Adskille dørlås på en Dethleffs
Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-09-06 13:46

Dørlåsen på min Dethleffs gør lidt knuder.
Det føles som en fjeder der er knækket, og nøglen
skal vrides virkeligt hårdt før den kan låses.

Umiddelbart sidder låsen bare fast med 2 skruer.
Det indvendige greb, som låser når det vippes opad,
og åbner når man trykker nedad, sidder dæleme godt fast.
En skruetrækker vrikket ind i mellemrummet mellem
greb og låsekasse afslører at grebet ikke bare sidder
på sådan en stjernefætter som man finder i f.eks. biler.

Nogen der har haft held til at skille sådan en lås ad?

Peter Schrøder

Fra : Jan

Dato : 11-09-06 20:59

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> på sådan en stjernefætter som man finder i f.eks. biler.
>
> Nogen der har haft held til at skille sådan en lås ad?

Hej Peter

Jeg har engang rodet med en adria lås. Har du evt. et par billeder af låsen?
Så jeg kan se om princippet er det samme. Så kan jeg muligvis hjælpe dig
lidt.

Venligst

Jan

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-09-06 09:38

Jan skrev:

> Jeg har engang rodet med en adria lås. Har du evt. et par billeder af
> låsen? Så jeg kan se om princippet er det samme. Så kan jeg muligvis
> hjælpe dig lidt.

Hej Jan

Tak for tilbuddet.
Jeg prøver om jeg kan finde eller tage et billede.

Peter Schrøder

Fra : Jens Hansen

Dato : 14-09-06 18:41

"Peter Schrøder"

> Dørlåsen på min Dethleffs gør lidt knuder.

Min er også stram, men hvis man trykker på døren, og trykker
tætningslisterne sammen, så er den til at lukke/åbne

> Umiddelbart sidder låsen bare fast med 2 skruer.

ØHhh der er 4 på min. (model 2002)

> Nogen der har haft held til at skille sådan en lås ad?

Ikke endnu, men hvis du kan bruge foto af min, til hjælp så er det i lagt på
: dk.binaer

Hilsen Jens
(Slet det der er STORT og dårligt ved direkte svar.)

Fra : Gamle

Dato : 14-09-06 19:27

> [...]

> Det føles som en fjeder der er knækket, og nøglen
> skal vrides virkeligt hårdt før den kan låses.
>
> Umiddelbart sidder låsen bare fast med 2 skruer.
Klip

> Nogen der har haft held til at skille sådan en lås ad?

Billedet i dk.binaer ligner næsten til forveksling den fra min LMC. Lige
bortset fra, at min var sort.
Alle 4 skruer skal af, så kan du trække låsen fri.
Hvis det er fjederen det er galt med, skal du ikke have for mange
tommelfingre*S*
Du skal muligvis finde en uoriginal fjeder.
Jeg havde ikke selv problemer med at adskille og skifte fjederen.
Mvh.
Torben

Fra : Sten Larsen

Dato : 15-09-06 08:59

> Dørlåsen på min Dethleffs gør lidt knuder.
> Det føles som en fjeder der er knækket, og nøglen
> skal vrides virkeligt hårdt før den kan låses.

Jeg havde samme problem med en lås magen til. Skilte det hele ad, rensede alle dele, smurte dem ind i silikone igen. Så virkede den
fint i mange år.
/StenL