Beryl i Ubuntu
Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-11-06 10:42

Hej gruppe.

Jeg installerede Beryl på min bærbare igår, og det virkede fint. Efter
en "apt-get update; apt-get upgrade", opdaterede den nogle af
beryl-pakkerne - blandt andet beryl-pluggins.

Dette har medført, at der er en version-mismatch mellem pakkerne, og
beryl virker derfor ikke længere.

Jeg læste på et forum, at man kunne installere pakken beryl-dev og
manuelt compilere de manglende plugins. Der blev dog ikke fortalt
hvordan, at man gjorde det.

Jeg har søgt efter svaret på Google uden held. Kan nogen herinde hjælpe?

Kasper Johansen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 14-11-06 11:23

On 2006-11-14, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:
> Jeg læste på et forum, at man kunne installere pakken beryl-dev og
> manuelt compilere de manglende plugins. Der blev dog ikke fortalt
> hvordan, at man gjorde det.

Her kommer et hurtigt generelt bud på hvordan man gør på det der lugter
af debian. Om det passer præcis i dit tilfælde vil jeg ikke love ;)

sudo apt-get install build-essential fakeroot #bygninger forventer at denne er
installeret
mkdir berylplugins #sådan at vi ikke roder rundt i homedir eller
lignende
cd !$
apt-get source beryl-plugins #eller hvad pakken nu hedder
sudo apt-get build-dep beryl-plugins #hvis det er det den hedder
cd beryl-plugins-$VERSION
dpkg-buildpackage -rfakeroot
cd ..
ls *.deb