Moms på varer købt i Belgien
Fra : Lotte

Dato : 17-11-06 15:09

Jeg har som importør købt varer fra Belgien, og skal nu til at have styr på
momsen. Min leverandør har fået oplyst mit cvr. nr, og så vidt jeg har
forstået skal der derfor ikke betales udenlandsk moms?

- Når mit momsregnskab så skal laves, skal jeg vel betale dansk moms af
beløbet fra leverandøren?

Korrekt forstået?

- Hvordan foregår det så mht. min leverandør og den salgsmoms han skal have
for sine varer?

Vh Lotte

Fra : Q

Dato : 17-11-06 18:58

"Lotte" <lottejuul@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har som importør købt varer fra Belgien, og skal nu til at have styr

> momsen. Min leverandør har fået oplyst mit cvr. nr, og så vidt jeg har
> forstået skal der derfor ikke betales udenlandsk moms?

Korrekt

> - Når mit momsregnskab så skal laves, skal jeg vel betale dansk moms af
> beløbet fra leverandøren?

Du angiver det som om du har betalt dansk moms af varerne, hvorefter du i
rubrikken "varekøb i andre EU lande" angiver det beløb du har betalt til
belgieren, herefter bliver den danske moms som du skulle have betalt af de
belgiske varer modregnet..

Når du sælger varerne opkræver du dansk salgsmoms og angiver som
sædvanligt..

Gav det mening?

> - Hvordan foregår det så mht. min leverandør og den salgsmoms han skal
have
> for sine varer?

Den skal han ikke betale - han skal angive det som varesalg i andre EU
lande, hvorefter momsen bliver modregnet i det samlede resultat, altså lige
modsat af hvad du gør...

Vær lige opmærksom på eventuelle punktafgifter..

/peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 31-12-06 15:08

> [...]
> beløbet fra leverandøren?
> Korrekt forstået?
> - Hvordan foregår det så mht. min leverandør og den salgsmoms han skal

Afhænger om varerne er til videre salg.

Hvis du sælger videre opkræver du momsen der af salgsbeløbet, og skal ikke
tænke på købsmomsen.

Dennis