Hvilken Papst blæser i PSU??
Fra : Jannik Mariager

Dato : 24-06-01 14:04

Min PSU i mit Aopen HX08 larmer lige lovlig meget.
Hvilken Papst blæser kan erstatte den larmende blæser jeg har nu?
Og er det en 60 eller 80 mm blæser som jeg skal bruge?

JANNIK

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 24-06-01 16:20

Sandsynligvis en 80 mm.

Fra : Nicolai Pedersen

Dato : 28-06-01 10:12

On Sun, 24 Jun 2001 17:19:59 +0200, "Martin Bay Hebsgaard"
<martinbh@worldonline.dk> wrote:

>Sandsynligvis en 80 mm.

Spørgsmål... Jeg vil også MEGET gerne af med min LARMENE blæser i min
HX08 PSU, er det den blæser der blæser ud af eller den der sidder inde
i kabinettet I snakker om??

Hvis man køber en papst hvordan får den så strøm?? Jeg ved ik hvordan
det ser ud indeni en PSU, der er måske et sted man kan sætte strømmen
til??

--------------------------------

Greetings from Nico_P

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 28-06-01 15:29

Tja, det er måske dem begge! sådan at forstå at larmer de begge to skal de
to skiftes for at nedbringe støjen.

Traditionelt sidder der en blæser i strømforsyningen og en på cpuen. Den i
strømforsyningen er en 80mm blæser den på cpuen kan være 60mm, men det kan
man jo måle. Prøv at tage et kik på www.studiedata.dk her er nogenlunde
forklaret med stik og hvilke forskellige blæsere man kan bruge. Nogen gange
kan det være en fordel også at sætte en blæser til at blæse luft ind i
kabinettet. F.eks. kan man skifte en kraftig blæser i strømforsyningen med
en der yder (støjer) mindre og så kompenserer for den mindre luft
gennemstrømning ved at montere en blæser der blæser frisk luft inde i
kabinettet.

Husk, at skiller du strømforsyningen ad ophører garantien.

Martin

Fra : a38@sol.dk

Dato : 24-06-01 17:26

Mål afstanden mellem to skruehuller på din nuværende blæder

Fra : Jannik Mariager

Dato : 24-06-01 18:02

Mål afstanden mellem to skruehuller på din nuværende blæder

er det diagonalt man skal måle, og hvilken papstblæser ville kunne erstatte
den nuværende( jeg tænker på ydelsesmæssigt, da min PSU helst ikke skulle
brænde sammen)?

Jannik

Fra : Uni Bull

Dato : 24-06-01 18:41

Det er en 80mm-blæser du skal bruge.
Jeg har selv skiftet min PSU-blæser ud med den "langsomme" PABST-blæser
(80mm)
Ingen problemer - selvom kabinettet er fyldt godt med HW.
Det er i øvrigt en problemfri operation - god fornøjelse (og glæd dig til
stilheden!!)
--
Uni Bull
København K

Fra : a38@sol.dk

Dato : 24-06-01 18:44

du skal måle mellem to skruehuller ved siden af hinanden ... ikke
diagonalt.

Det er svært at sige hvilken blæser du skal bruge, men jeg har skiftet
blæseren i min codegen PSU ud med en Papst Low Noise (Papst 8412NGML)
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1 , og det virker
fint.

a38