Import af brugt vogn ??
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 20-10-06 22:12

Er der nogen der ved, hvordan de danske myndigheder ser på, hvis jeg nu
tager til -- eksempelvis -- Norge, og køber en brugt vogn der, og gerne vil
have den med hjem. Er det samme fremgangsmåde som ved biler - altså hvor de
skal vurderes, og man derefter betaler en eller anden afgift, for at få den
på danske plader.

Grunden til jeg lige netop vælger Norge er, jeg så en vogn på nettet, som
kunne være et interessant bekendtskab, samtidig med, det ikke er en vogn man
ser mange steder her i DK.

Mvh

Jesper

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 22-10-06 07:26

Hejsan Jesper
JEg har lige været i dialog med en Nordmand der måske ønskede at købe min
vogn i DK , har nævnte at de skulle betale afgift for at indføe en DK vogn i
Norge. Så det er med rimelig sandsynlighed at du skal det også ved
afhentning i Norge.
Det forholder sig vist sådan at i EU landene kan købe vogn uden disse
importafgifter , men må betale ved Lande uden for EU (Norge).
Men tal med TOLD/SKAT om hvad der er af regler . KRæver jo bare en
opringning.
Kim

Fra : Jan

Dato : 30-10-06 23:05

Hej

Jeg har fået en tidligere svensk vogn indregistreret her i danmark. Det
kostede ikke nogen afgift eller andet. Den skulle blot vejes, da svenskerne
ikke har helt samme vægte angivet på deres registreringspapirer. Jeg fik
dengang at vide, at ingen motor = ingen afgift.
Se evt. tidligere tråd her i denne gruppe d. 19/10-05 kl.0801
Emne: Svensk vogn registreret i dk

Venligst

Jan