Glemt faktura fra forrige momsperiode.
Fra : Tychsen

Dato : 29-10-06 20:07

Hej,

vi indberetter moms halvårligt. Men har netop fundet en faktura fra
første halvår, som vi ikke har fået bogført.

Hvis vi nu bogfører den, så passer moms-afregningen for første
halvår jo ikke. Kan man "efterpostere" eller hvad gør vi nemmest?

Fra : pkc

Dato : 29-10-06 20:17

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har du nogen forslag selv - så vi/jeg er fri for at starte på barbund.

Umiddelbart ville jeg sige:

1) Er det med on vilje at I glemte - SÅ !!! Meld jer til Told omgående

2) Var det en smutter - SÅ !!!! Se at få den fakt. bogført og så udligner
det sig ved næste momsafregn.

Lav en fodnote på bílaget - så går det såmænd nok det hele.

Per

Fra : Tychsen

Dato : 29-10-06 20:28

pkc skrev:
> Umiddelbart ville jeg sige:
>
> 1) Er det med on vilje at I glemte - SÅ !!! Meld jer til Told omgående

Forstår ikke, hvad du mener. Da det er en købsfaktura er den eneste
vi snyder for penge, os selv. Det er os der mister X kr. i moms.

> 2) Var det en smutter - SÅ !!!! Se at få den fakt. bogført og så udligner
> det sig ved næste momsafregn.

Okay. Det vil jeg foreslå bogholderiet.

Fra : alexbo

Dato : 29-10-06 20:38

"Tychsen" skrev

> [...]

>Hvis vi nu bogfører den, så passer moms-afregningen for første
>halvår jo ikke. Kan man "efterpostere" eller hvad gør vi nemmest?

Bogfører den som ankommet idag.
det eneste som så ikke passer er datoen og det er der ingen der interesserer
sig for.

mvh
Alex Christensen