datter med cøliaki (glutenallergi)
Fra : Diana

Dato : 10-11-06 20:58

jeg har en datter der lige har fået konstateret cøliaki. og så ville jeg
høre om der skulle være nogle der ligger inde med div glutenfri opskrifter.
så ville jeg med glæde modtage dem på mail eller herover.. og jeg leder
også efter en opskrift på lagkagebunde uden gluten..

på forhånd tak

diana

ps. ved ik om dette er den rigtige gruppe at spørge... men prøver alligevel

Fra : Jan Hvillum

Dato : 10-11-06 21:30

Diana skrev:
> [...]
>
> diana
>
> ps. ved ik om dette er den rigtige gruppe at spørge... men prøver alligevel

Googlede på cøliaki og fandt denne hjemmeside. www.coeliaki.dk
I det hele taget er Google eller andre søgemaskiner en god ven, hvis man
søger oplysninger om den slags ting.
Kan se at der er en masse gode erfaringer samlet på ovennævnte
hjemmeside, og en del links.

Held og lykke (trods alt)

--
Jan Hvillum

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 22:24

"Jan Hvillum" <janodn@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4554e154$0$175

> [...]
> søger oplysninger om den slags ting.
> Kan se at der er en masse gode erfaringer samlet på ovennævnte hjemmeside,

Trist diagnose, din datter har fået.

Det er nok også en god ide, at finde glutenfri opskrifter på pizza, boller
osv. og så dele dem ud til datterens skole- børnehavekammerater, samt lidt
info om cøliaki, så har de andres børns forældre det i tankerne, når der
inviteres til børnefødselsdage.

Det blev gjort, da vores børn i en tidligere skole, havde 2 piger på skolen
med cøliaki.

Ved desværre ikke lige, hvor de opskrifter vi fik, er blevet af, men som Jan
skriver, så kan du finde glutenfri opskrifter via Google.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 11-11-06 07:25

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved desværre ikke lige, hvor de opskrifter vi fik, er blevet af, men som
> Jan skriver, så kan du finde glutenfri opskrifter via Google.....

http://www.glutenogkaseinfridiaet.dk/ Her finder du blandt andet en masse
opksrifter. De er godt nok også uden mælk, men det kan du bare selv ændre
på.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Holst

Dato : 12-11-06 16:38

Buffy wrote:

> Trist diagnose, din datter har fået.

Gør man det trist, bliver det først trist.

Fra : Anita

Dato : 10-11-06 22:18

"Diana" <DianaJ@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> ps. ved ik om dette er den rigtige gruppe at spørge... men prøver
> alligevel

Prøv dk.kultur.mad+drikke

Venligst Anita

Fra : Diana

Dato : 10-11-06 23:52

jeg takker for jeres svar..

diana

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 13-11-06 22:25

Diana wrote:
> [...]
> opskrifter. så ville jeg med glæde modtage dem på mail eller
> herover.. og jeg leder også efter en opskrift på lagkagebunde uden

Er det al gluten, eller kun det gluten, der findes i moderne hvedemel? Det
er ikke ualmindeligt at glutenallergikere tåler mel af gamle hvedesorter, fx
spelt eller emmer. Hvis det er tilfældet for jer (og det skal naturligvis
undersøges med forsigtighed), kan det gøre mange ting meget lettere.
Speltmel er dyrere end hvedemel, men det kan i det store hele bruges direkte
i opskrifter der kræver hvedemel.

Kristian
far til en glutenallergiker, der tåler spelt.
--
Regards,
Kristian Damm Jensen

Fra : Diana

Dato : 14-11-06 17:47

"Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Regards,
> Kristian Damm Jensen
> "This isn't Jeopardy. Answer below the question."

jeg har læst på cøliaki foreningens hjemmeside, at spelt ikke på spises af
dem med cøliaki..

diana