fish i konqueror til winXP?
Fra : Johs

Dato : 25-11-06 15:56

Jeg bruger fish igennem konqueror til at få adgang til andre linux maskiner
(giver et godt overblik over filer).

Jeg har nu installeret freeSSHd til winXP og kan med gnome-terminal i Ubuntu
SSH ind på min winXP maskine. Men jeg kan ikke bruger fish i konqueror til
at logge ind på winXP maskinen.

Er det kun muligt at bruge fish i konqueror til logge ind på andre linux
maskiner?

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 17:45

Johs skrev:
> [...]
> at logge ind på winXP maskinen.
>
> Er det kun muligt at bruge fish i konqueror til logge ind på andre linux

Da du ikke lige skriver hvad din fejl er, så kan det være svært at svare
på, men jeg bruger selv fish i konqueror til forskellige Unix
varianter når jeg skal forbinde til Windows computere plejer jeg dog at
bruge "smb" kommandoen, som jeg synes giver det samme overblik som fish?.

Dette gøres således:

smb://computernavn/mappe

Det er så vidt jeg ved den nærmeste måde man kommer på fish til samba
drev på i konqueror.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Johs

Dato : 26-11-06 17:48

"Mathias Meborn" <mathiasSNABELmejborn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> smb://computernavn/mappe
>
> Det er så vidt jeg ved den nærmeste måde man kommer på fish til samba drev

Men på den måde kan du kun får adgang til en mappe du deler i winxp. Det
smarte ved fish (når man ikke bruger den til at logge på winXP) er at du får
adgang til et helt drev uden at bekymre dig om at dele mapper og lign.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-06 17:53

Den Sun, 26 Nov 2006 17:47:45 +0100 skrev Johs:

> [...]
> adgang til et helt drev uden at bekymre dig om at dele mapper og lign.

smb://computernavn/c$

Mvh
Kent

Fra : Johs

Dato : 26-11-06 18:02

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> smb://computernavn/c$

Halløjsa det er smart og netop det jeg har brug for!

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 17:55

Johs skrev:

> [...]
> adgang til et helt drev uden at bekymre dig om at dele mapper og lign.

Ahh ja det er selvfølgelig rigtigt, det tænkte jeg ikke lige over i
farten, jeg tror desværre ikke det er muligt sådan som filsystemet NTFS
er opbygget.

Medmindre at du kan tilgå C$ osv. ved at logge ind som administrator.
Jeg vil lige kigge på det næste gang jeg kommer i nærheden af en Windows
maskine.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk