Teenagerkedsomhed
Fra : P3R WlLDAU

Dato : 25-11-06 11:07

Vi har nogle venner på Færøerne, hvis teenagersøn nu går på efterskole i
Danmark. I weekenderne kommer han på besøg i vores familie i Århus. Men han
keder sig noget så gudsjammerligt og det kan jeg godt forstå.

Jeg ville ønske at jeg kunne inspirere ham, så han kunne komme ud af huset,
finde noget som kunne sætte gang i ham, gøre ham glad.

Nu taler han om kampsport - hmmm

Hvad kan man gøre???

P3R

Fra : Benny den 9.

Dato : 25-11-06 12:00

P3R WlLDAU wrote:
> [...]
>

> Jeg ville ønske at jeg kunne inspirere ham, så han kunne komme ud af huset,
> finde noget som kunne sætte gang i ham, gøre ham glad.

hjælpe ham til kampsport.....

det sku da enkelt

eller tag en tur til himmelbjerget og saml æg....

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-11-06 16:41

"P3R WlLDAU" <no@mail.com> wrote in

> Nu taler han om kampsport - hmmm
> Hvad kan man gøre???

Live rollespil?

http://www.liveforum.dk/

Det fede ved rollespil er at man ikke behøver deltage mere end man gider,
og man behøver ikke bruge flere penge end man har råd til.

En på opleveren, nye kammerater, masser af frisk luft og motion.

Fra : Stefanie

Dato : 25-11-06 16:48

"P3R WlLDAU" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg ville ønske at jeg kunne inspirere ham, så han kunne komme ud af
> huset, finde noget som kunne sætte gang i ham, gøre ham glad.

Find noget som han har lyst til, og et sted hvor han samtidig kan møde nogle
mennesker.
Der gør en stor forskel hvis man kender nogle mennesker.

Venligst
Stefanie

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 17:49

> [...]
>
> Jeg ville ønske at jeg kunne inspirere ham, så han kunne komme ud af
> huset, finde noget som kunne sætte gang i ham, gøre ham glad.

Hvad har i af klubber i nærheden?

> Nu taler han om kampsport - hmmm

Fantastisk god ide. Det er bare at opmuntre ham til at tilmelde sig.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-11-06 22:06

> [...]
>

> Jeg ville ønske at jeg kunne inspirere ham, så han kunne komme ud af
> huset, finde noget som kunne sætte gang i ham, gøre ham glad.

Jeg undrer mig en lille smule - jeg har til dato ikke set en
efterskole-teenager, der havde energi til ret meget andet end at flade ud i
hjemme-weekender.
Er der en særlig grund til, at drengen er hos jer hver weekend og ikke hos
en skolekammerat eller på efterskolen i det mindste hver anden weekend?

Hilsen Inger

Fra : marlene

Dato : 25-11-06 23:06

> Hvad kan man gøre???
>

>ja ...hjælp ham afsted til juijitzu, judo eller anden træning.

min teenager -13 år- elsker det, træner 2-1/2 hver fredag aften. (sortere
faktisk klassefester fra pga. træning)
resten af tiden går med klatring , rapelle og dykker træning, et tilbud fra
ungdomskolen.
det er uden familien.

når vi så er sammen, så er det "på" med fiskegrejet, fedest med slik varm
kakao og regntøj, skal siges vi har ikke fanget andet end skaller i kanaler,
de sidste 3 år. men hyggeligt er det. stranden og nogle havne er skønne og
ganske afstressende.

rollespil som andre foreslår er og sjovt i den alder.

tror div. klubber er lavet til hverdage så de er udelukket.