Køb i udlandet !!!
Fra : kim jensen

Dato : 08-10-06 15:32

Nu har jeg set at en tysk forhandler som sælger nye vogne monteret med
danske plader for en lille merpris. Altså kan man spare en del ved at
afhente vognen lige syd for grænsen.

Men er dette i det hele taget lovligt ?. Ja man er jo fristet til at købe en
vogn og så spare ca. 15-20.000. Men besparelsen forsvinder jo hvis man nu
får en "regning" fra Skat på et senere tidspunkt fordi man har omgået de
danske regler. Men der er måske nogle herinde som ved mere om dette
spørgemål.

mvh Kim

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-10-06 17:47

> [...]
> nu får en "regning" fra Skat på et senere tidspunkt fordi man har omgået
> de danske regler. Men der er måske nogle herinde som ved mere om dette

Ja det er lovligt, mange har gjort det, inkl mig selv.
Min vogn var bare en dansk forhandler som lavede den klar til mig og
eksporterede den igen til et tysk datterselskab. derved besaprelsen på ca
20.000 kr minus turen derned.

Hilsen Jørgen

Fra : kim jensen

Dato : 08-10-06 18:08

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min vogn var bare en dansk forhandler som lavede den klar til mig og
> eksporterede den igen til et tysk datterselskab. derved besaprelsen på ca

Ja men her er det jo lidt anderledes, for her afhenter man jo vognen hos den
tyske forhandler (tror jeg)

Fra : Gismo

Dato : 08-10-06 20:41

> Ja men her er det jo lidt anderledes, for her afhenter man jo vognen hos
> den tyske forhandler (tror jeg)

Jeg købte i D. Sælger sendt et fartøjsbrev og en typeattest med disse gik
jeg på
motorkontoret og indreg. den CV som stadig stod i D. Fik en nr. plade med
under
armen og forhandleren satte den på dernede.

Fra : Henrik

Dato : 23-10-06 20:19

Kim, din handel er endnu mere lovlig, hvis man kan sige det sådan. Den er
nemlig "ren" derved at der ikke er nogen dansk forhandler indblandet. Der
vor SKAT har været fremme, var "proforma" handler, hvor en dansk forhandler
solgte den med tysk moms. Men vognen havde aldrig været i tyskland. Den var
set og købt i DK - ja det er set praktiseret. Som andre skriver er også en
handel, hvor en dansk forhandler sælger vognen til sit tyske datterselskab,
der så sælger den igen til dig også OK - endda selvom vognen oprindeligt er
set af dig i DK og senere afhentet i Tyskland efter forhandleren har fragtet
den derned.

Den handel du nævner er helt helt helt helt OK - ingen problemer i den!

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 09-10-06 22:27

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> nu får en "regning" fra Skat på et senere tidspunkt fordi man har omgået
> de danske regler. Men der er måske nogle herinde som ved mere om dette

Det er ikke mange dage siden der blev afsagt dom i en tilsvarende sag. Der
blev tydeligt dømt, at det er fuldt lovligt. Det er tilmed lovligt at få
genstanden bragt til Danmark, blot det ikke er forhandleren der
transporterer den. Man kan således købe fx. en vaskemaskine og få
forhandleren til at sende den med en fragtmand på kundens regning. Og
selvfølgelig også en campingvogn. Henter man den selv er der slet ingen
problemer. Sjovt nok er der en undtagelse for nye både, men det er en anden
historie.

/Claus