Bogførring - svensk firma?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 17-10-06 20:27

Hej,

Jeg har oprettet mig en lille svensk virksomhed.
Jeg tænkte på, når jeg skal bogføre en faktura jeg har sendt - som
f.eks. bliver betalt måneden efter - hvor er det så korret at "hæfte"
den til? September - hvor den blev sendt - eller November, hvor den blev
betalt?

Håber nogle kan hjælpe.

Jeg har ikke bestemt mig for et bogførrings program endnu, så alt sker i
Excel, 1 sheet pr. måned (og 1 fil pr. år).
Det er en enkeltmands virksomhed og min bogførring kommer ikke at blive
så advanceret.

Håber nogle kan hjælpe.

/Thomas

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-10-06 21:20

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> [...]
> f.eks. bliver betalt måneden efter - hvor er det så korret at "hæfte"
> den til? September - hvor den blev sendt - eller November, hvor den blev

Kort svar: Fakturaer skal bogføres den dato, de er dateret (som bør være
den dato, de er udstedt).

Det har været oppe i gruppen før - prøv evt. at søge på Google groups.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/