Xserver på windows.
Fra : Morten Wegelbye Niss~

Dato : 28-11-06 23:13

Hej ng,

Nogle mennesker vil nok mene at det er blasfemi at stille et spørgsmål som
jeg nu vil stille, men anyways here goes.

I dag bruger jeg en kombination af xwin32 (version 4) plus en putty med x
forwarding slået til, for at tilgå en suse 8 server hvor jeg afvikler en
del
x programmer(kylix, lincvs etc....) Det er alt sammen meget godt, men jeg
må
indrømme at jeg syntes performance lugter fælt.
Jeg sammenligner med når jeg har min laptop bootet til FreeBSD med en Xorg,
så syntes jeg ikke jeg kan se forskel om min applikation bliver afviklet
lokalt eller remote(På suse serveren.) – desværre er det i forbindelse med
mit job ikke muligt at quite windows totalt.
Jeg har som en anden løsning prøvet at bruge nogle andre xserver på min
windows. x/cygwin har en uheldig tendens til at springe i luften, og så er
den ikke glad for ”nye” controller (Og jeg er en af de whores der kan lide
lidt syntax hjælp)
Omni Xserver – den vil jeg ikke sige noget om, den er dyr, men den dur
ganske
simpelt ikke.
På windows er jeg altså tilbage til min xwin32, men jeg håber på at nogen
her
er i stand til at anbefale en anden X server, eller fortælle mig lidt om
hvilke parameter jeg skal pille ved.

../Morten

Fra : andlo

Dato : 28-11-06 23:34

Den Tue, 28 Nov 2006 23:12:35 +0100. skrev Morten Wegelbye Nissen:
> [...]
> her
> er i stand til at anbefale en anden X server, eller fortælle mig lidt om

Hva med at se på freeNX - det synes jeg er en let og elegant løsning. Og
NoMachine kllimrende på en win32.

/A

Fra : Kent Friis

Dato : 28-11-06 23:41

> [...]
> her
> er i stand til at anbefale en anden X server, eller fortælle mig lidt om

Humingbird Exceed virkede SVJH til at være rimelig god dengang jeg
legede med en demo for 5 år siden - men den heller ikke helt billig.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-11-06 23:57

"Morten Wegelbye Nissen" <News@mwn.dk> writes:

> er i stand til at anbefale en anden X server, eller fortælle mig lidt om
> hvilke parameter jeg skal pille ved.

Knoppix i VMware med vmtools installeret.

Se

http://archives.free.net.ph/message/20061029.015232.e4fa384c.en.html
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-11-06 07:22

Morten Wegelbye Nissen <News@mwn.dk> skrev 2006-11-28:
> Hej ng,
>
> Nogle mennesker vil nok mene at det er blasfemi at stille et spørgsmål som
> jeg nu vil stille, men anyways here goes.

xming

Thomas

Fra : morten.nissen@gmail.~

Dato : 29-11-06 14:49

Thomas S. Iversen skrev:

> xming

10^9 tak, den ser god ud, og så er den i den rigtige ånd.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-11-06 17:06

morten.nissen@gmail.com <morten.nissen@gmail.com> skrev 2006-11-29:

> 10^9 tak, den ser god ud, og så er den i den rigtige ånd.

Den har sine problemer[1], men når den virker med ens applikation kører
den fint.

Thomas

[1] Openview dør bare. Bruger jeg andre virker det fint. Efter at have
rodet med det 30 minutter droppede jeg at debugge hvorfor.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-06 17:36

Den 29 Nov 2006 16:05:49 GMT skrev Thomas S. Iversen:

> [...]
>
> [1] Openview dør bare. Bruger jeg andre virker det fint. Efter at have
> rodet med det 30 minutter droppede jeg at debugge hvorfor.

Openview? Det lyder som noget HP noget... Dengang vi havde HP/UX-
maskiner, skulle X-Win32 have ekstra fonte installeret for at
HP-programmerne virkede. Måske det er samme problem her?

Mvh
Kent

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-11-06 19:00

> Openview? Det lyder som noget HP noget... Dengang vi havde HP/UX-
> maskiner, skulle X-Win32 have ekstra fonte installeret for at
> HP-programmerne virkede. Måske det er samme problem her?

Ja præcis. Jeg kunne ikke lige finde ud af hvorfor den font det drejede
sig om ikke var brugbar alligevel og jeg gad ikke lige sætte mig ind i
hvordan fonts virker og ikke virker. Men jo, du har helt ret - det er
font relateret.

Thomas

Fra : Søren A Christensen

Dato : 29-11-06 19:23

Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> sig om ikke var brugbar alligevel og jeg gad ikke lige sætte mig ind i
> hvordan fonts virker og ikke virker. Men jo, du har helt ret - det er

Kan den ikke anvende font-server ? Jeg havde problemer med fonte fra
CygWin/Xfree mod solaris på et tidspunkt. Men når man fortalte den at
server og fontserver var den samme virkede de (selvfølgelig) fint -
solaris's X havde jo de rigtige fonte.

/Søren

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-11-06 19:27

Søren A Christensen <sac@post3.tele.dk> skrev 2006-11-29:

> [...]
> CygWin/Xfree mod solaris på et tidspunkt. Men når man fortalte den at
> server og fontserver var den samme virkede de (selvfølgelig) fint -

Det vil jeg lige prøve når jeg får tid.

Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-06 21:10

Den Wed, 29 Nov 2006 19:23:26 +0100 skrev Søren A Christensen:

> Kan den ikke anvende font-server ?

Det skulle den da meget gerne kunne, den skulle jo være baseret på
XFree86. En font-server kræver blot en TCP-forbindelse, og det er
nok en af de ting der er mest portable imellem *nix <-> Windows.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-11-06 20:04

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> writes:

> [...]
> sig om ikke var brugbar alligevel og jeg gad ikke lige sætte mig ind i
> hvordan fonts virker og ikke virker. Men jo, du har helt ret - det er

Sæt en af HP-maskinerne op som fontserver og tilføj det til din
fontsti i X-serveren.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : morten.nissen@gmail.~

Dato : 29-11-06 14:53

andlo skrev:

> Hva med at se på freeNX - det synes jeg er en let og elegant løsning. Og
> NoMachine kllimrende på en win32.
>
> /A

Jeg glemte at nævne at serveren kan jeg ikke gøre så meget ved.
Kunne jeg det, var det nok ikke en suse ;)

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-06 19:59

> [...]
> her
> er i stand til at anbefale en anden X server, eller fortælle mig lidt om

Den er ikke gratis men jeg har brugt WinaXe som x-server i lang tid og det kører
rigtigt godt. De har vist en gratis 30 dages udgave.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.