rinetd er løbet løbsk
Fra : Morten Christensen

Dato : 17-11-06 14:21

Jeg har en debian sarge, hvor rinetd er holdt op med at fungere,
formodentlig efter en genstart af hele box'en torsdag formiddag.

I /var/log/rinetd.log bliver der skrevet ca. 10.000 linier i sekundet med
0.0.0.0 (null) 0 (null) 0 0 0 accept-failed -
(der er en grænse på 2G for filstørrelsen, og den nås hurtigt).

I /var/log/syslog har jeg fundet dette efter en start af dæmonen:
rinetd [2522]: accept (0): Socket operation on non-socket

Forslag til, hvad problemet kan være ?

--
Morten Christensen

Fra : Morten Christensen

Dato : 17-11-06 15:03

Morten Christensen skrev den 17-11-2006 14:21:
> [...]
>
> I /var/log/syslog har jeg fundet dette efter en start af dæmonen:
> rinetd [2522]: accept (0): Socket operation on non-socket

Som sædvanlig satte det, at formulere et spørgsmål, nogle tanker igang

Det er en enkelt af de ca. 30 redirect-linier i rinetd.conf, som giver
fejlen. Når den er #'t, ser resten ud til at køre normalt.

Linien med fejlen videre-dirigerer udgående post fra vpn-klienter til
vores SLOX4,1-mail-server. Gad vide, hvorfor den fejler ....

--
Morten Christensen

Fra : Morten Christensen

Dato : 18-11-06 14:43

Morten Christensen skrev den 17-11-2006 15:03:

> [...]
>
> Linien med fejlen videre-dirigerer udgående post fra vpn-klienter til
> vores SLOX4,1-mail-server. Gad vide, hvorfor den fejler ....

Exim4 havde sneget sig til at køre på boksen.

Da jeg disablede den (med sysv-rc-conf) var tingene tilbage til det
normale efter en genstart.

--
Morten Christensen