Kejsersnit fare for bristning af livmodere~
Fra : Allan

Dato : 12-11-06 22:56

Hej NG,

Er der noget der ved hvor man finder hvor mange livmodere der brister pga.
tidligere kejseresnit?

Det skulle være mere risikofyld 3.gang men hvor meget farligere og hvor tit
går det galt?

/Allan

Fra : Marlene Vikkelsø

Dato : 14-11-06 16:21

"Allan" <ingen_spam_allan@copenhagenguitars.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere kejseresnit?
>
> Det skulle være mere risikofyld 3.gang men hvor meget farligere og hvor

Hej Allan,

Jeg er 3. gangs gravid, med 2 akutte ks i bagagen og et ønske om at føde
vaginalt her 3. gang.

Jeg har fundet dette link :

http://www.dsog.dk/sandbjerg/sectio%20antea.pdf

hvor især side 8 nederst er interessant for 3. gangs gravide

Jeg mener, at det er på side 19, at der kommer et sammendrag på forståelig
dansk Jeg har lånt en klinisk ordbog, så jeg har fået "oversat" det jeg
skal bruge.

Men som jeg kan se det, så er det ikke kun det, at man har fået 3 ks, der
afgør, hvor stor risikoen for bristninger er, men også

barnets størrelse
moderens alder
moderens BMI før fødsel
yngste barns alder
m.m.

Jeg kender én hvis ar sprang op ved fødsel nr. 2, og omvendt så holdt mit
til veer i 12 timer ved min 2. fødsel (men der var så noget andet, der gik
galt!), og det var til trods for, at jeg ved en scanning (da jeg blev
indlagt) fik afvide, at mit ar var tyndt.

God læselyst

Mange hilsener fra Marlene