Er der en da kan give mig gode råd
Fra : Tina

Dato : 14-11-06 13:42

Hej

Nu er det sådan at jeg er lidt meget i tvivl om jeg skal overlade
forældremyndigheden til min eks mand. Efter alle de problemer som jeg har
haft med ham ang.. med børnene.
Jeg følger selv at børnene skal blive hos mig. Men det er så bare det, at
jeg har en dejlig kæreste som bor i et lille hus, hvor der ikke er plads til
os alle 5.
Så er mit spørgsmål: Hvad vil i gøre? Og er der en der vil hjælpe mig med et
rigtig godt råd.
Mvh. Tina

Fra : Holst

Dato : 14-11-06 13:49

Tina wrote:

> [...]
> os alle 5.
> Så er mit spørgsmål: Hvad vil i gøre? Og er der en der vil hjælpe mig med et

Hvad med at finde et større hus?

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 14:21

Hej Tina

Først og fremmest så skal du følge din fornemmelse.
Men når det er sagt så syntes jeg du skal sætte dig ned tænke over hvorfor
du føler at ungerne skal have deres primære base hos dig.
Er det fordi du kan give dem en mere stabil hverdag, eller mere tid og
overskud. Eller er det fordi du et eller andet sted føler det som et
nederlag at de rykker over til deres far.
Jeg har ingen forudfattet mening om dette, men du skal gøre det op med dig
selv.
Hvor gamle er børnene? er de i en alder hvor de selv kan have en holdning
til det, hvor langt er der mellem faderen og dig, skal børnene evt. skifte
skole / instution.
Kan det være en ide at du har et eller to af dem, og den eller de andre er
hos deres far?

Mht. plads.
Ja så syntes jeg at det lyder lidt som en undskyldning. Hvis du er sikker på
at det er bedst for ungerne at de er hos dig, ja så finder i nok også en
løsning på plads problemet.
En sovesofa i stuen, børnene i det soveværelset i køje seng osv. der er det
blot at bruge sin fantasi.

Men hvad siger din kærste, syntes han at det er et problem at i er 5 i
huset - hvis ja påvirker det så din beslutning?

Det jeg vil frem til er at du er nød til at være ærlig over for dig selv,
din kærste og mest af alt dine børn.
Hvis du vælger at overlade forældre myndigheden til faderen, så skal du gøre
det med god samvittighed.
Men hvad siger børnenes far, ønsker han forældre myndigheden og hvorfor?

Tja detter er blot mine tanker her og nu, de er måske ikke til så meget
hjælp, men jeg håber at de giver dig nogle andre vinkler at se tingene fra.

De bedste hilsener

Ida

Fra : Brian K

Dato : 15-11-06 01:22

"Tina" <jubi@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til os alle 5.
> Så er mit spørgsmål: Hvad vil i gøre? Og er der en der vil hjælpe mig med

Hej

Du behøver ikke at give han forældremyndigheden fordi at børnene skal over
til ham at bo.

Alternativt kunne i aftale at i fik fælles forældremyndighed.

mvh
brian

Fra : Tina

Dato : 15-11-06 07:38

Hej

> Du behøver ikke at give han forældremyndigheden fordi at børnene skal over
> til ham at bo.
>
> Alternativt kunne i aftale at i fik fælles forældremyndighed.

Nej, jeg vil hellere ikke give ham forældremyndigheden alene. For det er
næsten som om at sige helt farvel sine børn. Men det kan jo bare være mig
der ser sådan på det. Lige nu hvor jeg har alle de problemer med ham osv.
Og der hænger en retssag i luften, som vi venter på at der skal komme
videre.
Men allerførst der venter vi på at skulle komme ind og snakke med en
børnesagkyndigrådgiver.
Men det er jo det problem at men eks mand har lavet tiden om et par gange nu
her.
For mig der virker det som om at han bare "trækker tiden ud".
Men jeg ønsker selvfølgelig på at vi forsat kan have fælles
forældremyndighed, selv om at børnene evt. kommer ud til ham at bo og jeg
"kun" ser dem mindre end jeg gør nu her.
Og det skal lige siges, at vi har dem 14 dage af gangen.

Mvh. Tina

Fra : Brian K

Dato : 16-11-06 00:22

> [...]
> "kun" ser dem mindre end jeg gør nu her.
> Og det skal lige siges, at vi har dem 14 dage af gangen.

Hej TIna

Du virker utroligt fornuftig omkring børnene - hvis du får brug for noget
vejledning omkring statsamtet / forælremyndighedsretsag - så er du velkommen
til at skrive til mig.

email: spamXX@ZZgrov.dXXd (fjern de 6 store bogstaver)

mvh
brian

Fra : Tina

Dato : 16-11-06 07:21

Hej Brian

Mange tak skal du have.
Ja mine børn er jo ikke noget, som man bare lige smider væk.
Man sætter jo hellere ikke børn til verden, bare for at smide dem "væk".
Jeg er da utrolig glad for mine børn, og jeg vil da gøre det bedste for dem.
Og det jeg nu end kan gøre for dem.
Jeg har da gjort mine tanker, her i de sidste par dage/uger. Og når jeg
tænker efter i krogene, så vil det da også være synd for børnene. Hvis de
kommer væk fra alle deres venner, både i skolen og i børnehaven. Ja og ikke
mindst fra deres fritidsvenner.
Nu er det sådan at de er født og opvokset der hvor de bor. Så jeg ved ikke
om det er bare er mig der ser lidt forkert på det. Ang. med at flytte dem
væk fra deres venner m.m.
De trives selvfølgelig sådan som det er lige nu og her, men de er 14 dage
hos mig og 14 dage hos deres far. Men der er så bare det problem, når jeg så
har børnene, så bliver jeg mere eller mindre bombet med smsér fra deres far.
Og hvis der er et par ting, som jeg evt. skriver ham imod, så bliver han sur
også kommer den der med at han "bruger" børnene imod mig. Og det er ikke
lige altid rart.
Her det sidste års tid, hvor jeg har haft alle de problemer med ham omkring
børnene. Så har jeg været "brækket" totalt ned. Ja kort sagt, jeg har tit og
oftest besvimet, når jeg ikke har haft børnene. (Det er jo kun heldigt nok).
Men det er også det som min kæreste havde sagt til mig, at lige så snart at
jeg ikke har børnene og der er ro omkring mig, så vælter alle problemer og
bekymringer op i mig. Også er det at det går galt. Og jeg havde rendt til
alle mulige undersøgelser på sygehuset, for de troede at det var noget med
mit hjerte. Men alle de gange har de ikke kunne finde noget. Men det var så
indtil at jeg snakkede med min læge om det igen. Der mente han at jeg skulle
prøve at snakke med en psygolo, for at prøve at "løse" de problemer, som jeg
nu engang havde inde i mit hoved. Og det skal lige siges at det har hjulpet
mig meget. Og jeg har så også fået af vide, hvordan at jeg bebrejde de
problemer, der end nu vil dukke op hen af vejen.
Men nu står jeg så her igen, men nye problemer om hvad og hvorfor at jeg
skal gøre?????.......
Så hvis det er Brian, at du har nogle råd/ vejledning omkring statsamtet
osv. så vil jeg da meget gerne hører det fra din side af også. Jeg vil da
ærlig indrømme, jo mere at jeg kan komme til at se ting fra alle sider og
kanter, des jo mere sikker og klar er jeg på alle de ting/problemer, som jeg
har lige nu og her.

Mvh. Tina
Ps. Der skal vel stå dk til sidst i stedet for dd eller hvad?

Fra : Brian K

Dato : 16-11-06 20:38

> Mvh. Tina
> Ps. Der skal vel stå dk til sidst i stedet for dd eller hvad?

Ja - det var lige en fejl

Fra : Brian K

Dato : 17-11-06 23:19

"Tina" <jubi@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Mvh. Tina
> Ps. Der skal vel stå dk til sidst i stedet for dd eller hvad?

Hej TIna

Hvis du har skrevet til mig - så har jeg ikke modtaget noget

mvh
brian

Fra : Tina

Dato : 22-11-06 13:02

Hej Brian.

Nej jeg har ikke fået skrevet til dig endnu. Men jeg skal nok gøre det.
Mvh. Tina

Fra : Kim

Dato : 22-11-06 21:53

> [...]
> kanter, des jo mere sikker og klar er jeg på alle de ting/problemer, som

Hej Tina.

Jeg har et andet råd.
Og det er ikke for at sætte dig Brian i miskredit overhovedet.

Mir råd er at kontakte en advokat med speciale i børn, han vil 100 %
bedre kunne rådgive dig i hvad du skal gøre.

Jo mere du - citat:" kommer til at se ting fra alle sider og kanter, des jo
mere
sikker og klar er jeg på alle de ting/problemer, som jeg har lige nu og
her."
vil jeg vove at påstå ikke kommer til at holde.

Retsvæsnet samt lovgivningen indenfor dette område er så tvetydigt,
ja jeg vil næsten sige korrupt og dybt gonat så detsto mere du ved og høre,
desto mere forvirret vil du bare blive.

Bare prøv at læse lidt inde i Forummet på Foreningen Far:
http://www.foreningenfar.dk/forum/
Hvis du ikke er deprimeret så bliver du det helt sikket af at læse hvad
andre forældre og børn oplever med vores danske retssystem.

En advokat ( gerne beskikket ) har det som arbejde og er han god, vil
han sige til at at desto mindre du spekulerer over tingene desto værre for
dine børn,
eller sagt på en anden måde, desto hurtigere du "falder" ned på et normalt
niveau
og lever en normal hverdag, desto bedre for dine børn.

Og jeg kan anbefale dig en, nemlig Anders Lindholt kan kontaktes her:
http://www.advolaw.dk
Du skal bare være forberredt på at du også får at vide hvis du laver,
eller har lavet noget dumt. Han var med mig i tidernes morgen inde i SA
og det eneste jeg sagde derinde var: "goddag" og "farvel".

Og til sidst, undgå så vidt muligt "systemet" såsom
børnesagkyndigerådgivere,
Statsamtet og lignende. Det bedste vil altid være og især for Jeres børn at
begge forældre sætter jer ned og snakker og planlægger omkring fremtiden med
Jeres børn.

Mvh Kim

Fra : Tina

Dato : 24-11-06 06:31

Hej Kim

Jeg siger da rigtig mange tak for dit råd. Det vil jeg prøve at kigge læse
noget mere om.
Men tak for det.
Mvh. Tina