Graviditet...
Fra : Stefanie

Dato : 12-11-06 15:03

Kære gruppe.
Jeg har en veninde som er blevet gravid, hun har desværre ikke internet, så
jeg lovede at prøve at søge lidt på nettet omkring graviditet.
Jeg søger egentlig noget helt bestemt, en liste over hvornår man skal til
forskellige undersøgelser, scanninger osv. Samt hvornår man skal tage
kosttilskud, såsom folin??, jerntablettet osv.
Jeg kan godt rundt omkring finde nogle af oplysningerne især om kosttilskud,
men jeg søger en direkte "facit-liste" over hvornår i graviditeten der
foregår hvad - af undersøgelser osv.

Håber nogle herinde kan hjælpe. og jeg har gjort mig foreståelig nok.

Venligst
Stefanie

Fra : Fam. Puggaard-Nyborg

Dato : 12-11-06 15:06

Stefanie wrote:
> [...]
> foregår hvad - af undersøgelser osv.
>
> Håber nogle herinde kan hjælpe. og jeg har gjort mig foreståelig nok.

Hej.

Hun kan låne bøger på biblioteket, f.eks. politikens bog om
graviditet, den har mange oplysninger.

mvh. Lise

Fra : Benny den 9.

Dato : 12-11-06 16:14

Fam. Puggaard-Nyborg wrote:

> Hej.
>
> Hun kan låne bøger på biblioteket, f.eks. politikens bog om graviditet,
> den har mange oplysninger.
>
> mvh. Lise

sundhed.dk
netdoktor.dk

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Mette Høggaard

Dato : 12-11-06 18:26

Hej.

Når hun er til første lægebesøg får hun svar på alle de spørgsmål du ridser
op.
Men ellers ligger nakkefoldscanningen ca i 11.-13. uge og organscanningen
(hvis den ikke er sparet væk i din venindes område) ca i 18.-20. uge. Det
første jordemoderbesøg skal hun formentlig selv bestille, men det ligger nok
omkring 13.-17.uge.
Det anbefales at man spiser folinsyre helt fra starten af graviditeten og
jern fra 20.uge.

Men som sagt, få hende til at bestille en tid hos sin egen læge - her vil
hun få svar på alle disse tekniske spørgsmål.

MVH

Mette -som er gravid med barn nr.2.

Fra : Dorthe

Dato : 12-11-06 19:01

Stefanie skrev:
> [...]
> foregår hvad - af undersøgelser osv.
>
> Håber nogle herinde kan hjælpe. og jeg har gjort mig foreståelig nok.

Netbaby.dk - hvis man logger ind er der dag-for-dag beskrivelser

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 13:44

Undersøgelser ved jordemoder og læge varierer en smule fra amt til amt (ved
godt amterne ophører snart), men som andre også skriver, så får hun
oplysninger om hvilke undersøgelser skal finde sted hvornår osv.ved
henvendelse til lægen. Derfra bliver hun også henvist til en
jordemoder/jordemodercenter.
Antaller af undersøgerlser afhænger jo også meget af hvordan graviditeten
forløber...

/Mette

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 11:28