MS Windows
briani 27239
Ikoner i proceslinjen (systray?)
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-11-06 12:02

Et lille interessant spørgsmål.
En del programmer åbner, som de skal, ved start af Windows og i
relevante tilfælde anbringes tilhørende ikon i proceslinjen (ved uret).
Det er en del af programmets funktioner.

Hvem kan forklare, hvorfor f.eks TDC's sikkerhedspakke af og til
ikke anbringer ikonet dér?
Spørgsmålet har været forelagt udgiveren af programmet.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : jama

Dato : 19-11-06 13:00

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke anbringer ikonet dér?
> Spørgsmålet har været forelagt udgiveren af programmet.

Et godt råd! ha så få ting i tray( altså v.uret), det gør nemlig det, at dit
OS skal artbejde mere og får en langsom opstart.
I det hele taget få dinne iconer ned i startlinien (hurtig start) og ingen
pause skærme eller andet tant og fjant, det er kun med til, at gøre din PC
langsom.Ang. din TDC pakke, hvorfor skal den med i opstarten?Du kan jo bare
trykke på programmet når det skal bruges, hvorfor det ikke starter op aner
jeg ikke.Da jeg havde det gjorde det, men jeg fik det hurtig væk igen da jeg
sjældent brugte det.
Som sagt det er kun et par gode råd, om du vil gøre det på den måde er du
selv here over, ellers prøv "Kim.Ludvigsens hjemmeside, der kan du få gode
råd ang. dit spørgsmål bla.
Mvh.Jama

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-11-06 14:30

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv here over, ellers prøv "Kim.Ludvigsens hjemmeside, der kan du få gode

Tak skal du have for svar --
TDC-pakken kører uagtet placeringen i sys-tray eller ej.
Det, der undrer mig, er blot, hvorfor programmets ikon dukker opi systray i
nogle tilfælde
og i andre ikke ved start af computeren.
-
I øvrigt er jeg enig med dig, når talen falder på de øvrige bemærkninger om
langsom computere m.m.
Kim Ludvigsens hjemmeside er mig særdeles bekendt og besøges jævnligt.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : L.E.P.

Dato : 19-11-06 14:53

Sun, 19 Nov 2006 12:01:40 +0100, skrev "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> :

> [...]
>Det er en del af programmets funktioner.
>
>Hvem kan forklare, hvorfor f.eks TDC's sikkerhedspakke af og til

Det gør det sikkert også - det er bare skjult. Men programmet kører
som det skal alligevel.
Jeg var ofte ude for det samme tidligere når jeg havde opdateret
manuelt, men efter TDC har tager over, har jeg ikke oplevet det.

>Spørgsmålet har været forelagt udgiveren af programmet.

Det har formentlig ikke noget med sikkerhedspakken at gøre. Prøv at
højre-klikke på proceslinjen og vælg Egenskaber. Her kan du prøve at
fjerne hakket ved 'Skjul inaktive ikoner'. Så kommer det formentlig
frem igen.

Prøv evt. også at eksperimentere lidt med indstillingerne under
knappen 'Tilpas'

Hilsen Lars

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-11-06 23:02

> [...]
> ikke anbringer ikonet dér?
> Spørgsmålet har været forelagt udgiveren af programmet.

Jeg har ingen løsning på "problemet", men har selv været ude for det. Hvis
jeg logger af og på igen så kommer alle ikoner.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 20-11-06 00:50

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen løsning på "problemet", men har selv været ude for det. Hvis
> jeg logger af og på igen så kommer alle ikoner.

> [...]
Det samme oplever jeg jo, som antydet i mit spørgsmål.
Jeg vil også blot vide, hvorfor en sådan uregelmæssig kan forekomme.
Nu har jeg godt nok kun oplevet det ved TDC-sikkerhedspakken i den
nye version - ikke den tidligere version og ejheller ved andre programmer.
Og da jo programmet kører upåagtet videre, kan det vel nok være ligegyldigt,
men alligevel finder jeg dog spørgsmålet ret interessant og ikke mindre
interessant,
dersom vi kunne få en forklaring på fænomen.

Tak i øvrigt for svar.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : knudsen

Dato : 20-11-06 01:18

> [...]
> interessant,
> dersom vi kunne få en forklaring på fænomen.

Hej
Måske er forklaringen at der skal ryddes op i/nulstille systraybakken
Det kan man gøre med Ccleaner " Statusfelt påmindelses cache "

--
Venlig hilsen
knudsen