? vedr Summa -
Fra : pkc

Dato : 01-11-06 20:18

Det forekommer hvis jeg laver "flere fakturaer på en gang" (ens faktura til
flere kunder) - så får den ikke kundens navn med på min [oversigt over
debitor bilag] - er det en bug eller gør jeg noget forkert ?

Per

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 10:24

> [...]
> til flere kunder) - så får den ikke kundens navn med på min [oversigt over
> debitor bilag] - er det en bug eller gør jeg noget forkert ?

Hvilken version bruger du ?
"Oversigt over debitorbilag" mener du den der i overskriften hedder "Bilag -
Debitorbilag" (evt. Bilag - Debitorbilag/Fkturaer/Ikke-betalte) ?

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat

Fra : pkc

Dato : 02-11-06 17:07

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken version bruger du ?
> "Oversigt over debitorbilag" mener du den der i overskriften hedder
> "Bilag - Debitorbilag" (evt. Bilag - Debitorbilag/Fkturaer/Ikke-betalte) ?
>
> --

2.8 - Ja -> Bilag - Debitor

mvh
Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-11-06 10:49

"pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
> Det forekommer hvis jeg laver "flere fakturaer på en gang" (ens faktura
> til flere kunder) - så får den ikke kundens navn med på min [oversigt over
> debitor bilag] - er det en bug eller gør jeg noget forkert ?

Jeg tror der er en bug i Summarum.
Jeg har selv oplevet at kundens navn og adresse pludselig forsvinder fra en
faktura, og dermed også oversigten over debitor bilag.
Når jeg opretter fakturaen vælger jeg bogør og udskriv. Den udskrevne
faktura er ok, men hvis jeg efterfølgende kikker i oversigten over debitor
bilag eller genudskriver fakturaen, mangler kundens navn og adresse.

Jeg har ikke 100% kunnet genskabe det, men jeg har en mistanke om at der
sker noget underligt, hvis man anvender en debitor, der ikke er oprettet med
et postnummer (ikke alle lande anvender postnummer).

Fra : pkc

Dato : 02-11-06 17:06

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sker noget underligt, hvis man anvender en debitor, der ikke er oprettet
> med et postnummer (ikke alle lande anvender postnummer).

Den med postnr - følger jeg lige op for det kunne godt være sådan et par.

Tak for din kommentar.

mvh
Per

Fra : pkc

Dato : 02-11-06 17:09

> Jeg har ikke 100% kunnet genskabe det, men jeg har en mistanke om at der
> sker noget underligt, hvis man anvender en debitor, der ikke er oprettet
> med et postnummer (ikke alle lande anvender postnummer).

Checkede efterflg. lige en gang - i mit tilfælde er det en tysker hvor jeg
har skrevet tysk postnr i postnr feltet.

mvh
Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-11-06 17:37

> [...]
>
> Checkede efterflg. lige en gang - i mit tilfælde er det en tysker hvor jeg
> har skrevet tysk postnr i postnr feltet.

Det gør jeg ofte og det har jeg ikke oplevet giver problemer.
Der hvor jeg har oplevet problemer er hvis man helt undlader at indtaste
noget i post-nummer feltet. Sidst var det en kunde i Irland hvor de ikke
anvender postnummer, men kun by og stednavn.