HJÆLP!
Fra : Lotte

Dato : 14-11-06 17:43

Hej

Jeg er i opstartsfasen af min webshop, men mangler akut noget information
mht regnskab. Jeg ved ikke hvad det bedste er at gøre, skal jeg have en
daglig kasserapport og hvordan laver en nybegynder som mig denne?

Hvis der er nogle der ligger inde med nogle eksempler eller skabeloner til
dette, og gode råd til hvordan jeg kommer igang med de forskellige
regnskabsmæssige ting, så kom gerne med input!

Venlig hilsen

Lotte Larsen
Chokolotten
www.chokolotten.dk

Fra : S.Sørensen

Dato : 14-11-06 20:56

"Lotte" <lottejuul@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette, og gode råd til hvordan jeg kommer igang med de forskellige
> regnskabsmæssige ting, så kom gerne med input!

Hej Lotte,

Det er måske ikke det svar du leder efter, men jeg fik en masse hjælp fra
SKAT i opstart af min virksomhed. Bla. en mappe for nye virksomheder der var
rigtig god :)

Hilsen
Sørensen

Fra : Kim

Dato : 15-11-06 09:30

On Tue, 14 Nov 2006 17:43:27 +0100, "Lotte" <lottejuul@yahoo.dk> wrote:

>Jeg er i opstartsfasen af min webshop, men mangler akut noget information
>mht regnskab.

Du behøver ikke at råbe.

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 13:53

> [...]
> skabeloner til dette, og gode råd til hvordan jeg kommer igang med de
> forskellige regnskabsmæssige ting, så kom gerne med input!

Du hyrer øjeblikkeligt en revisor, så du får korrekt og kompetent
rådgivning!

Alternativet ud fra det, du skriver, er, at du kommer galt afsted og får
problemer med SKAT......

Claus

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-11-06 14:19

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Alternativet ud fra det, du skriver, er, at du kommer galt afsted og får
> problemer med SKAT......

I betragtning af, at Lotte ikke skriver noget om, hvad hun har gjort, er det
en imponerende konklusion.

hilsen
Uffe

Fra : Lotte

Dato : 16-11-06 14:44

Jeg er nået til den konklusion at kontakte en revisor, dette har jeg dermed
gjort igennem startguiden.dk, som har informationer om gratis rådgivere.

Jeg har som sagt ingen baggrund med regnskab, og står derfor uden nogen som
helst viden herom, men jeg er dog af den tro at hvis jeg får en til at
hjælpe mig med at komme igang, så kan jeg selv styre det fremover, indtil
virksomheden bliver mere omfattende.

Tak for jeres indlæg og råd, jer der har gidet.

Vh Lotte

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 16:52

> [...]
> virksomheden bliver mere omfattende.
>
> Tak for jeres indlæg og råd, jer der har gidet.

Jeg kan se at du bor i Værløse, så prøv at kontakte Inloco i København, de
kan sagtens guide dig igennem det med regnskaber. Kig engang på deres
hjemmeside www.inloco.dk

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-11-06 10:28

Lotte wrote:
> Jeg er nået til den konklusion at kontakte en revisor

Fornuftigt. F.eks. er min erfaring med revisorer at hvis jeg skriver et brev
til Skattevæsnet, skal jeg igennem alle mulige forklaringer og uddybninger
før det bliver godtaget. Hvis min revisor sender brevet istedet, går det
glat igennem.

Og så sover jeg også meget bedre om natten vidende at det med regnskab og
selvangivelse er i orden.

Ebbe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-11-06 15:35

> I betragtning af, at Lotte ikke skriver noget om, hvad hun har gjort,
> er det en imponerende konklusion.

Hvis man som et minimum IKKE selv er i stand til at *tilegne* sig den
nødvendige minimumsviden om at drive virksomhed, så er der kun en
konklussion; brug en revisor!

Der er ingen grund til at pakke det ind....

Hvis man vil drive virksomhed, så er det vel ikke at forlange for meget, at
folk har styr på, hvad de foretager sig?

Claus

Fra : Kim

Dato : 17-11-06 17:30

On Fri, 17 Nov 2006 15:35:08 +0100, "Claus Tersgov"

>Hvis man som et minimum IKKE selv er i stand til at *tilegne* sig den
>nødvendige minimumsviden om at drive virksomhed, så er der kun en
>konklussion; brug en revisor!

Vrøvl - det kan en f.eks. en bekendt eller ansat
med den fornødne viden tage sig af.

>Hvis man vil drive virksomhed, så er det vel ikke at forlange for meget,

Jo, det forekommer.

>at folk har styr på, hvad de foretager sig?

Hvilke folk ?

Du forlanger måske også at konkurser ikke forekommer i praksis ?

--
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-06 10:01

> Vrøvl - det kan en f.eks. en bekendt eller ansat
> med den fornødne viden tage sig af.

Det er også et dybt seriøst grundlag at starte virksomhed på........

Hvor mange ansatte tror du en nybegynder har?

Claus

Fra : Kim

Dato : 19-11-06 12:21

On Sun, 19 Nov 2006 10:01:00 +0100, "Claus Tersgov"

>Det er også et dybt seriøst grundlag at starte virksomhed på........

Det har du da lov til at mene, men hvad er der galt med det ?

>Hvor mange ansatte tror du en nybegynder har?

Det er sandelig ikke alle virksomheder som starter med blot en person.

--
Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-11-06 08:06

> Hvis man som et minimum IKKE selv er i stand til at *tilegne* sig den
> nødvendige minimumsviden.....

At spørge i en nyhedsgruppe er faktisk én af mange måder at tilegne sig
viden på.

Hilsen
Uffe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-06 10:00

> At spørge i en nyhedsgruppe er faktisk én af mange måder at tilegne
> sig viden på.

Og netop den ringestenår man er nybegynder og ikke selv kan skille skidt fra
snot....

Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-06 10:05

Claus Tersgov wrote:

> Og netop den ringestenår man er nybegynder og ikke selv kan skille
> skidt fra snot....

Man lærer hurtigt at gennemskue hvem der er nogle fjolser på usenet ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Kim

Dato : 19-11-06 12:21

On Sun, 19 Nov 2006 09:59:32 +0100, "Claus Tersgov"

>Og netop den ringestenår man er nybegynder

Forkert, bortset fra at du ikke selv bidrager med noget gavnligt,
endsige positivt.

>og ikke selv kan skille skidt fra snot....

Endnu et udsagn, hvor du prøver at forherlige dig selv
og viser din foragt for andre brugere af Usenet.

--
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-06 10:56

> Endnu et udsagn, hvor du prøver at forherlige dig selv
> og viser din foragt for andre brugere af Usenet.

På ingen måde.

Jeg siger bare tingene lige ud, og det er et *UBESTRIDELIGT* faktum, at
langt de fleste, som starter egen virksomhed uden tilstrækkelig baggrund, må
lukke med et ordentligt brag!

Hvad er grunden til, at folk tror, at det at drive egen virksomhed er noget
man kan tage afslappet og hygge sig med, selv om man ikke har et snus
forstand på det administrative?

Ville de samme mennesker mon også tro, at de var i stand til at gå seks
omgange i ringen mod en professionel bokser?

Næppe.....

Det, der bliver spurgt om i denne tråd, er så banalt, at man nemt kunne
finde oplysningerne hos SKAT, og det er samtidig ting, man som et MINIMUM
burde vide, inden man starter sin virksomhed.

Det er mig ganske ubegribeligt, at man kan finde på at starte egen
virksomhed, når man tilsyneladende IKKE aner en dyt om, hvordan man laver
sit daglige regneskab. Man kan næppe forestille sig et ringere grundlag at
starte virksomhed på.

Nogle mener sikkert, at det er romantisk, jeg mener det er uprofessionelt.
Og når man ikke selv er professionel, så henvender man sig til de
professionelle, som kan rådgive ordentligt.

Alene emnelinjen siger alt....

Claus

Fra : Lotte

Dato : 20-11-06 11:37

Jeg synes dine indlæg er dybt latterlige og egoistiske, for at sige det lige
ud.
Jeg skriver herinde om gode råd ved opstart af det regnskabsmæssige, og ikke
af den grund at jeg vil have folk til at komme med deres mening om det, ikke
at have interesse i netop dette.

-Claus, dine holdninger om at man absolut ikke kan drive virksomhed, og er
totalt uprofessionel hvis man starter op uden nogen viden omkring regnskab,
er ikke særlig brugbare for mig. Jeg er blevet det klogere (NETOP HERIGENNEM
DENNE TRÅD) at jeg skal anskaffe mig en revisor, dette har jeg dermed gjort.

Takket være denne tråd.

(o:
Vh Lotte

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-11-06 19:38

"Lotte" <lottejuul@yahoo.dk> writes:

> Jeg synes dine indlæg er dybt latterlige og egoistiske, for at sige det lige
> ud.

Enig. Det er noget bræk at lukke ud.

> [...]
> DENNE TRÅD) at jeg skal anskaffe mig en revisor, dette har jeg dermed gjort.

Det er det gruppen er beregnet til, bl.a.... Hvis man ser bort fra et
fjols der på uhøflig vis ikke hjælper med noget konstruktivt, så tror
jeg da ellers at gruppen normalt er meget hjælpsom. I det store
hele, ihvertfald...

Ingen folk herinde, selv ikke Claus, er blevet født med viden om hvordan
det er at drive virksomhed, lave regnskab m.m. og vi er allesammen
startet et sted, så held og lykke med beslutningen om at være
selvstændig og ignorer Claus... Det kan sagtens lade sig gøre at starte
noget fornuftigt op, bl.a. ved at få hjælp herinde og mange andre
steder...

> (o:
> Vh Lotte
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

osv... (Alt sammen temmeligt idiotiske kommentarer om at Claus Tersgov
er så dyyyyyyygtig ift. andre, hvilket ikke rigtigt hjælper noget)...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-11-06 15:19

> Jeg synes dine indlæg er dybt latterlige og egoistiske, for at sige
> det lige ud.

Det er dit problem..

Kan du ikke tåle lugten, kan du jo finde en anden bager...

Jeg vil vove den påstand, at jeg kan finde et UTAL af *graverende* fejl og
mangler i din virksomhed, når du engang åbner.

Man påtager sig et stort ansvar, når man vil drive virksomhed, navnlig når
man som du vil drive import af fødevarer, og det er ikke for meget forlangt,
at folk skal leve op til deres ansvar.

Det bliver jo spændende at se, hvor længe du driver virksomhed..

Claus

Fra : Karsten7870

Dato : 20-11-06 13:54

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> Og når man ikke selv er professionel, så henvender man sig til de
> professionelle, som kan rådgive ordentligt.

Nu er det jo ikke en revisorvirksomhed, der er tale om at stifte. Der findes
et utal af iværksættere, der baserer sig på kvalifikationer inden for
faggrupper, man vil gøre til sit levebrød. I den forbindelse er det da såre
naturligt at søge hjælp på områder som f.eks. regnskab, der uomtvisteligt
følger med at drive en virksomhed.

I mangel på, men erkendelse af ikke at have den fornødne indsigt i det, er
det i første omgang muligt i denne NG at indhente et vejledende svar -
f.eks. en henvisning til SKAT'S hjemmesider, hvor der findes konkret
information og ikke som her dumsmarte bemærkninger om, hvad nogen finde
ubegribeligt. Det virker ikke professionelt.

Desuden er det da også mere hensigtmæssigt at bruge sin tid på det,
virksomheden skal "leve" og overlade f.eks. regnskab til en mere
regnskabskyndig - og det uanset om man aner dyt'er og evner at klare selv de
mest elementære regnskabsopgaver. Der er noget, der hedder outscoursing,
hvilket også og altid har gjaldt regnskab - lige fra udfærdigelse af den
daglige kassekladde.

Det er vel netop disse oplysninger, der blev spurgt om hælp til?
Karsten H. Jensen
Der trods selvstændig drift af virksomheder i forskellige brancher har lov
til at kalde sig regnskabsskyndig.

Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)