MS Windows
briani 27239
Xp Home - Stifinder path linie
Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 26-11-06 23:10

Ja undskyld den lidt kryptiske emnelinie.
Problemet er at jeg nok er lidt erhvervsskadet, og derfor ikke har været
vant til Windows XP Home.

Under XP Pro er der en linie i stifinderen (Explorer), hvor man kan indtaste
f.eks. en lokal IP adresse eller et UNC path.

Mit problem er nu er jeg har fået en maskine som kører XP home - bortset fra
at den ikke klarer roaming profiles m.v. så er den såmænd ok - altså lige
bortset fra at jeg ikke kan indtaste en UNC adresse i stifinderen/Explorer.

Kun ved at åbne internet exploer har jeg mulighed for at skrive en UNC
adressen.

Findes der ikke et lille tips, så der kan indtastes en UNC adresse i
stifinderen/Explorer ?

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-11-06 17:37

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) skrev:

> [...]
> bortset fra at den ikke klarer roaming profiles m.v. så er den
> såmænd ok - altså lige bortset fra at jeg ikke kan indtaste en

Er det ikke blot fordi at Explorer ikke er stillet til at vise
adressefeltet, eller misforstår jeg dig?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 27-11-06 18:16

Naturligvis

.....Værktøjslinien var låst, så selvom Adresse blev valgt som
værktøjslinie - så var det bare noget "knap" lignende i højre side af
vinduet.
Mystisk - det har aldrig været et problem af få i XP Pro - men de seneste XP
Home jeg har set, har alle haft dette "problem".
Så åbenbart er værktøjslinien låst i XP Home.

Nå .. men tak for hjælpen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-11-06 18:27

> [...]

> de seneste XP Home jeg har set, har alle haft dette "problem".
> Så åbenbart er værktøjslinien låst i XP Home.

Noget kunne tyde på det ja (jeg har vist aldrig siddet ved en
Home, så jeg tør ikke sige det).

> Nå .. men tak for hjælpen

Velbekomme :)

--