/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Indregistrering af CV købt i Tyskland
Fra : Thomas Olesen


Dato : 08-10-06 21:13

Hej.

Jeg har bestilt en ny CV hos en tysk forhandler (uden forbindelse til DK).
Jeg har på denne nyhedsgruppe læst mig til, at det skulle være muligt at få
den indregistret i Danmark INDEN den afhentes. Dvs. at jeg ville kunne
medbringe danske nummerplader når jeg henter den. Da jeg derved dels kan få
vognen forsikret under transport, og da det dels vil spare mig for en del
bøvl med både tyske og danske prøveplader, er jeg meget interesseret i denne
model.

Imidlertid siger alle de motorkontorer jeg har snakket med, at det ikke kan
lade sig gøre. I følge dem kan jeg IKKE undgå syn i DK inden
indregistrering. Dette på trods af at det er en seriefremstillet vogn som
også sælges i DK i stor stil.

Mit spørgsmål er så, om det er fordi de ikke ved bedre, eller om det er mig
der har misforstået et eller andet. Er der nogen af jer der kender reglerne,
og evt. kan henvise til hvor der står hvad der skal til for at
"forhånds-indregistrere"?

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh.


Thomas



 
 
Jørgen L. (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 08-10-06 22:16

> Jeg har bestilt en ny CV hos en tysk forhandler (uden forbindelse til DK).
> Jeg har på denne nyhedsgruppe læst mig til, at det skulle være muligt at
> få den indregistret i Danmark INDEN den afhentes. Dvs. at jeg ville kunne
> medbringe danske nummerplader når jeg henter den. Da jeg derved dels kan
> få vognen forsikret under transport, og da det dels vil spare mig for en
> del bøvl med både tyske og danske prøveplader, er jeg meget interesseret i
> denne model.
>
> Imidlertid siger alle de motorkontorer jeg har snakket med, at det ikke
> kan lade sig gøre. I følge dem kan jeg IKKE undgå syn i DK inden
> indregistrering. Dette på trods af at det er en seriefremstillet vogn som
> også sælges i DK i stor stil.
>
> Mit spørgsmål er så, om det er fordi de ikke ved bedre, eller om det er
> mig der har misforstået et eller andet. Er der nogen af jer der kender
> reglerne, og evt. kan henvise til hvor der står hvad der skal til for at
> "forhånds-indregistrere"?
>
> Ser frem til at høre fra jer.
>

Du skal bruge den danske type godkendelse og det burde kunne gøre det når
det er en ny vogn, en brugt skal forbi syn osv.
Jeg havde så min forbi syn da den skulle vejes op men det er en anden sag.

Hilsen Jørgen



Gismo (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 08-10-06 22:28

Thomas Olesen wrote:
> Hej.
>
> Jeg har bestilt en ny CV hos en tysk forhandler (uden forbindelse til
> DK). Jeg har på denne nyhedsgruppe læst mig til, at det skulle være
> muligt at få den indregistret i Danmark INDEN den afhentes.

Du beder bare forhandler og fahrzuegbreif og typeattest, det er muligt
han forlanger et mindre beløb men de er givet godt ud, så er der ingen
bøvl med forsikring og andet.

Når den engang skal sælges er det heller ikke noget problem, den forhandler
der køber din CV giver den bare et dansk stel nummer.

Gismo



kim jensen (09-10-2006)
Kommentar
Fra : kim jensen


Dato : 09-10-06 17:56


"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45296d66$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Når den engang skal sælges er det heller ikke noget problem, den
> forhandler
> der køber din CV giver den bare et dansk stel nummer.
>
Er der da problemer med at sælge til privat, når man først har hentet vognen
i udlandet, når den ikke har
det danske stellnummer ?

mvh Kim


--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1158 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Gismo (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 09-10-06 20:41

kim jensen wrote:
> "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45296d66$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Når den engang skal sælges er det heller ikke noget problem, den
>> forhandler
>> der køber din CV giver den bare et dansk stel nummer.
>>
> Er der da problemer med at sælge til privat, når man først har hentet
> vognen i udlandet, når den ikke har
> det danske stellnummer ?

Nææ. Det var da forhandleren fortalte at der er forskel D og DK
stelnummer, Jeg viste det ikke.




Per Henneberg Kriste~ (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-10-06 21:55

Gismo wrote:

> Nææ. Det var da forhandleren fortalte at der er forskel D og DK
> stelnummer, Jeg viste det ikke.

Forskel?

De bliver da nummeret fortløbende fra fabrikken uanset hvilket land den
bliver sat til salg i.

Mon ikke bare han fortæller en historie fra de varme lande for at forhindre
en potentiel kunde i at købe i udlandet?

--
Per, Esbjerg



Henrik (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-10-06 20:09

Ja, det må da være endnu en af de mange "vandre-historier" mod
Tysklandshandel!

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
fjern "nejtak" i email
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:452ab723$0$20247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Gismo wrote:
>
>> Nææ. Det var da forhandleren fortalte at der er forskel D og DK
>> stelnummer, Jeg viste det ikke.
>
> Forskel?
>
> De bliver da nummeret fortløbende fra fabrikken uanset hvilket land den
> bliver sat til salg i.
>
> Mon ikke bare han fortæller en historie fra de varme lande for at
> forhindre en potentiel kunde i at købe i udlandet?
>
> --
> Per, Esbjerg
>



Per Henneberg Kriste~ (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-10-06 21:34

Henrik wrote:
> Ja, det må da være endnu en af de mange "vandre-historier" mod
> Tysklandshandel!

>> Gismo wrote:

>>> Nææ. Det var da forhandleren fortalte at der er forskel D og DK
>>> stelnummer, Jeg viste det ikke.
>>
>> Forskel?
>>
>> De bliver da nummeret fortløbende fra fabrikken uanset hvilket land
>> den bliver sat til salg i.
>>
>> Mon ikke bare han fortæller en historie fra de varme lande for at
>> forhindre en potentiel kunde i at købe i udlandet?

Nemlig. Jeg har købt en campingvogn i Kiel, som var forsynet med et
stelnummer der var under 10 numre fra den samme campingvogn, der blev solgt
i Esbjerg.


>>
>> --
>> Per, Esbjerg



Sten Bo (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 24-10-06 12:23


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:453d273f$0$20328$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
,
>>>
>>> Mon ikke bare han fortæller en historie fra de varme lande for at
>>> forhindre en potentiel kunde i at købe i udlandet?
>
> Nemlig. Jeg har købt en campingvogn i Kiel, som var forsynet med et
> stelnummer der var under 10 numre fra den samme campingvogn, der blev
> solgt i Esbjer


Joe men det gør sådan set ingen forskel hvis det registres hvor de sælges,
og det gør producenten stærkt selvfølgeligt. Og at forhandlerne derefter kan
søge på oplysningerne ved kilden.

Imod taler, at antal hvor og hvornår og antal måske holdes nogenlunde ind
til kroppen.
Omvend ser vi da at rekordsælgere "hænges ud" i pressen.

Hvis man vil er det næbbet noget større problem at finde ud af hvor vognen
er solgt.

Plejer de ikke at overklistre den med forhandlerlogoer, og små
nationalsprogede godkendelsesmærkater - gastryk ved flasken og anvisninger
hist og pist. Lukkes når det regner. Flugtvej (pil) Nødudgang her, brug
hammer osv.

MVh





Per Henneberg Kriste~ (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 24-10-06 12:36

Sten Bo wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:453d273f$0$20328$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis man vil er det næbbet noget større problem at finde ud af hvor
> vognen er solgt.

Jeg solgte en 15 år gammel campingvogn for et par år siden til en
forhandler. Ingen interesserede sig for stelnummer da den blev undersøgt.
Jeg havde hentet den i Tyskland og den var med 50mBar gastryk.

--
Per, Esbjerg



Morten (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 10-10-06 18:57


Thomas Olesen skrev:
> Hej.
>
> Jeg har bestilt en ny CV hos en tysk forhandler (uden forbindelse til DK).
> Jeg har på denne nyhedsgruppe læst mig til, at det skulle være muligt at få
> den indregistret i Danmark INDEN den afhentes. Dvs. at jeg ville kunne
> medbringe danske nummerplader når jeg henter den. Da jeg derved dels kan få
> vognen forsikret under transport, og da det dels vil spare mig for en del
> bøvl med både tyske og danske prøveplader, er jeg meget interesseret i denne
> model.
>
> Imidlertid siger alle de motorkontorer jeg har snakket med, at det ikke kan
> lade sig gøre. I følge dem kan jeg IKKE undgå syn i DK inden
> indregistrering. Dette på trods af at det er en seriefremstillet vogn som
> også sælges i DK i stor stil.
>
> Mit spørgsmål er så, om det er fordi de ikke ved bedre, eller om det er mig
> der har misforstået et eller andet. Er der nogen af jer der kender reglerne,
> og evt. kan henvise til hvor der står hvad der skal til for at
> "forhånds-indregistrere"?
>
> Ser frem til at høre fra jer.
>
> Mvh.
>
>
> Thomas


Henrik (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-10-06 20:16

Du får lige oplysninger fra vort lokale motorkontor (spurgte dem pr. mail
forrige år):

"
En tysk typeattest (som skal være på dansk) kan bruges hvis den er
underskrevet af fabrikanten eller dennes repræsentant (som skal være dansk,
typisk den danske importør) for mindre end 1 år siden og er underskrevet for
mindre end 1 uge siden af den forhandler (skal være dansk) der har leveret
køretøjet.

Er betingelserne ikke opfyldt skal køretøjet godkendes af en synsvirksomhed
i Danmark. På www.fstyr.dk finder De oplysning om synsvirksomheder.

Der er ikke nødvendigt at medbringe forsikringsbevis til motorkontoret.
"

- det med at typeattesten skal være på dansk mener jeg andre har klaret på
trods af deres typeattest ikke var på dansk.

Dvs :
En underskreven typeattest fra fabrikken (eller i øvrigt tyske TÜV, der også
er OK). Sælger skal også underskrive attesten. Og så bare en tur på
motorkontoret efter danske plader - meget let!



--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
fjern "nejtak" i email
"Thomas Olesen" <tro2703@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45295bbf$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej.
>
> Jeg har bestilt en ny CV hos en tysk forhandler (uden forbindelse til DK).
> Jeg har på denne nyhedsgruppe læst mig til, at det skulle være muligt at
> få den indregistret i Danmark INDEN den afhentes. Dvs. at jeg ville kunne
> medbringe danske nummerplader når jeg henter den. Da jeg derved dels kan
> få vognen forsikret under transport, og da det dels vil spare mig for en
> del bøvl med både tyske og danske prøveplader, er jeg meget interesseret i
> denne model.
>
> Imidlertid siger alle de motorkontorer jeg har snakket med, at det ikke
> kan lade sig gøre. I følge dem kan jeg IKKE undgå syn i DK inden
> indregistrering. Dette på trods af at det er en seriefremstillet vogn som
> også sælges i DK i stor stil.
>
> Mit spørgsmål er så, om det er fordi de ikke ved bedre, eller om det er
> mig der har misforstået et eller andet. Er der nogen af jer der kender
> reglerne, og evt. kan henvise til hvor der står hvad der skal til for at
> "forhånds-indregistrere"?
>
> Ser frem til at høre fra jer.
>
> Mvh.
>
>
> Thomas
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste