Postfix - sende direkte til modtager
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 15-11-06 23:58

En server med postfix sidder bag en router til ISP. Domænet ligger hos
en ekstern udbyder.
Indgående mail modtages af udbyder og hentes "hjem" til postfix med
fetchmail. Udgående mail sendes fra postfix med "relayhost =
Udbyder_smtp:8080". Det fungerer ok, men jeg kunne ønske at udgående
mail sendes direkte til modtager(e).
På div. postfix conf. sider kan jeg se opsætninger for at få rigtigt
domænenavn osv. på mails, men jeg har ikke kunnet gennemskue opsætning
for at sende direkte.
Vil der være problemer, da domænenavnet ikke svarer til den IP, der
sendes fra?
Hvad er nødvendigt for at få det til at virke?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-11-06 06:19

Lars P. Magnussen skrev:

> Vil der være problemer, da domænenavnet ikke svarer til den IP,
> der sendes fra?
> Hvad er nødvendigt for at få det til at virke?

Prøv at kigge på transports(5) og se om det ikke er hvad du har brug for.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 16-11-06 16:24

Den Wed, 15 Nov 2006 23:58:01 +0100 skrev Lars P. Magnussen:
> [...]
> På div. postfix conf. sider kan jeg se opsætninger for at få rigtigt
> domænenavn osv. på mails, men jeg har ikke kunnet gennemskue opsætning

Hvis din udbyder er som de fleste, er er den vigtigste del af
opsætningen at fjerne den regel der blokerer for SMTP på udbyderens
router.

Mvh
Kent

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 17-11-06 23:45

> Hvis din udbyder er som de fleste, er er den vigtigste del af
> opsætningen at fjerne den regel der blokerer for SMTP på udbyderens
> router.

Øøh, jeg er nødt til at spørge dumt.
Mener du at komme omkring, at port 25 er spærret?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Kent Friis

Dato : 18-11-06 09:37

Den Fri, 17 Nov 2006 23:45:05 +0100 skrev Lars P. Magnussen:

> Øøh, jeg er nødt til at spørge dumt.
> Mener du at komme omkring, at port 25 er spærret?

Sådan kan man vel godt formulere det.

Mvh
Kent