Erhvervscentrum?
Fra : Karina

Dato : 31-10-06 11:07

Er der nogle, der kender noget til ErhvervsCentrum? (www.erhvervscentrum.dk)

Hvad er det for noget?
Er det reelt?
Hvem står bag?

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 12:23

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=erhvervscentrum.dk&submit.x=29&submit.y=9

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat

Fra : Allan Soerensen

Dato : 31-10-06 12:46

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle, der kender noget til ErhvervsCentrum?
> (www.erhvervscentrum.dk)
>
> Hvad er det for noget?
> Er det reelt?
> Hvem står bag?

Nå, så er jeg ikke den eneste, der har modtaget en spam-mail fra dem

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-10-06 14:43

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> writes:

> Nå, så er jeg ikke den eneste, der har modtaget en spam-mail fra dem

De var ellers lige ved at narre mig med de avisartikler og
banner-annoncer....

Indtil jeg efter 5 sekunder fandt teksten: "DIN NØGLE TIL DANSKE
VIRKSOMHEDER" og "Tilmeld din virksomhed"...

Hvis man tilmelder sig, tror jeg godt man kan være sikker på at få
(flere) telefonsælgere i røret og (flere) spam-mails i indbakken.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : René

Dato : 31-10-06 16:12

--
-
"Martin Jørgensen" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis man tilmelder sig, tror jeg godt man kan være sikker på at få
> (flere) telefonsælgere i røret og (flere) spam-mails i indbakken.

Jeg fik også en mail fra dem.

Og jeg sendte en mail til dansk@spamklage.dk med kopi til erhvervscentrum.dk
og fik nedenstående svar som jeg ikke har gidet at kommentere yderligere,
men jeg mener stadig der er tale om spam, og syntes da i andre som har fået
mail fra dem skulle sende den ind til dansk@spamklage.dk så de har noget at
arbejde med.. så kan det var der er nogle som stopper alskens krumspring og
dårlige undskyldninger for at lægge mails i ens indbakke.

Hilsen
René

_______svar fra erhvervscentrum___________
Hej René

Jeg er bange for du misforstår mailen. Vi tilbyder hverken en varer
eller en ydelse.

Venligst,
Jesper

______________

Fra : Kim

Dato : 31-10-06 10:09

On Tue, 31 Oct 2006 16:12:05 +0100, "René"
<sindberg(fjern)@elli-tape.dk> wrote:

>Jeg fik også en mail fra dem.

>Og jeg sendte en mail til dansk@spamklage.dk med kopi til erhvervscentrum.dk
>og fik nedenstående svar som jeg ikke har gidet at kommentere yderligere,

Det er der heller ingen grund til, da du har fået et svar.

>men jeg mener stadig der er tale om spam,

Det kan man godt kalde det, men det er ikke ulovligt i dette tilfælde.

>og syntes da i andre som har fået mail fra dem skulle sende den ind til
>dansk@spamklage.dk så de har noget at arbejde med..

Dårligt forslag, da de formenligt har rigeligt at se til
med mere oplagte sager.

>så kan det var der er nogle som stopper alskens krumspring og
>dårlige undskyldninger for at lægge mails i ens indbakke.

Hvor er den dårlige undskyldning ?

>_______svar fra erhvervscentrum___________

>Jeg er bange for du misforstår mailen.
>Vi tilbyder hverken en varer eller en ydelse.

Enig.

fut : dk.admin.netmisbrug

--
Kim

Fra : René

Dato : 01-11-06 11:51

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Det kan man godt kalde det, men det er ikke ulovligt i dette tilfælde.

Dette er jeg ikke enig i jvnf forbrugerombudsmandens spamvejledning. på
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/spamvejledning/
mener jeg bestemt at den går under kategorien som tilmelding i en database
altså en tjenesteydelse uanfægtet om denne ydelse er gratis eller ej,
desuden mener jeg også at man anvender anmasende markedsføring hvilket og
ganske sikkert er i strid med reglerne, da man jo her forsøger at trække
folk ind på sitet, de skriver jo i mailen man allerede har udfyldt de basale
oplysninger, hvad skal de så sende en mail til mig for, dether handler om
man direkte/indirekte ønsker at skabe opmærksomhed om sit site, man forsøger
så at pakke det ind i noget andet.. men dette mener jeg ikke gør det mindre
"ulovligt" og derfor er spam.

> Dårligt forslag, da de formenligt har rigeligt at se til
> med mere oplagte sager.

Lad da dansk@spamklage.dk om at vurdere det, alene det du opfordrer til at
folk skal lade være med det virker da suspekt (især pga. din anonyme
mailadresse du kunne jo svare på vegne af erhvervscentrum?), og jeg syntes
da derfor det er endnu mere vigtigt at folk så sender en mail til dem og får
dem til at vurdere sagen hvis de mener der er kød på den, det er da derfor
de er der, så jer andre der har fået jeg syntes da bestemt i skal sende den
ind til dansk@spamklage.dk så lad da dem om at vurdere om det er ulovligt..
det er jo det de har forstand på.

> Hvor er den dårlige undskyldning ?

Den dårlige undskyldning ligger i at man forsøger at pakke tingene ind så de
ligner noget andet end det de er.

Hilsen
René

Fra : vmx

Dato : 01-11-06 23:21

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse
> On Tue, 31 Oct 2006 16:12:05 +0100, "René"

Du optræder som sædvanlig i rollen som den
"jeg ved meget om lidt eller lidt om meget
eller meget lidt om ingenting, anonyme
wannabee netbetjent" der åbenbart kun
kan futte og ellers intet.

Dit rigtige navn er vel "Nanny" ikke sandt ?

Fra : Kim

Dato : 02-11-06 10:38

On Wed, 1 Nov 2006 23:20:32 +0100, "vmx" <dsl56389@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Du optræder som sædvanlig i rollen som den
>"jeg ved meget om lidt eller lidt om meget
>eller meget lidt om ingenting, anonyme
>wannabee netbetjent" der åbenbart kun
>kan futte og ellers intet.

Nå.
Hvad bidrager du med i dette indlæg ?
( bortset fra endnu et personligt angreb )

Citat fra et af dine andre off-topic indlæg i dk.erhverv (20.07.06) :

>Og når vi nu er i gang; Jeg tror at "KT" er en lettere fedladen
>svedende halvgammel skabsfagot der med venstre hånd spanker
>sin monkey ned i det stinkende og cigarfyldte askebæger, mens han
>med højre skribler ubehøvlede, uforskammede og snotdumme svar
>til nyhedsgrupper i et håbløst forsøg på derigennem at få "forløsning"...

Du burde feje for egen dør først.

Hvis du ikke kan tåle at indlæg bliver besvaret her på Usenet,
bør du evt. overveje at finde et andet forum eller anvende
kill-filteret.

>Dit rigtige navn er vel "Nanny" ikke sandt ?

Du kan kalde mig hvad du vil.

Tilsyneladende kunne du selv have gavn af et besøg af
en eller flere "Nanny´er".

Hvem er anonym ?

fut : dk.snak.mudderkastning
--
Kim

Fra : vmx

Dato : 02-11-06 21:09

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

Du kan altså provokeres ?

Desværre kan jeg ikke tage dig eller
dine kommentarer seriøst.

Game Over

Fra : Rea721

Dato : 03-11-06 21:31

[FUT overruled]

Kim, skrev noget i stil med:

> Det kan man godt kalde det, men det er ikke ulovligt i dette tilfælde.

Jo, det er en overtrædelse af markedsføringsloven da de tilbyder en
tjenesteydelse. At den muligvis er gratis er irrelevant.
**
§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om
det. -snip-

> Hvor er den dårlige undskyldning ?

Den står jo her?

Da jeg modtog den på arbejdet valgte jeg blot at retunere mailen med en
henvisning til MFL. Hvis de fortsætter, blir det en spamklage.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Arne Johansen

Dato : 01-11-06 20:22

> Hvad er det for noget?
> Er det reelt?
> Hvem står bag?
>
> Mvh
> Karina

Uanfægtet at der er lidt spam-problemer omkring dem, så er der stor tvivl
fra min side om hvorvidt en _seriøs_ erhvervssite har links til aviser og
tv-kanaler på stort ser den bedste placering på en side.
Det er vist grundet mangel på substans og jeg har da forståelse for at man
skal starte et sted og bygge ting op, meeeeen det hører vist ikke hjemme på
en erhversside.

Pas nu på med de der registre/leverandørsider etc. Mange har tabt penge.

Venligst

Arne Johansen