MS Windows
briani 27239
XP lang tid om at lukke
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-11-06 11:28

Hej

Jeg har et XP mediacenter. Mit problem er at når jeg lukker det, som man
skal, er det mindst 15 minutter om at lukke ned. Hvad kan det være galt og
hvad kan jeg selv gøre?

På forhånd Tak

Ole

Fra : naboerne@gmail.com

Dato : 18-11-06 14:17

"Ole Rasmussen" <orpjVÆK@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindst 15 minutter om at lukke ned. Hvad kan det være galt og hvad kan jeg selv gøre?

Måske knokler den for at slette en stor pagefile.sys (sidefil).
Denne sletning-før-lukning kan slås fra.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-11-06 09:42

"naboerne@gmail.com" <nospam@se.navn> skrev i en meddelelse

> Måske knokler den for at slette en stor pagefile.sys (sidefil).
> Denne sletning-før-lukning kan slås fra.

Hvordan finder jeg ud af om den virkelig arbejder med sådan en fil?

/Ole

Fra : John

Dato : 18-11-06 15:23

> [...]

> det, som man skal, er det mindst 15 minutter om at lukke ned.
> Hvad kan det være galt og hvad kan jeg selv gøre?

Prøv evt disse to xp tips:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

Mvh John

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-11-06 09:43

> Prøv evt disse to xp tips:
>
> http://www.tweakxp.com/article37006.aspx
>
> http://www.tweakxp.com/article37496.aspx
>
> Mvh John
Hej John

Det har desværre ikke hjulpet med dine tips. Måske du har flere

/Ole

Fra : John

Dato : 19-11-06 12:55

"Ole Rasmussen" <orpjVÆK@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det har desværre ikke hjulpet med dine tips. Måske du har flere

Næh, ikke rigtig.. :(

Femten minutter lyder voldsomt. Måske har du installeret noget,
der skal udføre noget under shutdown, fx scanning, defrag eller
lignende.

Tips:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061105130620AATyJp7

http://www.cnet.com.au/software/operatingsystems/0,239029541,240002421,00.htm

Mvh John

Fra : John

Dato : 19-11-06 13:12

"Ole Rasmussen" <orpjVÆK@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det har desværre ikke hjulpet med dine tips. Måske du har flere

Endnu et par links:

http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/newsgroups/reader.mspx?dg=microsoft.public.windows.mediacenter

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/evaluation/faq.mspx

Mvh John