hvad fejler hun?
Fra : Busch-Mortensen

Dato : 21-11-06 17:44

hej alle sammen

jeg har en datter på 14 mdr. hun har meget høj feber 40,3 og hun er derfor
sflg meget sløv men hun virker nærmest svær at komme i kontakt med når hun
har sovet det varer længe før hun rigtigt er med igen, hun reagerer meget på
et lille tryk på maven ved ikke om det kan være noget med den,hun har haft
dræn i det faldt ud i går, vi var hos lægevagten igår men de kunne ikke
rigtigt sige noget vi kunne bruge til noget udover at hun har mellemøres
betændelse der hvor hendes dræn er faldet ud hun plejer ikke at opføre sig
på den måde det er meget foruroligende, hun har spist og drukket meget lidt
og er utroligt pyldret nogen der har en ide om hvad det kan være på forhånd
tak lars

Fra : Busch-Mortensen

Dato : 21-11-06 17:50

ved ikke om dewt er den rigtige gruppe??

Fra : Holst

Dato : 21-11-06 18:03

Busch-Mortensen wrote:

> ved ikke om dewt er den rigtige gruppe??

news:dk.helbred er nok den rette gruppe.

Fra : Mus

Dato : 21-11-06 18:09

"Busch-Mortensen" <busch-mortensen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haft dræn i det faldt ud i går, vi var hos lægevagten igår men de kunne
> ikke rigtigt sige noget vi kunne bruge til noget

Hejsa..
Jeg ville ringe 112 og ikk tøve et eneste øjeblik.
Så ville hun automatisk bli indlagt på børneafd modtagelse.
Jeg har gjort det et par gange, for jeg kan ikke bruge det svar fra
lægevagten til noget som helst og vil ikke tage det ansvar. Det er lægens
ansvar og indlægge med så høj feber og meget lidt kontakt.
Hilsen Bente

Fra : Brian K

Dato : 22-11-06 00:33

"Mus" <engel76@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægevagten til noget som helst og vil ikke tage det ansvar. Det er lægens
> ansvar og indlægge med så høj feber og meget lidt kontakt.

Hej

Helt enig..... så lille et barn og over 40 i feber - jeg havde også
insisteret på en indlæggelse!

Afsted med jer.

bedste hilsner
brian

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-11-06 01:04

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> "Mus" <engel76@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hej
>
> Helt enig..... så lille et barn og over 40 i feber - jeg havde også
> insisteret på en indlæggelse!

Rolig nu.
Så længe hun kan kontaktes, så er hun bare febril.
Det ser ganske anderledes ud, hvis hun ikke er kontaktbar.
Så ville jeg også bede om at få en vagtlæge ud - meget hurtigt.

Mvh.Bodil.

Fra : Mus

Dato : 22-11-06 06:34

> [...]
> Det ser ganske anderledes ud, hvis hun ikke er kontaktbar.
> Så ville jeg også bede om at få en vagtlæge ud - meget hurtigt.

Jeg lyttede 2 gange efter vagtlægen og det endte med at måtte ringe 112.
Den ene gang værre end den anden.
Jeg har erfaret at børneafd faktisk ikk påskønner vagtlægens råd med at
blive hjemme og se tiden an.
Den første gang var det den store knægt der havde menigitis og vagten sagde
at det bare var en virus, selv om alle tegnen var der.
Den anden gang var den lille med meget høj feber, gik i slem feberkrampe og
måtte ha gang i hjertemassage i ambulancen.

Jeg er færdig med at høre på lægevagten og man burde selv bedømme hvornår
der skal ringes efter ambu og ikk bare vente og se tiden an.

Ja, det var lige en bemærkning igen

Hilsen Bente

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-11-06 10:15

Busch-Mortensen wrote:
> hej alle sammen
>
> jeg har en datter på 14 mdr. hun har meget høj feber 40,3 og hun er derfor
> sflg meget sløv men hun virker nærmest svær at komme i kontakt med når hun

"svær at komme i kontakt med", så tænker jeg 112.

> [...]
> dræn i det faldt ud i går, vi var hos lægevagten igår men de kunne ikke
> rigtigt sige noget vi kunne bruge til noget...

Når du har fået andre end lægevagten til at kigge på din datter, så
syntes jeg du skal overveje seriøst at klage over det svar. Alle de
steder jeg har hørt eller læst om småfolk og feber, så er "sløv" og
"apati" nogle af de signaler man *aldrig* må sidde overhørige.

God bedring til din datter
Thomas

--
Don't waste space

Fra : Torben

Dato : 22-11-06 20:43

"Busch-Mortensen" <busch-mortensen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> opføre sig på den måde det er meget foruroligende, hun har spist og
> drukket meget lidt og er utroligt pyldret nogen der har en ide om hvad det

Hej.

Husk at give hende rigeligt at drikke. Vi har oplevet en begyndende
dehydrering hos vores yngste datter - her var der også mangel på kontakt.

God bedring.

mvh
Torben

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-11-06 20:49

> [...]
>
> jeg har en datter på 14 mdr. hun har meget høj feber 40,3 og hun er derfor
> sflg meget sløv men hun virker nærmest svær at komme i kontakt med

Hvordan går det med barnet?

Mvh.Bodil.