MS Windows
briani 27239
Downloade Windows XP Home Edt.
Fra : Lars

Dato : 27-11-06 16:15

Sidder med en bærbar med en licens til XP Home Edt. (label bagpå).

Skal lave en repair, af installationen, da strømmen gik under en opdatering,
og batteriet virker ikke.

Hvor kan man downloade XP Home Edt. på nettet (altså lovligt), og så bruge
licensen fra den bærbare?
Mvh.

Fra : Lars Grau

Dato : 27-11-06 17:25

Hej

Jeg tror ikke man kan download windows nogen steder på net lovligt, men prøv
at henvende dig til microsoft, og hør ved du kan gøre.

/ Lars

Fra : Ricko.

Dato : 27-11-06 18:55

"Lars Grau" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror ikke man kan download windows nogen steder på net lovligt, men
> prøv at henvende dig til microsoft, og hør ved du kan gøre.

En repair er jo fra skiven , så i med et nyt batteri og så ellers forfra ,
så hvorfor fra nettet

Fra : Lars

Dato : 27-11-06 19:22

Ricko skrev i en meddelelse

> En repair er jo fra skiven , så i med et nyt batteri og så ellers forfra ,
> så hvorfor fra nettet

Ok forklarede mig måske ikke helt præcist...men:
- Det er ikke min bærbar, hvorfor jeg ikke lige køber et nyt bat til den.
- Jeg har ikke en cd med W XP Home Edt.
- Jeg har prøvet med en W XP Pro, men der kan jeg kun lave en repair via
systemkonsolen, og det er over mine evner.

Derfor søger jeg et sted hvor jeg kan hente en W XP Home Edt., brænde den ud
på cd og så bruge den key som er bagpå den bærbare.
Mvh.

Fra : Lars Grau

Dato : 27-11-06 19:34

> [...]
>
> Derfor søger jeg et sted hvor jeg kan hente en W XP Home Edt., brænde den
> ud på cd og så bruge den key som er bagpå den bærbare.

Ja det vil være dejligt hvis man bare kunne download Windows XP også bare
bruge en key fra en bærbar, du kan jo godt se det lygter lidt af pirat
kopiring så derfor kan man ikke bare downloade det fra nettet, men jeg tro
Microsoft er villig til at hjælpe dig med en nye, ellers kan de købes i
enhver edbforetning, PIRAT kopiering er ikke lovligt.

/Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-11-06 19:37

Lars Grau skrev:

> PIRAT kopiering er ikke lovligt.

Der er ikke tale om noget pirateri i dénne hér situation - det er jo key'en
der bestemmer dét.
Hans

Fra : John

Dato : 27-11-06 19:41

"Lars Grau" <mailFJERNDETTE@famgrau.dk> skrev i en meddelelse

> PIRAT kopiering er ikke lovligt.

- så er det sikkert derfor det kaldes pirat-.. :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-06 20:38

Lars skrev:

>Hvor kan man downloade XP Home Edt. på nettet (altså lovligt), og så bruge
>licensen fra den bærbare?

Kontakt fabrikanten af den bærbare, der kan du sikkert købe et nyt
geninstallationkit (er f.eks. intet problem hos HP)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars

Dato : 27-11-06 20:59

Ivan V. Klattrup skrev i en meddelelse

> Kontakt fabrikanten af den bærbare, der kan du sikkert købe et nyt
> geninstallationkit (er f.eks. intet problem hos HP)

Det er IKKE en recovery cd jeg er ude efter, den har jeg, men at sætte sådan
en i, hjælper ikke meget, når der SKAL bruges nogle filer på den bærbare, og
derfor ikke bare slette det hele og starte forfra. Så havde jeg nemlig
forlængst installeret XP Pro.
Mvh.

Fra : Max

Dato : 27-11-06 21:17

Hej Lars

> sætte sådan en i, hjælper ikke meget, når der SKAL bruges nogle filer
> på den bærbare, og derfor ikke bare slette det hele og starte forfra.

Det lyder mere som om du skulle pille HD ud af den bærbare og
sætte den i et eksternt kabinet med USB.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-06 21:16

Max skrev:

>Det lyder mere som om du skulle pille HD ud af den bærbare og
>sætte den i et eksternt kabinet med USB.

Det var vi stort set enige om

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars

Dato : 27-11-06 21:16

Max skrev i en meddelelse
> Hej Lars

> Det lyder mere som om du skulle pille HD ud af den bærbare og
> sætte den i et eksternt kabinet med USB.

Ja, hvis ikke der var PW på kontoen inde i XP, var det også en mulighed.
Mvh.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-06 21:26

Lars skrev:

>Ja, hvis ikke der var PW på kontoen inde i XP, var det også en mulighed.

nå ikke andet, boot fra en bartPE på den bærbare samtidig med at du har en
usb-harddisk sat til den hvor filerne kan overføres til
http://www.nu2.nu/pebuilder/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Peter

Dato : 27-11-06 21:50

> nå ikke andet, boot fra en bartPE på den bærbare samtidig med at du har en
> usb-harddisk sat til den hvor filerne kan overføres til
> http://www.nu2.nu/pebuilder/

Kan du ikke finde ud af Bart-PE, som Ivan forslår, kan du i stedet bruge
Knoppix, som kan hentes gratis her: http://www.knoppix.org/

PeterB

Fra : Lars

Dato : 27-11-06 21:56

> Kan du ikke finde ud af Bart-PE, som Ivan forslår, kan du i stedet bruge
> Knoppix, som kan hentes gratis her: http://www.knoppix.org/

Takker for jeres forslag, jeg kigger på det.
Mvh.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-06 21:13

Lars skrev:

>Det er IKKE en recovery cd jeg er ude efter, den har jeg, men at sætte
>sådan en i, hjælper ikke meget, når der SKAL bruges nogle filer på den
>bærbare,

Tag harddisken ud og sæt den i en anden pc og overfør filerne.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk