MS Windows
briani 27239
Windows 98 SE installation fryser ved auto~
Fra : Martin Johansen

Dato : 17-11-06 21:15

Jeg forsøger at installere Windows 98 SE på nyere bærbar computer

Installation fryser ved punktet "leder efter plug n' play
enheder"

Når jeg skriver WIN eller den startes normalt, kommer den samme
skærm op, som igen fryser. Ingen respons og "svarer ikke" i
Ctrl-alt-DEL menu. (Ventning ved frysning var meget lang og
utvivlsomt systemfejlfrysning)

Det virker i fejlsikret tilstand og i DOS, men derfra kan jeg
ikke lave systemopsætning af Windows og få den åbenbart
obligatoriske installation til at forsvinde

Hvordan kan jeg få den til at lade være med at gå ind i
installation igen, og istedet boote op i Windows, så jeg kan
installere drivere manuelt? Jeg har adgang til hexeditering

Glædelig Jul,

Martin Johansen

Fra : Søren

Dato : 18-11-06 02:59

"Martin Johansen" <m@j.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation igen, og istedet boote op i Windows, så jeg kan
> installere drivere manuelt? Jeg har adgang til hexeditering

Skynd dig og køb XP, inden Vista kommer!

> Glædelig Jul,
Er det ikke først den 24. december?

> Martin Johansen

Søren

Fra : sdsf

Dato : 18-11-06 14:53

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Johansen" <m@j.invalid> skrev i en meddelelse

> Skynd dig og køb XP, inden Vista kommer!
Hvad mener du helt præcis med det?
Hvorfor skulle han gøre det?
Hvad har det med vista at gøre?

Fra : Søren

Dato : 19-11-06 17:04

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du helt præcis med det?
> Hvorfor skulle han gøre det?
> Hvad har det med vista at gøre?

Jeg mener at det er lidt dumt at køre win98 på en ny maskine, når XP er ok.
Vista har - efter hvad jeg har hørt og læst - nogen helt sindsyge
hardwarekrav, så han kan nok ikke køre vista på den bærbare.
Derfor skal han have fat i XP, inden det udgår.

Søren

Fra : O. Skjold

Dato : 19-11-06 17:46

Søren skrev i news:45608043$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk

<klip>

> [...]
> sindsyge hardwarekrav, så han kan nok ikke køre vista på den
> bærbare.
> Derfor skal han have fat i XP, inden det udgår.

1. Vi ved ikke hvor ny maskinen er og om den opfylder kravene til
XP.
2. XP er absolut ikke bedre til en evt. dårlig hardware,
tværtimod. Dengang XP kom var der samme snak om "sindsyge" og
helt horrible krav ift. de ældre styresystemer så den historie
med Vista er ikke noget nyt fænomen.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : O. Skjold

Dato : 18-11-06 15:30

Martin Johansen skrev i

<klip>

> Hvordan kan jeg få den til at lade være med at gå ind i
> installation igen, og istedet boote op i Windows, så jeg kan
> installere drivere manuelt? Jeg har adgang til hexeditering

Det er lidt noget gætværk men måske installationsprogrammet
startes fra registreringsdatabasen under "run" eller "runonce"
men uanset tror jeg dog det var bedst at gennemføre hele
installationen. Har du prøvet at fjerne alt unødvendig hardware
og evt. prøåve et andet grafikkort? Evt. også fjerne noget RAM,
hvis der er mere en een blok. Prøv evt. også at underclocke
maskinen hvis det kan lade sig gøre.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)