MS Windows
briani 27239
Stones ConnectControl til ADSL?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-06 11:08

Findes der et lille program til at holde øje med MB up/download a la "Stones
ConnectControl" - bare til bredbånd?

Overvejer forbrugsafregnet.
Hans

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-11-06 11:25

Hans Paulin (6310) wrote:

> Findes der et lille program til at holde øje med MB up/download a la
> "Stones ConnectControl" - bare til bredbånd?

http://www.dumeter.com/?LangID=EN

Bruger selv programmet, dog ikke til forbrugsafregnet.

mvh
Henning

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-06 14:40

Henning Præstegaard skrev:

> http://www.dumeter.com/?LangID=EN
>
> Bruger selv programmet, dog ikke til forbrugsafregnet.

Tak!
Hans

Fra : Rado

Dato : 21-11-06 15:23

On Tue, 21 Nov 2006 14:39:42 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Tak!

Bemærk dog at den registererer alt der kører igennem netkortet, så
hvis du kører netværk med router og f.ex. henter filer fra eller
sender filer til en anden computer på netværket, så ryger de med i
regnskabet.

Man kan også se at overførsels hastigheden stiger en del hvis der er
fuld speed både på ADSL og overførsel via netværk. Jeg undrede mig
selv lidt over hvorfor min 2 mbit forbindelse nogle gange røg op på 3
mbit, indtil jeg fandt ud af sammenhængen.

Jeg mener at de lovede at fixe dette i en senere version, men det er
snart flere år siden og det er ikke sket endnu.

Svjv er den eneste måde at komme ud over det på med den nuværende
version et separat netkort til ADSL modemet, og så sætte programmet
til kun at registrere trafikken på dette kort.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-11-06 00:48

Rado skrev:

> [...]
> hvis du kører netværk med router og f.ex. henter filer fra eller
> sender filer til en anden computer på netværket, så ryger de med i

Nå, okay.

> [...]
> version et separat netkort til ADSL modemet, og så sætte programmet
> til kun at registrere trafikken på dette kort.

Kay.

Ærgrer mig lidt over at Stones' kun kender til modems - den er ellers rigtig
fin - med beløb og det hele
Hans

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-11-06 23:21

> Findes der et lille program til at holde øje med MB up/download a la
> "Stones ConnectControl" - bare til bredbånd?

> [...]

Med dagens priser på bredbånd, kan det vel næsten ikke være besværet værd,
eller hvad?
...::JMJ::..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-11-06 00:47

...::JMJ::.. skrev:

> Med dagens priser på bredbånd, kan det vel næsten ikke være besværet
> værd, eller hvad?

Jeg tænkte på det der 9 kr's noget fra TDC:

http://tdc.dk/publish.php?id=5250
Hans

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 23-11-06 19:27

> Findes der et lille program til at holde øje med MB up/download a la
> "Stones ConnectControl" - bare til bredbånd?

> [...]

Der er også Traffic Counter, som kan hentes på www.009soft.com

Kristian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-11-06 19:59

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-11-06 20:56

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]

Den var faktisk fin - kan se jeg har brugt for en lille tier på en time i
forhold til TDC's forbrugsafregnede knas - ka aldrig gå an!
Hans

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-11-06 22:46

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:4565fce3$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den var faktisk fin - kan se jeg har brugt for en lille tier på en time i forhold til TDC's forbrugsafregnede knas -
> ka aldrig gå an!
> --

Ups - jeg kom lige til at bruge for godt et par tusinde her en time
op til aftenkaffen
Tak spids for et abonnement - de er da total skruppelløse ved TDC.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-11-06 23:24

Jørgen E. <offentlig@post.cybercity.dk> skrev :

>Ups - jeg kom lige til at bruge for godt et par tusinde her en time
>op til aftenkaffen
>Tak spids for et abonnement - de er da total skruppelløse ved TDC.

Der er en maxpris på kr. 299,-/mdr.

Men, man kan få ubegrænset forbrug for kr. 139,-/mdr.
Så skal man betale oprettelse, kr. 595,- men det kan da hurtigt
være tjent ind.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)