Adgang til config. af wireless
Fra : Kasper Johansen

Dato : 15-11-06 22:36

Hej gruppe.

Hvordan kan jeg give alle brugeren på system mulighed at configurere det
trådløse netværk via iwconfig? Eller bare en enkelt bruger?

Ligeså vil jeg også gerne give vedkommende adgang til at lave ifdown/ifup.

Kasper Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-06 22:39

Den Wed, 15 Nov 2006 22:35:39 +0100 skrev Kasper Johansen:
> [...]
> trådløse netværk via iwconfig? Eller bare en enkelt bruger?
>
> Ligeså vil jeg også gerne give vedkommende adgang til at lave ifdown/ifup.

sudo.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-11-06 08:42

I dk.edb.system.unix, skrev Kasper Johansen:
> Hvordan kan jeg give alle brugeren på system mulighed at configurere det
> trådløse netværk via iwconfig? Eller bare en enkelt bruger?

Prøv at se om "network manager" ikke løser problemet for dig.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk