Grafikprogram til regnestok
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 09-11-06 19:25

Jeg skal lave en ny udgave af en cirkulær regnestok bestående af to
koncentriske cirkler med hhv 160 og 144 "ticks" på skalaerne.

Nogen gode ideer til et grafikprogram eller andet kan tegne rimeligt
præsist ?

Mvh / Bjarne

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-11-06 22:47

Bjarne Jensen wrote :

> Nogen gode ideer til et grafikprogram eller andet kan tegne rimeligt
> præsist ?

Du skal have fat i et eller andet CAD program.

Det var hurtigt gjort i AutoCad, men det er jo nok et Linux program du
er ude efter. Desværre har jeg ingen erfaring med CAD under Linux, men
jeg har selvfølgelig lige skimmet udbuddet. Linux CAD programmer findes
IMHO i to grupper, købe programmer og noget primitivt noget.

Mit forslag er at du prøver om du kan finde et CAD købeprogram med en
funktionel demo.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-11-06 09:30

OK, man har da en windåze liggende i skuffen men 4000 US$ for en
rentegning...... tror nok vi fortsætter med fotokopiering et stykke tid
endnu ;)

Tak / Bjarne

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-11-06 14:12

Bjarne Jensen wrote :

> OK, man har da en windåze liggende i skuffen men 4000 US$ for en
> rentegning..

Prøvede lige QCad's demo og den har den funktion du har brug for, jeg
fik da i hvert tilfælde lavet noget som jeg tror ligner det du er ude
efter.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-11-06 16:50

Thomas Overgaard wrote:

> Prøvede lige QCad's demo og den har den funktion du har brug for, jeg
> fik da i hvert tilfælde lavet noget som jeg tror ligner det du er ude
> efter.

Jaså, jeg har også hentet Q-cad men min erfaring er foreløbigt begrænset
til en linie fra x,y til x1,y1...

Kan jeg få lov til, at se *.dxf filen ?

/Bjarne

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-11-06 17:15

Bjarne Jensen wrote :

> Kan jeg få lov til, at se *.dxf filen ?

Selvfølgelig, den ligger i din qmail konto.

Men husk det var noget jeg lavede for at se om den overhovedet kunne.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-11-06 20:19

Thomas Overgaard wrote:

> Selvfølgelig, den ligger i din qmail konto.

Mange tak! Kan jeg få dig til at sende den til min g mail kto også? ;)

> Men husk det var noget jeg lavede for at se om den overhovedet kunne.

Not to worry - jeg er nem at imponere på mit nuværende cad-stadium :)

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-11-06 21:50

Bjarne Jensen wrote :

> Mange tak! Kan jeg få dig til at sende den til min g mail kto også? ;)

Det var faktisk også det jeg gjorde, men jeg kan da godt lige prøve
igen.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-11-06 22:36

Bingo - nu er den der!
Utroligt tæt på målet - jeg snupper lige et par back-ups og går igang
med at maltraktere dit kunstværk.
Mange tak.

Mvh/Bjarne

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-11-06 23:12

Bjarne Jensen wrote :

> Utroligt tæt på målet - jeg snupper lige et par back-ups og går igang
> med at maltraktere dit kunstværk.

Jeg står da gerne til rådighed med et par rettelser, i værste fald kan
jeg jo ty til AutoCad'en nede på jobbet.

Fra : Brian Lassen

Dato : 11-11-06 13:19

Den Thu, 09 Nov 2006 19:25:19 +0100. skrev Bjarne Jensen:

> [...]
> koncentriske cirkler med hhv 160 og 144 "ticks" på skalaerne.
>
> Nogen gode ideer til et grafikprogram eller andet kan tegne rimeligt

Hvad med at bruge at matematik program, og så selv definere formlen.

octave eller scite, de er noget ala matlab

MVH
Brian

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-11-06 16:45

Brian Lassen wrote:

> octave eller scite, de er noget ala matlab

Altså, de ser virkeligt MEGET avanceret ud...