larmende computer i andet rum?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-06-01 11:28

Jeg har en computer som larmer en del, specielt fra strømforsyningen.
Nu tænkte jeg på at anskaffe nogle kabler så jeg kunne sætte computeren ind
i et andet rum og derved undgå larmen.
Hvis jeg sætter computeren væk i et rum, og beholder keybord og tastatur i
et andet rum, så kommer jeg til at mangle nogle forlængerkabler:
Monitor <-> computer
Tastatur <-> computer
Mus <-> computer

Er der nogen som ved om man kan købe forlængerkabler til disse ting, så jeg
kan benytte min computer som står placeret i et andet rum, end der hvor jeg
arbejder ved tastatur og monitoren ?
Hvor kan jeg i så fald købe disse forlængerkabler?

VH
Jesper
Tlf : 51210414

Fra : Izeqb

Dato : 24-06-01 12:30

> [...]
>arbejder ved tastatur og monitoren ?
>Hvor kan jeg i så fald købe disse forlængerkabler?

Jeg har set disse kabler i mit gamle firma, jeg er ikke sikker på hvad
de hedder, men det var netop forlængerkabler til monitor, mus og
keyboard.

Ring til din lokale pc-dealer og hør

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-06-01 13:38

Hej Jesper

Monitor, ja du kan godt købe en forlænger, men kvalitet koster dyrt og
skærmopløsning på mere end 1024*768 går næppe an. Kablet skal have dobbelt
skærm, og regn med en pris i nærheden af 500 kr!

Tastatur og mus. Køb et Logitech iTouch trådløst. Det række 5-10 meter,
hvis ikke der er jernarmeret beton i mellem.

Og hvad med CD-Rom, CD-brænder, evt diskette drev ? Her ryger du i
problemer. En fyr foreslog en gang en USB løsning, men så kommer dit CD-rom
drev ikke op på meget mere end 6-8x hastighed!

Du kan få en idé om hvad du kan få af underlige computer-dimser hos
www.sandberg.net, men bemærk at deres priser ikke er lave...! Tilgengæld har
de næsten alt.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 24-06-01 15:38

"Jesper Rasmussen" <backstreet@mailme.dk> skrev:

> [...]
> arbejder ved tastatur og monitoren ?
> Hvor kan jeg i så fald købe disse forlængerkabler?

Ud over det Michael & "Izeqb" skriver, så kan jeg foreslå at tage
et tjek på <URL: http://www.brinck.dk/oversigt.htm> De plejer at
have en masse tingeltangel til bla. sådan noget.

Ligesom Michael vil jeg også anbefale trådløst tastatur og mus.
Hvis signalet ikke kan række, så er der så lang en ledning på
modtageren at du evt. kunne lave et hul i væggen så modtageren
er i samme rum som tastatur og mus. Jeg ved det er langt ude,
men man ved jo aldrig om det er to rum ved siden af hinanden
du snakker om :)

God fornøjelse med "projektet."

--
Mvh. Madsen