Wmv converter
Fra : Stufkan

Dato : 17-11-06 14:45

Hej alle!

Jeg er ude efter et program der kan konvertere wmv filer til avi, mpg
eller et andet linux venligt format..
har søgt på google, men den giver kun windows programmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-11-06 15:10

"Stufkan" <stufkan@gmail.com> writes:

> Jeg er ude efter et program der kan konvertere wmv filer til avi, mpg
> eller et andet linux venligt format..
> har søgt på google, men den giver kun windows programmer

Hvis mplayer kan afspille dine wmv filer, kan mencode omforme dem til
noget andet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-06 16:14

Den 17 Nov 2006 05:45:24 -0800 skrev Stufkan:
> Hej alle!
>
> Jeg er ude efter et program der kan konvertere wmv filer til avi, mpg
> eller et andet linux venligt format..
> har søgt på google, men den giver kun windows programmer

"Eller et andet linux venligt format" antyder at det er filer der
er problemer med at afspille under Linux. I så fald vil du have
mindst lige så store problemer med at konvertere dem under Linux.

Kort sagt: Hvis linux-programmer ikke kan læse formatet bliver du
nødt til at konvertere dem før de kommer over på Linux'en.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-06 17:17

On Fri, 17 Nov 2006 15:13:43 +0000, Kent Friis wrote:

> Kort sagt: Hvis linux-programmer ikke kan læse formatet bliver du
> nødt til at konvertere dem før de kommer over på Linux'en.

Der er sikkert tale om wmv-drm, og her er eneste alternativ en afspiller,
der forstår wmv-drm. Problemet er så blot, at der aldrig kommer en
afspiller, der forstår wmv-drm, til andre platforme end MS-Windows.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Stufkan

Dato : 17-11-06 17:47

> [...]
>
> Kort sagt: Hvis linux-programmer ikke kan læse formatet bliver du
> nødt til at konvertere dem før de kommer over på Linux'en.

jeg kan sagtens afspille den under mplayer. der er bare det problem at
mplayer af en eller anden grund hakker (det gør den ved alle filer jeg
afspiller ikke kun wmv.) et alternativ ville jo så være at få
mplayer til at virke uden hak.. vil foretrække at convertere, da jeg
ikke er så glad for mplayer.. (synes meget bedre om vlc, kaffeine
eller totem)

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-06 18:56

Den 17 Nov 2006 08:46:57 -0800 skrev Stufkan:

> [...]
> mplayer til at virke uden hak.. vil foretrække at convertere, da jeg
> ikke er så glad for mplayer.. (synes meget bedre om vlc, kaffeine

Fint, hvis mplayer kan afspille, burde mencoder også kunne konvertere
filen.

Mvh
Kent

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 18-11-06 13:18

stufkan@gmail.com wrote :

> synes meget bedre om vlc, kaffeine eller totem)

Kaffeine og Totem bruger begge Xine som "motor" og Xine kan snildt
afspille wmv filer. I stedet for at konvertere filerne skulle du måske
prøve om du kan få Xine (og dermed de andre) til at afspille dem.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Stufkan

Dato : 18-11-06 00:28

> Fint, hvis mplayer kan afspille, burde mencoder også kunne konvertere
> filen.

nu har jeg efter at installere mandriva på en ekstremt langsom bærbar
fået installeret mencoder.... men jeg kan ikke få den til at encode..

mencoder -ovc lavc SOAD_interview_on_50_minutes.rmvb -oac copy -o
SOAD.avi

enten har jeg misforstået noget i mencoders syntax, skrevet noget
forkert eller også mangler jeg bare de codec som jeg har prøvet med

-Stufkan

Fra : Kent Friis

Dato : 18-11-06 09:38

Den 17 Nov 2006 15:27:53 -0800 skrev Stufkan:

> [...]
>
> enten har jeg misforstået noget i mencoders syntax, skrevet noget
> forkert eller også mangler jeg bare de codec som jeg har prøvet med

Kommandoen ser ikke helt forkert ud, men du skriver ikke noget om nogen
fejl...

Mvh
Kent

Fra : Stufkan

Dato : 18-11-06 14:00

Thomas Overgaard skrev:
> Kaffeine og Totem bruger begge Xine som "motor" og Xine kan snildt
> afspille wmv filer. I stedet for at konvertere filerne skulle du måske
> prøve om du kan få Xine (og dermed de andre) til at afspille dem.

ingen af de tre nævnte vil afspille min fil..

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 18-11-06 15:30

stufkan@gmail.com wrote :

> ingen af de tre nævnte vil afspille min fil..

Det kan være at Xine ikke kan finde dine win32 codecs.

Hvor ligger de? Så vidt jeg husker bruger Xine /usr/lib/codecs og hvis
dine ligger et andet sted så kan du jo bare symlinke.

BTW du kan se hvilke formater Xine understøtter vha denne kommando:
'xine --list-plugins'

Fra : Stufkan

Dato : 18-11-06 14:29

> Kommandoen ser ikke helt forkert ud, men du skriver ikke noget om nogen
> fejl...
>
> Mvh
> Kent

[stufkan@localhost Desktop]$ mencoder -ovc lavc
SOAD_interview_on_50_minutes.rmvb -oac copy -o
MEncoder 1.0pre7-4.0.1 (C) 2000-2005 MPlayer Team
CPU: Intel (Family: 8, Stepping: 1)
Detected cache-line size is 64 bytes
CPUflags: Type: 8 MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled with runtime CPU detection - WARNING - this is not optimal!
To get best performance, recompile MPlayer with
--disable-runtime-cpudetection.
85 audio & 196 video codecs
File not found: 'frameno.avi'
Failed to open frameno.avi

Exiting... (error parsing cmdline)

Fra : Stufkan

Dato : 18-11-06 22:47

Thomas Overgaard skrev:
> BTW du kan se hvilke formater Xine understøtter vha denne kommando:
> 'xine --list-plugins'

underligt, jeg har ingen 'xine'.. og har lige prøvet at reinstallere
xine