Køb over nettet fra usa
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 21:15

Hej.

Jeg skal til at købe nogle forbrugsvarer og edb-software over nettet. Jeg
betaler med usdollar via min bank.

Men hvordan gør jeg med det ang. moms og skat

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-10-06 22:18

Knud Bergstein skrev:
> Hej.
>
> Jeg skal til at købe nogle forbrugsvarer og edb-software over nettet. Jeg
> betaler med usdollar via min bank.
>
> Men hvordan gør jeg med det ang. moms og skat

Det klarer fragtfirmaet normalt imod et gebyr når pakken kommer til
danmark, så skal du betale told, toldbehandlingsgebyr + moms af varens
pris samt told og gebyr.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 14:38

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Det klarer fragtfirmaet normalt imod et gebyr når pakken kommer til
> danmark, så skal du betale told, toldbehandlingsgebyr + moms af varens
> pris samt told og gebyr.

Hej. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt blev på det rene med det.

Varerne er nogle, som jeg skal bruge i min momsregistrede virksomhed.

Hvad skal jeg gøre og hvad skal jeg "glemme" da fragtmanden formentligt har
gjort det?

Fra : Dan Andersen

Dato : 27-10-06 10:06

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 12:10

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]

Du røg helt ved siden af, han skal bruge det i virksomheden, der står
_forbrugsvarer_, det er ikke noget han skal sælge videre :)

Det han spørger om er om han selv skal notere købet nogen steder, eller om
post/told selv gør det for ham..

Mvh
Carsten, Sandby

--
Earn Free Hosting

Get two FREE months + 25 GB (25000 MB) extra web space when you refer a new
customer - they get 25 GB (25000 MB) extra space too (275 GB total)! - 2100
GB Transfer !!

http://www.servage.net/?coupon=cust10525

Fra : Susanne Petersen

Dato : 29-10-06 19:58

Hej,
mht hvad du skal huske, så skal du vel bare huske at tænke på at der
bliver tillagt dansk moms, toldgebyr osv, når pakken ankommer til
Danmark. Dvs tolden tager fat i pakken, kigger på hvad varerne har
kostet, og så laver de en opkrævning på momsen og gebyret, den
opkrævning skal du så betale for at få udleveret pakken.
(som en sidebemærkning, så har jeg været ude for at fragtfirmaet først
kom med regningen flere uger efter at de havde leveret pakken...)

Mht hvad du gør selv, så kan du selvfølgelig fratrække den danske
købsmoms i dit regnskab, præcis som hvis det var noget du havde købt i
Danmark, når det er fradragsberettiget til din momsregistrerede
virksomhed. Gebyret fratrækker du også bare som en udgift.

Dog, hvis du f.eks. har handlet software hos en af de store (f.eks.
Adobe), hvor du har oplyst dit CVR-nummer og på den måde er blevet
fritaget for moms i forbindelse m. købet, så får du ikke en opkrævning
ved levering. I så fald skal du så selv bogføre og oplyse de 25% moms du
'skylder' (jeg skriver 'skylder' i anførselstegn fordi du selvfølgelig
også kan trække beløbet fra som købsmoms igen)

Håber det besvarer dine spørgsmål.

Susanne

Fra : Susanne Petersen

Dato : 29-10-06 20:31

Susanne Petersen wrote:

> [...]
> Adobe), hvor du har oplyst dit CVR-nummer og på den måde er blevet
> fritaget for moms i forbindelse m. købet, så får du ikke en opkrævning

Den situation er vist forresten kun aktuel v. handel i deres EU-stores,
så det er nok ikke relevant f. dit spørgsmål

SP