen tændes gassen og holder
jeg knappen nede, så kan jeg skimte et lille gaslys og når jeg
knappen, går det lille gaslys ud.
For mig ser det ud som om at gastilførslen er for ringe.

Kender nogen til et sådant problem???

Gaskomfur og køleskabet på gas fungerer udmærket.
Gasovnen er den sidste enhed på røret fra falsken.
Ja, jeg har skiftet gasflaske et par gange og checket hanerne.
Jeg har skiftet batteri til tænding.
Jeg har prøvet med en anden gasregulator.

Gode ideer efterlyses.

--
Venlig hilsen Alf

Fra : Sten Bo

Dato : 27-10-06 10:23

"Alfred Larsen" <ingen@mails.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja, jeg har skiftet gasflaske et par gange og checket hanerne.
> Jeg har skiftet batteri til tænding.
> Jeg har prøvet med en anden gasregulator.

Få lavet et gaseftersyn helt alvorlig ment!

Man skal ikke rode med gassen selv, det er oven i købet ulovligt. Eftersyn
bør ifølge bestemmelserne foretages af en gasuddannet cerficeret tekniker
hvert 2´år.
Dette er en god lejlighed.

Og når det er sagt er der her en meget meget god side, fundet af en anden
campist, tak til ham. Med meget detaljeret fejlfinding og tju hej, så man
ved hvad der foregår.
http://www.rvmobile.com/Tech/Technical.htm

Men i gen. Private må ikke bruge værktøj på gas!

Fra : Sten Bo

Dato : 30-10-06 17:17

klip klip

> "Alfred Larsen" <ingen@mails.tak> skrev i en meddelelse
>Min gasovn, en Traumatic S3002, har fået tændingsproblemer.

Beklager mit "goddag man" svar - nu ryger de altså snart de briller. Emnet
var da tydeligt nok. Øv.

Nå, du får sikkert på et tidspunkt også bøvl med køleskabet og har gemt
linket.

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-10-06 11:12

Hej

Kender godt dit problem.

Skyldes som regel bare at der sidder slagger og skidt i brænderen, så den
ikke kan varme den føler op, der skal sørge for at gastilførslen holdes
åben.

På min KNAUS er der under vognen (neden under varmeovnen) et plastikskjold,
som man kan pille af, og så komme til brænderen.
Jeg plejer at blæse den ren med trykluft ca hvert andet år, og lige fjerne
slagger og glødeskaller som lufttryk ikke kan fjerne.
Jeg ved da ikke 100% om der er lovligt, men tror det. Du laver jo ikke noget
ved installationen - renser den bare.

På KNAUS sidder plasticskjoldet med 4 fingerskruer - det kunne jo tyde på at
de havde forudset af det skulle renses.

Kim Olsen

Fra : benny madsen

Dato : 14-11-06 10:46

hvis den tænder så du kan seflame på lille blus og ellers ikke vil brænde så
skal du afmonter det lille glas og rense brænderen med trykluft hilsen
benny du er velkommen til at skrive hvis du er i tvilv