Hvordan fjerne harpiks
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-10-06 18:48

En bekendt var i sommer på Cres i Kroatien, hvor de lå i skygge under nogle
træer. Det viste sig efterfølgende, at disse træer åbenbart afgav en masse
harpiks på såvel cv som på teltet, men især cv.en er hårdt ramt.
Han har forsøgt med div. ting at fjerne denne harpiks, men det er kun delvis
lykkedes for ham, idet der stadig ses tydelige pletter. Han har selvfølgelig
spurgt hos cv forhandlere og biludstyrsforretninger, men har tilsyneladende
ikke kunnet få den rette kur.
Er der nogen som har oplevet det samme, og hvad gjorde i så (med succes)

Kurt

Fra : Klaus Fogh

Dato : 07-10-06 20:11

> [...]
> tilsyneladende ikke kunnet få den rette kur.
> Er der nogen som har oplevet det samme, og hvad gjorde i så (med succes)

Harpiks fjernes meget nemt med almindelig husholdningssprit.

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-10-06 22:03

"Klaus Fogh" <klaus.fogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Harpiks fjernes meget nemt med almindelig husholdningssprit.
>
> M.v.h. Klaus Fogh

Hmm - lyder næsten for nemt. Men jeg lader det fluks gå videre.

Kurt

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 07-10-06 22:44

Hey Kurt
Du skriver en masse Harpiks.
Hvis du har meget kan det godt koste nogle flasker sprit. Men du kan ofte
blødgøre harpisken med f.eks. en Vat rondel(kan købes i pakker hos b.la.
MATAS) -Vædet i sprit.

Hvis det er "klatter" vil jeg nok fjerne dem med en Plastic spartel , efter
de har været en tur i "vatten".
Husk vask af taget bagefter.

Det samme gælder for teltes vedkommende , men her vil jeg nok lade en
professionel teltvasker se på sagen.

Kim