Hvad koster et erhvervslejemål i KBH?
Fra : Doe

Dato : 12-11-06 00:07

Hvis jeg skal leje cirka 50 kvm til i alt to personer, hvad vil det så
koste, cirka, per måned i København?

Fra : Thomas Andersen

Dato : 12-11-06 19:13

http://www.ivaerksaetterfabrikken.dk/start/

Fra : Doe

Dato : 12-11-06 22:20

> http://www.ivaerksaetterfabrikken.dk/start/

Tak, det ser jo ganske fint ud.

Fra : Karina

Dato : 13-11-06 10:07

Thomas Andersen wrote:
> http://www.ivaerksaetterfabrikken.dk/start/

Uuuf, det er godt nok dyrt! Men det fik mig til at tænke på, hvordan
priserne varierer rundt omkring i landet. For at komme med nogle
eksempler....

Henover sommeren søgte vi kontorlokaler i Randers-området. Vi var ude at
kigge på følgende:

Ca. 70 kvm inkl. toilet og køkken, pris: ca. 3.500 kr/mdr.
(placeringen her var lidt uden for centerring)

Ca. 80 kvm inkl. lille lagerrum med håndvask/tekøkken og adgang til
deletoilet, pris: ca. 4500 kr/mdr det første halve år, hvorefter det
steg til 7000 kr henover 1½ år.
(placeringen her var inde midt i centrum)

Men vi endte med følgende:

Ca. 60 kvm inkl. entre, toilet og mindre te-køkken, pris: 2.500 kr/mdr
(ex moms).
(placeringen her var i et forstadsområde)

Mvh
Karina

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-11-06 11:34

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Uuuf, det er godt nok dyrt! Men det fik mig til at tænke på, hvordan
> priserne varierer rundt omkring i landet. For at komme med nogle
> eksempler....

klip

> Men vi endte med følgende:
>
> Ca. 60 kvm inkl. entre, toilet og mindre te-køkken, pris: 2.500 kr/mdr (ex
> moms).
> (placeringen her var i et forstadsområde)

Du sammenligner jo også æbler og pære.
Hvor kan du ellers leje et 1- eller -2-personers kontor?
Du har vel også bemærket priserne includere kontormøbler,
telefon+abonentment, fri internet, el, varme, rengøring, brug af mødelokaler
og fælles reception.

Fra : Karina

Dato : 13-11-06 15:13

> Du sammenligner jo også æbler og pære.

Jeg sammenligner sådan set ikke... Det var blot nogle tanker om priser
på de forskellige typer kontorlokaler postet i håbet om, at andre måske
havde andre priseksempler.

> Hvor kan du ellers leje et 1- eller -2-personers kontor?

Det kan man mange steder... også i Randers, men der har jeg ikke priser.

> Du har vel også bemærket priserne includere kontormøbler,
> telefon+abonentment, fri internet, el, varme, rengøring, brug af mødelokaler
> og fælles reception.

Det gør kontorfællesskaber normalt....

Mvh
Karina

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-11-06 16:39

> Det gør kontorfællesskaber normalt....

Ja, men du hævder at Iværksætterfabrikken er for dyrt og remser en lang
liste op med priser for leje af erhvervslokaler, hvor prisen ikke indeholder
noget som helst andet end leje af selve lokalet.
Du siger at et æbler er for dyre og fortæller hvad prisen er for en banan

Fra : Karina

Dato : 13-11-06 16:52

Næh, det gjorde jeg sådan set ikke... Jeg skrev:

"Uuuf, det er godt nok dyrt! Men det fik mig til at tænke på, hvordan
priserne varierer rundt omkring i landet. For at komme med nogle
eksempler...."

Første sætning indikerer, at jeg synes, prisen er høj...
Anden sætning indikerer, at det fik mig til at tænke på noget og skriver
så om, hvad det er.

Mvh
Karina

Fra : Jonas Kofod

Dato : 13-11-06 17:36

Karina wrote:

> [...]
>
> Første sætning indikerer, at jeg synes, prisen er høj...
> Anden sætning indikerer, at det fik mig til at tænke på noget og skriver

1. Nu er vi vist ud over hvor meget fortolkning man kan vride ud af en
sætning blot med et simpelt punktum og hvor meget du kan forvente
almindelige mennesker er i stand til at følge din tankegang.
Den klare mening med det du skriver er en geografisk varians i pris -
der er ikke antydning af nogen produktdifferenciering og dermed at der
er tale om forskellige produkter.

2. Hvis du mener at du sammenligner ens produkter flere steder i landet
kræver det jo at du nævner flere steder end Randers. I og med du ikke
gør det kan din sammenligning kun relatere sig til iværksættetcentret
(da der ikke er andet at sammenligne med).
Og så er der altså tale om sammenligning af to forskellige produkter.

Der er altså hverken nogen retorisk (1) eller logisk argumentativ (2)
måde hvorpå din sætning kan forstås på den måde du selv hævder.

Fra : Karina

Dato : 13-11-06 20:33

> 1. Nu er vi vist ud over hvor meget fortolkning man kan vride ud af en
> sætning blot med et simpelt punktum og hvor meget du kan forvente
> almindelige mennesker er i stand til at følge din tankegang.

Punktummer plejer i det danske sprog, at vise, at her starter en ny
sætning. Og da jeg efterfølgende skriver, at Does oprindelige post samt
min kommentar dertil leder mine tanker videre, er der absolut og aldeles
ikke på nogen måde behov for at følge tankegang - man skal sgu da blot
læse, hvad jeg skriver.

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at jeg sammenligner to ens
produkttyper. Jeg lægger op til, at folk gerne må skrive lidt om
prislejerne på de forskellige kontormuligheder rundt omkring i landet -
BÅDE fællesskaber og egne kontorer. Jeg har ikke udeladt noget på den
front. Jeg har blot selv 3 konkrete eksempler på priser, og dem lister jeg.

> [...]
> gør det kan din sammenligning kun relatere sig til iværksættetcentret
> (da der ikke er andet at sammenligne med).

Eftersom jeg ikke HAR priser fra andre steder, er det kun et bidrag, og
mit håb var, at andre kunne spæde yderligere oplysninger til, men det er
da vist totalt lige gyldigt nu.

Denne tråd er blevet dybt latterlig, og der er ingen grund til at gå
længere.

Roger, over and out!

Fra : Jonas Kofod

Dato : 13-11-06 21:17

Karina wrote:

> Denne tråd er blevet dybt latterlig, og der er ingen grund til at gå
> længere.

Ja det er latterligt at du bliver ved (= går længere) for at overbevise
andre om at de skal læse det du tænker og ikke det du skriver.

Fra : Claus Agerskov

Dato : 14-11-06 10:19

Jonas Kofod wrote:

> Ja det er latterligt at du bliver ved (= går længere) for at overbevise
> andre om at de skal læse det du tænker og ikke det du skriver.

Jeg forstod godt, hvad Karina skrev allerede første gang.

De herligste hilsner
--
Claus Agerskov, koordinator, ca@saldi.dk, tlf 27 59 69 96
Saldi, c/o AgerCon, Ledøjetoften 20 B, 2765 Smørum

Saldi - det frie økonomisystem på dansk .oO( www.saldi.dk )