Indbetaling af moms, hvor?
Fra : S.Sørensen

Dato : 10-11-06 20:45

Kære gruppe,

Det er måske et latterligt spørgsmål, men skal jeg indsætte min moms på en
konto (kontonr.?) hos Skat eller trækker de selv?
Jeg plejer at få penge tilbage, men denne gang skal jeg betale et mindre
beløb.

Hilsen
Sørensen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-11-06 20:55

"S.Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> wrote in message

> Det er måske et latterligt spørgsmål, men skal jeg indsætte min moms på en
> konto (kontonr.?) hos Skat eller trækker de selv?

Hvis du er tilmeldt PBS går det af sig selv. Ellers skal du indsætte på en
konto. Du modtager ikke et girokort.

hilsen
Uffe

Fra : S.Sørensen

Dato : 11-11-06 13:40

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "S.Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> wrote in message

> Hvis du er tilmeldt PBS går det af sig selv. Ellers skal du indsætte på en
> konto. Du modtager ikke et girokort.

Det er ikke sådan at man kan finde det på skat.dk? Jeg har forgæves forsøgt
at finde det....

> hilsen
> Uffe

Hilsen
Sørensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-11-06 09:08

"S.Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke sådan at man kan finde det på skat.dk? Jeg har forgæves
> forsøgt at finde det....

Du indberetter moms med TastSelv erhverv her
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=199611
Når du har gjort det får du som sagt en kivttering med et giro-nummer, som
du skal indbetale moms til (f.eks. via din netbank).

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-11-06 21:03

> [...]
>
> Det er måske et latterligt spørgsmål, men skal jeg indsætte min moms på en
> konto (kontonr.?) hos Skat eller trækker de selv?

Hvis du indberetter moms via Internet, får du til sidst en side, der
indeholder et giro-nummer, som du skal indbetale moms til.
Hvis du indberetter moms på "den gammeldaws" måde, får du tilsendt et
giro-kort.

> Jeg plejer at få penge tilbage, men denne gang skal jeg betale et mindre
> beløb.

Det lyder da ikke godt at du plejer at få penge tilbage. Det betyder jo at
du køber for mere end du sælger

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-11-06 23:43

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Det lyder da ikke godt at du plejer at få penge tilbage. Det betyder jo at
> du køber for mere end du sælger

Indenlands i alle fald. Man kan godt have hovedparten af sit salg til
udlandet og så skal man oftest have moms retur.

hilsen
Uffe

Fra : S.Sørensen

Dato : 11-11-06 13:41

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indeholder et giro-nummer, som du skal indbetale moms til.
> Hvis du indberetter moms på "den gammeldaws" måde, får du tilsendt et

Jeg har godt nok ikke set den side du omtaler... suk, hvor er det
problematisk....

> Det lyder da ikke godt at du plejer at få penge tilbage. Det betyder jo at
> du køber for mere end du sælger

Ja, det er lidt surt, men nu er det begyndt at gå i den rigtige retning :)

Hilsen
Sørensen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-11-06 20:52

On Fri, 10 Nov 2006 20:45:02 +0100, "S.Sørensen"
> [...]

>konto (kontonr.?) hos Skat eller trækker de selv?
>Jeg plejer at få penge tilbage, men denne gang skal jeg betale et mindre

Med mindre du er tilmeldt PBS (og det er du garanteret ikke når du
spørger ;)), så skal du indbetale selv.

Når du indberetter (går ud fra du gør det elektronisk), så kommer der
efter du har udfyldt og afsendt, oplysninger om kodelinie til en giro
inbetaling (mener det er type 71) som du kan bruge i din netbank.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com