Sendmail kigger ikke på MX record (kun på ~
Fra : Talle

Dato : 27-11-06 17:21

Jeg køre med en ældre Sendmail (8.12.11) på min Red Hat. Det er ikke
umiddelbart muligt at opgradere den og jeg ville derfor høre om der var en
anden løsning.

Mit problem er, at hvis jeg sender en email, så kigger den ikke på MX delen,
men kun domænets A record.

F.eks. hvis jeg sender en email til email1@domain1.xyz, så prøver den på at
oprette SMTP forbindelse med A record for domain1.xyz og ikke for domænets
MX record hvilket jo er helt forkert.
Hvis jeg tager en "dig domain1.xyz" får jeg den IP adresse som den prøver at
oprette SMTP forbindelse med.
Hvis jeg tager en "dig domain1.xyz mx" får jeg en helt liste med MX hosts
som den burde have taget fra istedet.

Der burde ikke være DNS fejl på serveren.

Er der noget i sendmail.mc jeg kan pille ved? Det er en standard RH4
installation (fra den gang 8.12.11 var indlejret).

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-11-06 17:57

Talle wrote:
> [...]
> anden løsning.
>
> Mit problem er, at hvis jeg sender en email, så kigger den ikke på MX delen,

[...]

> Der burde ikke være DNS fejl på serveren.
>
> Er der noget i sendmail.mc jeg kan pille ved? Det er en standard RH4
> installation (fra den gang 8.12.11 var indlejret).

Hvilket domæne prøver du at sende til? Sker det også hvis du prøver at
sende til andre domæner?

Lad os se din sendmail.mc fil.

Vh,

Ole

Fra : Talle

Dato : 27-11-06 18:22

> Hvilket domæne prøver du at sende til? Sker det også hvis du prøver at
> sende til andre domæner?

Jeg kender ét domæne mere, hvor jeg ikke kan sende til, da der ikke findes
en A-record for domænet, så ja, det er også for andre domæner. De tilfælde
hvor det lykkes at sende, der er domænets A-record og MX-record identiske.

> Lad os se din sendmail.mc fil.

Jeg har fået lukket ned for den maskine hvor den er på men det er en helt
standard RH4, beklager.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 28-11-06 10:57

T> Mit problem er, at hvis jeg sender en email, så kigger den ikke på
T> MX delen, men kun domænets A record.

Det lyder ret fantastisk. MX er immervæk en rimeligt gammel standard.
Kan du installere tcpdump og verificere at der ikke kigges efter MX?

/Benny