Tastaturgenveje og KDE
Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-11-06 22:25

Hej gruppe.

Jeg sidder og forsøger at konfigurere mit Logitech keyboard under KDE.

Jeg gør dette ved programmet "kcontrol", hvor jeg vælger "Region &
Tilgængelighed", "Indgiv handlinger".

Hertil laver jeg nogle tastatur-genveje. F.eks. har jeg lavet en
kommando, som der får XMMS til at skifte til næste stykke musik ved tryk
på <NEXT>-knappen.

Da jeg gjorde dette, virkede knappen perfekt. Kommandoen "xmms --fwd"
blev udført med succes, og XMMS skiftede nummer.

Efter genstart af systemet var sagen dog en anden. Nu virker ingen af
mine genveje, og jeg kan ikke oprette nye heller. Efter fjernelse af
pakkerne "x-window-system-core", "kdebase" og derefter debfoster og
autoremove og geninstallation af hele molevitten igen, så virkede det
igen første gang - men ikke efter en genstart.

Jeg har ingen ide om, hvad jeg gør galt. Handlinger er stadig til stede
under "Indgiv handlinger".

Jeg bruger Ubuntu 6.10 edgy i386.

/var/log/Xorg.0.log ser fin ud.
/var/log/kdm.log har dog noget sjovt:

error opening security policy file /usr/lib/xserver/SecurityPolicy
xkb_keycodes { include "xfree86+aliases(qwerty)" };
xkb_types { include "complete" };
xkb_compatibility { include "complete" };
xkb_symbols { include
"pc(pc105)+dk+level3(ralt_switch)" };
xkb_geometry { include "pc(pc105)" };
The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports:
> Warning: Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <RALT> has 2 symbols
> Ignoring extra symbols
Errors from xkbcomp are not fatal to the X server

Kan nogen hjælpe? Hvad gør jeg galt?

Kasper Johansen